• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alles over de AVA of Norway

Eerder deze week de AVA go p55 L pack ontvangen. Vandaag voor yet eerst gebruikt. Ik moet zeggen dat ik serieus onder de indruk ben van de machine. Werkt makkelijk, voelt solide en is licht. De bijgeleverde accesoires doen wat ze moeten doen. De foamlans die erbij geleverd wordt heeft een nieuw design ten opzichte van de afbeeldingen die ik eerder had gezien van de AVA foamlans. Ik heb degene met een brede doorzichtige fles. Deze foamlans werkt overigens al heel erg goed.

Tot nu alleen maar positieve ervaringen.
 
De oude foamspuit die ik er bij had zitten doet het ook niet heel slecht, maar is vrij dun. Is dat bij de nieuwe opgelost? heb je toevallig ook de monello foam spuit al eens gebruikt?
 
De Monello foam heb ik hiervoor gehad. Een vriend van me had hem gekocht, maar was meer fan van de Bilt Hamber. Maar ik kan het niet vergelijken helaas. Die was al op voordat ik de AVA binnen kreeg. Deze nieuwe foamlans geeft een mooie dikke laag schuim bij een verhouding van 4% BH touchless snow foam. Zelf vind ik dat prettig vanwege het langer inwerken. Ik weet dat dikke foam meer lucht en minder contact betekend. Ik nevel de foam tussendoor bij met water zodat hij niet opdroogt. Voor mij werkt dat goed. Fijn is dat hij ook een verstelbare sproeimond heeft. Alleen is het reservoir wat klein met ong 600ml. Maar je kunt er ook een hoop andere flessen onder hangen.

IMG_20230924_133637.jpg
 
Ik heb een AVA HD reiniger gekocht, type Easy P50. Kan niet anders zeggen, wat een geweldig apparaat! Nog niet op de auto gebruikt maar wel in de tuin.
Nu heb ik één vraagje: rechtop is hij te hoog voor de plek waar ik hem kan opbergen.
Op zijn buik /voorkant of rug / achtkant kan wel.

Bij op zijn rug loopt er water uit, op zijn buik nog niet. Kan het kwaad om op de buik op te bergen dat jullie weten?
 
Mooie aankoop, veel plezier ermee.

Vwb het platleggen, het boekje is je antwoord. Bij mijn ava go staat er niets over in het boekje. Die heeft ook wel eens op zijn kant gestaan. Bij gebruik staat hij in ieder geval wel altijd rechtop ivm eventuele smering en olie.
 
  • Leuk
Reactions: Pieter81!
Bij mij staat er inderdaad ook niks over in het boekje, ook op de website niks over te vinden.
Op zich wel een goede benadering, als het er niet in staat zal het wel geen problemen zijn. :)
 
Niet altijd een goede benadering, maar bij Ava zegt mijn gevoel dat ze wel secuur zijn. Dus durf ik het wel aan.
 
Ik heb een (oude) nilfisk alto. Tot nu toe alleen gebruikt voor het schoonspuiten van het terras, met de daarbij geleverde terrasreiniger. De nilfisk heeft een stugge drukleiding. Altijd een gehannes mee. Nu zou ik wel iets anders kunnen aanschaffen, wat ik dan niet alleen voor de auto wil gebruiken, maar ook voor het terras en oprit. (Resp. Kobbelstones en betonklinkers) . Nu staat er op CC 1 review van de terrasreiniger en die is niet positief. Hoe is de ervaring van de AVA gebruikers op dit vlak?
 
Ik heb terrasreiniger die bij de P50 serie zit, is denk ik net een andere dan de premium die los verkocht wordt.

Heb geen ervaring met terrasreinigers verder maar had er weinig hoge verwachtingen van. Heb klinkertjes en grindtegels schoongemaakt en dat was zo gepiept. Dus eigenlijk weinig klagen. Onkruid tussen tegels krijg je er niet allemaal mee weg, moet je ook niet willen want je spuit alleen maar de voegen weg anders vrees is.
 
Ik heb een (oude) nilfisk alto. Tot nu toe alleen gebruikt voor het schoonspuiten van het terras, met de daarbij geleverde terrasreiniger. De nilfisk heeft een stugge drukleiding. Altijd een gehannes mee. Nu zou ik wel iets anders kunnen aanschaffen,

Al eens aan een Stihl gedacht ? Is een geüpgrade versie van de Nilfisk, grote plus is dat de accessoires op elkaar passen en veel modellen een soepele slang hebben.
 
Ik heb een (oude) nilfisk alto. Tot nu toe alleen gebruikt voor het schoonspuiten van het terras, met de daarbij geleverde terrasreiniger. De nilfisk heeft een stugge drukleiding. Altijd een gehannes mee. Nu zou ik wel iets anders kunnen aanschaffen, wat ik dan niet alleen voor de auto wil gebruiken, maar ook voor het terras en oprit. (Resp. Kobbelstones en betonklinkers) . Nu staat er op CC 1 review van de terrasreiniger en die is niet positief. Hoe is de ervaring van de AVA gebruikers op dit vlak?
Ik heb hem... en geen idee, ik gebruik eigenlijk altijd gewoon de vuilvrees
 
Het resultaat van de vuilfrees op die kleine klinkers met veel voegen is , bij mij, dat het zand tussen de voegen losspuit. En dat je dit terug vindt op de muur en de terrasdeuren. ;)
 
Eens, gebruikte vroeger ook altijd de vuilfrees en nu met de AVA terrasreiniger misschien iets langer bezig, maar zand blijft beter tussen voegen zitten en het wordt niet zo'n bende.

Daarnaast: vuilfrees is 9 van de 10 keer overkill en maakt je tegels alleen maar nog meer poreus. Blijf je schoonmaken.