• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Alfa Romeo Alfetta sedan

Angelique

Detailing chief
25 sep 2008
714
75
Een klassieke auto wil je netjes houden. Vorige week een Alfa Romeo Alfetta sedan behandeld. Deze zat vol met waskrassen en enkele vlekken van zonnebrandcrème.

De auto gewassen, gekleid, in twee stappen machinaal gepolijst (Mezzo & Finale) en na het ontvetten voorzien van een sealant.

20160905_111412.jpg 20160905_111453.jpg 20160906_094741.jpg 20160906_095253.jpg

Na de behandeling zag de auto er als volgt uit:

DSC_5129a.jpg DSC_5132a.jpg DSC_5134a.jpg DSC_5138a.jpg DSC_5159a.jpg DSC_5157a.jpg DSC_5168a.jpg DSC_5172a.jpg
 
Er heeft ongeveer 15 uur werk in gezeten.
De verchroomde delen, heb ik met Auto finesse Mecury Metal Polish behandeld.
De zonnebrandcrème zat er 1,5 week op. Met mezzo ging het er na 1 hit (op oranje) af. Maar dit zegt natuurlijk niets over zonnebrandcrème vlekken op andere auto's. Ik heb in het verleden ook wel eens zonnebrandcrème verwijderd welke een zwaardere combinatie nodig hadden.
 
Wat een geweldig leuk autootje is dit eigenlijk! Zit een beetje in de vergeethoek tussen de Giulia en de 75, maar eigenlijk is deze ook hartstikke gaaf!
Heel mooi resultaat ook! Ik heb een zwak voor rood.
 
  • Leuk
Reactions: Angelique
Prachtig zeg! Het is onmogelijk dit niet te kunnen waarderen. Mooie detail en de auto moet nu wel in deze staat blijven natuurlijk.
 
  • Leuk
Reactions: Angelique
Hey hallo! :D

Ik zou je willen adviseren om bij een Show-Off meer foto's te nemen met detail. Op de before-foto's zie je wat kalk op het dak en bij de zonnebrand-foto zie je geen swirls. Het lijkt er op dat er niet zoveel mis was met de auto, maar je geeft aan er zeker 15 uur mee bezig te zijn geweest. Ik geloof je meteen, maar de foto's zeggen wat anders en dan komt jou waarschijnlijk niet de eer toe die jou toe zou moeten komen. :D

Ik bedoel dit uiterst positief, hoor. Begrijp me niet verkeerd. :p

Leuke auto om te doen! Is weer eens wat anders dan de nieuwe lakken. Uiteraard zie je dit soort auto's ook vaak niet meer.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Angelique
Prachtige wagen zeg ! Ik heb 2 Alfetta's gehad maar die waren lang niet zo mooi als deze.

Ook leuk is de Alfa 33 in de weerspiegeling, dit is een echte liefhebber !
 
  • Leuk
Reactions: Angelique
Prachtige wagen zeg ! Ik heb 2 Alfetta's gehad maar die waren lang niet zo mooi als deze.

Ook leuk is de Alfa 33 in de weerspiegeling, dit is een echte liefhebber !
Het is zeker een liefhebber met naast deze Alfetta, twee 33's type 2 (1.7 i.e en 1.7 QV), 3 Sudjes en een Nuova super.
De Alfetta en 1 Sud zijn beiden in bijzonder goede staat.
 
  • Leuk
Reactions: A90 en PeterS