• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa Romeo Giulia Nuova super 1978

Angelique

Detailing chief
25 sep 2008
714
75
Gisterenmiddag en vandaag, druk geweest met het polijsten van de 'nieuwe aanwinst' van mijn vriend.
Een Alfa Romeo Giulia Nova Super van 1978.

DSC01209.webp

Eerst een testspot gedaan en voor de kofferdeksel kwam ik uit op 2 hits met de Pro900 Monello Mezzo en daarna 1 hit op zwart met Finale met behulp van de DAP500!

DSC01210.webp

DSC01213.webp

Vandaag begonnen met het dak. Deze had iets meer nodig.
3 hits inizo op oranje. En afgebouwd tot finale op zwart.

DSC01225.webp

Binnenkort weer verder, het werd te koud in de schuur en het was tijd om te eten dus maar besloten om te stoppen.

Je hoeft je in ieder geval niet druk te maken dat je straks niet meer weet waar je gebleven was....... ! Das ff een best resultaat zeg ! Mooie wagen hoor :ja Velgen lijken mij niet origineel te zijn, heb ze wel eens op een mini gezien, kan dat kloppen?

Bedankt voor de leuke reacties :)

@Cybersrijp: Velgen zijn volgens mij ook niet origineel, als dat zo is, verwacht ik dat er nog wel originele onder zullen komen.

@Lexusfreak: Pads zijn weer helemaal schoon, doeken nog niet volledig. Pads heb ik eerst handmatig ff 'uitgeknepen' in het water en vervolgens in de machine.

Persoonlijk vind ik het één van de mooiste Alfa's uit die tijd! :love

Wat een mooie Alfa zeg :-)^
Eerlijk gezegd vind ik oldtimers veel mooier om te zien en te rijden dan nieuwe auto`s :roll
Succes !

Beste Angelique,

Op foto 3 van boven zie ik dat je wel een stukje tape over de koferdeksel hebt geplakt om het verschil zichtbaar te maken aan de hand van een 50-50.

Wat mij daarna opvalt is dat je niet de raamrubbers en de chroomlijst hebt afgeplakt. Ik moet je ten zeerste adviseren dat toch vooral wel te doen. Ik zie nu al polijstmiddel op die raamlijst zitten en dat is vervelend, want zal na goed uitdrogen over een week bijvoorbeeld hartstikke wit uitslaan. Dat wil je liever niet (denk ik zo).

Ook verdient het aandacht om die (vermoedelijk) kunststof chroomlijstjes af te plakken, want de kans bestaat dat je deze met je polijstpad gaat beschadigen en dat zou ook weer zonde zijn.

Dus alsjeblieft even afplakken die trims, om mogelijke schade of wit uitslaan te voorkomen.

@Afficior: Bedankt je hebt helemaal gelijk. Door mijn enthousiasme 'vergeten' deze lijsten af te plakken (zoals je kan zien is de antenne wel afgeplakt.(als het goed is is hij dat nog steeds)
Binnenkort weer verder, het eerste wat ik dan doe is afplakken.

Het is zeker een eer om zo'n mooie auto te mogen doen!
@Aroutin: Helemaal mee eens. Er zijn in totaal 5 auto's, waarvan de oudste van 1978 is en de jongste (die van mij) van 1995. Ik verwacht ook niet dat deze op korte termijn vervangen zullen worden voor jongere 'uitvoeringen'.

het chroomwerk is overigens geen kunstof, ik heb hier voor een ander model (berlina 2000, 1971) nog losse lijsten hangen in de garage, dit zijn echte lijsten. :ja

In die tijd werden nog goede materialen gebruikt :D

(Assemblagelijn van de Giulietta Berlina 1954 in Portello)

Toen werd er nog echt aan auto's gewerkt. :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit vind ik nu een van de mooiste Alfa's:cool
Zal er zeer zeker van opknappen.
Wel opletten met je tape dat je geen "randje" polijst!
Is heel slecht weg te werken:no