• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alles over de AVA of Norway

Net even gekeken ik heb nu de stihl RE88, met 120 bar. Ik vind dat alles goed schoon word. Dus met die 130 al 10bar meer. Wat zou de meer waarde van 145 bar zijn. Specs zijn bijna gelijk aan het 130bar model.

9/10 keer gebruik ik de hd voor auto wassen en hooguit wat afspuiten van het terras.

Kan ook voor ander merk hd gaan, maar de ava sprak mij na alle reviews aan
 
@Quincy ik volg jouw redenering, zeker in deze tijd is €100 wel wat waard en mocht je niets aan de hand krijgen, is het weggegooid geld.
Maar tegelijk snap ik @Thomaso 's reactie ook wel.

Zelf heb ik ooit een Dewalt HD (ca. €200 in de solden) gekocht bij een intussen failliet bedrijf gekocht en jawel, na de 2de wasbeurt gaf het ding de geest... Maanden hoorde ik niets en zodra ik contact opnam werd ik wat aan het lijntje gehouden.
Als ik terugkijk naar dat moment, dan had ik toen liever €100 meer uitgegeven maar wel correct en vlot verder geholpen geweest.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Precies, ik snap de beredenering ook zeker wel. Er is wat voor te zeggen, maar als je iets koopt, ga je toch vergelijken en overwegingen maken.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
... en dan neem je naast prijs ook service en garantie mee in je overwegingen. Is dat laatste je in het specifieke geval weinig tot niets waard dan neem je de goedkoopste aanbieding. Service heeft ook een waarde.

Voor de waterontkalker gold voor mij dat die sowieso niet zo duur was en kocht ik die bij de Aldi, voor de AVA HD vond ik garantie wel belangrijk en kocht ik dus bij CC. Maar goed ook want de P80 bleek te zwaar voor mijn stoppen en was ik blij dat ik die zonder extra kosten kon omruilen.
 
Maar praxis zal de garantie toch ook gewoon via ava doen? Je blijft ten alle tijden rechten hebben op de 10 jaar fabrieksgarantie lijkt me.
Over het algemeen ben ik wel tevreden over de praxis, kan natuurlijk verschillen per vestiging.

Gaat mij erom of de P50 om miskoop zal zijn de ja of nee

Ik lees echter ook dat die foam cannon van ava niet zo goed is? Geen dikke schuim. Kan iemand hier wat over uitleggen / vertellen
 
Laatst bewerkt:
Het foamkanon zal wellicht niet zo'n foam creëeren in vergelijking met bv de Lancia.
En zoals je aangaf zal het aantal bar er misschien ook mee te maken hebben
 
Het foamkanon zal wellicht niet zo'n foam creëeren in vergelijking met bv de Lancia.
En zoals je aangaf zal het aantal bar er misschien ook mee te maken hebben
Kwestie van kopen en proberen dus, eventueel later nog overstappen naar een andere cannon mits deze niet bevalt
 
Maar praxis zal de garantie toch ook gewoon via ava doen? Je blijft ten alle tijden rechten hebben op de 10 jaar fabrieksgarantie lijkt me.
Over het algemeen ben ik wel tevreden over de praxis, kan natuurlijk verschillen per vestiging.

Gaat mij erom of de P50 om miskoop zal zijn de ja of nee

Ik lees echter ook dat die foam cannon van ava niet zo goed is? Geen dikke schuim. Kan iemand hier wat over uitleggen / vertellen
Zij zullen waarschijnlijk uiteindelijk via hetzelfde kanaal de garantie behandelen maar dan is nog de vraag hoe in dit geval Praxis, de communicatie en afhandeling vanuit hun kant doet, dit kan wel eens aardig tegenvallen... (niet direct op Praxis gericht).
 
  • Leuk
Reactions: G.Scholtens
Het foamkanon zal wellicht niet zo'n foam creëeren in vergelijking met bv de Lancia.
En zoals je aangaf zal het aantal bar er misschien ook mee te maken hebben

Wat ik gehoord heb is dat de oude niet heel tof was. en de nieuwe (premium foam cannon (met brede beker)) Best wel goed was/is
De nieuwe (premium) is zeker net zo goed als de lancia qua foam. De losse premium ava foamer met de 3 flessen is helemaal super. Voor het wassen even je foam voorbereiden, dus prewash BH, eventueel een wasfoam, en een bathe+ foam om een wetcoat aan te brengen. 2 losse deksels en de foamer zelf om de flessen af te sluiten. De opening is lekker groot dus makkelijk te vullen, en de schroefdraad is in tegenstelling tot de oude super degelijk en je kunt er zelfs andere flessen op een kleinere schroefdraad nog in draaien. Ondanks dat ik in combinatie met mn nilfisk de lancia fijn vond werken, zou ik iedereen met een AVA HD 100% zeker de premium foamer van AVA aanraden.
 
De nieuwe (premium) is zeker net zo goed als de lancia qua foam. De losse premium ava foamer met de 3 flessen is helemaal super. Voor het wassen even je foam voorbereiden, dus prewash BH, eventueel een wasfoam, en een bathe+ foam om een wetcoat aan te brengen. 2 losse deksels en de foamer zelf om de flessen af te sluiten. De opening is lekker groot dus makkelijk te vullen, en de schroefdraad is in tegenstelling tot de oude super degelijk en je kunt er zelfs andere flessen op een kleinere schroefdraad nog in draaien. Ondanks dat ik in combinatie met mn nilfisk de lancia fijn vond werken, zou ik iedereen met een AVA HD 100% zeker de premium foamer van AVA aanraden.

Goed dat je dit schrijft, bij mijn AVA zit de premium foamer en twijfelde een Lancia te kopen omdat iedereen zegt dat die beter is. Als dat inderdaad niet zo is, kan ik dat geld beter besteden.

Enige nadeel is en blijft dat het slangetje te lang is ten opzichte van de standaard fles (600ml oid). Daardoor is het gebruik wat moeizaam, maar schuim is redelijk ok. Wilde zelf niet het slangetje inkorten omdat je dan minder makkelijk andere flessen kunt gebruiken, waarvoor je altijd een langer slangetje nodig hebt dan bij de standaard fles. Gebruik dus nu eigenlijk altijd een grote fles op het kleinere schroefdraad en dat werkt eigenlijk best goed.
 
  • Leuk
Reactions: G.Scholtens
Ja die gratis premium fles is idd wel een beetje en rare. Bij de losse zitten die 3 grotere flessen van 1 liter. Eigenlijk zouden ze die flessen ook los moeten verkopen.
Inkorten zou ik echter niet doen:
1716489236312.png

Je kunt er een willekeurige fles onder draaien. (dit ter voorbeeld ik probeer dit niet te foamen lol)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Quincy en Pieter81!
Ja die gratis premium fles is idd wel een beetje en rare. Bij de losse zitten die 3 grotere flessen van 1 liter. Eigenlijk zouden ze die flessen ook los moeten verkopen.
Inkorten zou ik echter niet doen:
Bekijk bijlage 170575
Je kunt er een willekeurige fles onder draaien. (dit ter voorbeeld ik probeer dit niet te foamen lol)
Oh! Zo’n foto heb ik ook nog
 

Bijlagen

  • IMG_9750.jpeg
    IMG_9750.jpeg
    203,2 KB · Weergaven: 25
Ik heb hem gisteren gekocht hoor :p alleen door de perikelen met de auto heb ik er nog geen zin en tijd in en voor gehad.. komt van het weekend wel.

Eerste indruk is wel dat het echt wel een klasse apparaat is, daarbij zag ik al twee "kleine" foambekers !