• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Als leek rode auto gekocht wat nu?

Ja dat rooie is je eigen schuld :lol
Ik ben benieuwd hoe die kleur er in het echt uitziet, meestal zijn de kleuren op een foto niet echt.

Met de hand krasjes eruit halen, nee dat zie ik nog niet snel gebeuren, en de meeste mensen schaffen dan snel een dap aan(zo ook ik), zoals Arjan al aanrade kun je goed monello polijstmiddel gebruiken op een astra H, dat gebruik ik hier ook, en voor de rode kleur, tja een goede wax, veel verschillende leden en net zo veel verschillende voorkeuren voor een bepaalde wax, persoonlijk zou ik de purple haze pro eens proberen, een lange standtijd en het zou wel eens heel goed tot zijn recht kunnen komen op de rode lak.

Als je een lid kan vinden die wat verschillende waxen heeft kun je misschien zelf eens kijken wat er het beste op werkt en wat jij lekker vind werken.

Mark

Juffer1 zei:
Welkom op het forum Ronnie,

Wat een schitterende kleur GTC zeg !
Zelf zou ik je eerder adviseren om de poorboys te vergeten en voor monello te gaan.
De lak van een Astra H is namelijk iets harder als van een Astra F of G.
Ook finisht de monello wat straker als de poorboys.

Of je nou black hole pakt of white diamond, erg veel verschil heb ik er nooit tussen gemerkt.
De blackhole zou theoretisch iets meer diepte moeten geven en de white diamond iets meer glans.

Zaterdag staat er bij ons een zwarte GTC op het programma, deze gaan we met bovenstaande producten te lijf.
Ik zal hier een reportage van (proberen te) maken.

Qua wax zou ik je zeker de dodo waxen aanraden, in aanschaf iets duurder maar ik vindt het de meerprijszeker waard.
Dankje Monello it is :-)^

Juffer1 zei:
Even ter aanvulling : een DAP is het overwegen zeker waard.
Met de hand ga je nooit dezelfde resultaten bereiken als machinaal en qua productverwerking is het ook nog eens veke malen goedkoper.
Voor een uitleg ben je van harte welkom !
Een uitleg zou wel mooi zijn maar ik durf gewoon zelf niet met een machine erop te gaan. ik weet nog niet eens hoe fatsoenlijk een auto zelf handmatig te poetsen....Staat bij mij allemaal echt nog in de kinderschoenen.
En ik zie mezelf echt niet binnenkort met een machientje op mijn lak staan te duwen. Dalijk is alles kapot.

Ik weet nog niet ik zou graag al die krasjes en swirls zoals jullie ze noemen weg willen doen halen maar ik ben bang dat als ik er nu zelf aan begin ik meer kapot maak dan ik beter maak.

SMFLK zei:
Mooie bak en mooie kleur zeg! Ik zelf zou eigenlijk meteen denken aan de Hard Candy wax van Dodo Juice!

Als je voor jezelf de stap niet wilt maken naar machinaal poetsen loont het misschien om het een keer te laten doen?
Als je zelf de wagen voorbereid in de vorm van grondig wassen en kleien is er vast wel een detailer in de buurt die je wil helpen met polijsten.
Zo'n mooie kleur willen ze allemaal hun handen wel eens opleggen ;-)
Dankje

Ja, ik ga zelf echt nog niet machinaal poetsen. Dat is mschien iets voor over een paar jaartjes ,^^
Maar ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat SMFLK. Voor een leek als mij is machinaal poetsen echt nog te hoog gegrepen. Ik hoop dan ook de komende weekjes het goed wassen en kleien onder de knie te krijgen. En dan hopelijk na een poosje een betrouwbaar adresje te vinden die voor mij (tegen betaling ofcourse) de krasjes en swirls zo goed mogelijk kan wegpoetsen.

Maar ik laat het allemaal nog even op me afkomen. No rush. Ik moet eerst eens de auto zelf nog wat beter leren kennen en het wassen en kleien natuurlijk onder de knie krijgen :-)^

Tegen die tijd kunnen jullie mij hopelijk vast wel helpen aan iemand die voor mij dan de krasjes weg wil poetsen? :jippie

keigoed!

Groetjes Ronnie

Juffer1 zei:
''probleem'' is wel dat je met aanschaf van een dap er nog lang niet bent. Je zult ook pad's moeten hebben die bij jou auto qua lak hardheid passen.
Daarnaast zul je ook moeten weten hoe eea werkt...

Ik zou je ook willen adviseren om eens iemand met kennis en ervaring op te zoeken en daar eens de kunst bij af te kijken. Veel forumleden zijn vast bereid om je op de goede weg te helpen.
Klinkt goed :) dankje

opelmark zei:
Ja dat rooie is je eigen schuld :lol
Ik ben benieuwd hoe die kleur er in het echt uitziet, meestal zijn de kleuren op een foto niet echt.

Met de hand krasjes eruit halen, nee dat zie ik nog niet snel gebeuren, en de meeste mensen schaffen dan snel een dap aan(zo ook ik), zoals Arjan al aanrade kun je goed monello polijstmiddel gebruiken op een astra H, dat gebruik ik hier ook, en voor de rode kleur, tja een goede wax, veel verschillende leden en net zo veel verschillende voorkeuren voor een bepaalde wax, persoonlijk zou ik de purple haze pro eens proberen, een lange standtijd en het zou wel eens heel goed tot zijn recht kunnen komen op de rode lak.

Als je een lid kan vinden die wat verschillende waxen heeft kun je misschien zelf eens kijken wat er het beste op werkt en wat jij lekker vind werken.

Mark
Dankje en ja ik ben altijd al fan geweest van burdau rood (geen idee of ik dat goed heb gespeld) en deze pineapple red komt er aardig in de buurt.
En je hebt gelijk hoor en het echt is de lak echt niet zo mooi als op de foto's. Foto's zijn gemaakt door de dealer na een wasbeurt en poetsbeurtje om de auto te verkopen. begrijp me niet verkeer voor een 5 jaar oude auto ziet de lak er nog goed uit. Maar er zitten gewoon een hele hoop swirls op.

RogierV12 zei:
Zolang je met een DAP aan de gang gaat en niet met een rotary heb je niks te vrezen hoor.
Dankje. hulpzaam filmpje.
Een DAP is dus het apperaat zelf? Niet een methode?

Laatst bewerkt door een moderator:
RonRacer zei:
Ik woon vlakbij Breda :) klein halfuurtje, wie moet ik bellen dan?

Bellen is zo 1992, tegenwoordig doen we alles digitaal :lol
Stuur maar een prive bericht als je interesse hebt, mailen mag natuurlijk ook via de email knop.

Wilma, ik en AstraGerrit willen je graag op weg helpen !

Even als reactie op je laatste vraag : een DAP is een Dual Action Polisher wat eigenlijk inhoudt dat het een excentrisch geforceerde machine is.
Een rotary draait alleen cirkels, voordeel is dat je heel snel heel veel resultaat mee behalen - nadeel is dat je bij ondeskundig gebruik ook heel snel door je lak heen bent.
Een Dual Action machine maakt "ovale" bewegingen (klopt ook niet helemaal) en zal bij teveel druk ook gaan trillen ter voorkoming dat je lak schade zou kunnen aanbrengen.

Juffer1 zei:
Bellen is zo 1992, tegenwoordig doen we alles digitaal :lol
Stuur maar een prive bericht als je interesse hebt, mailen mag natuurlijk ook via de email knop.

Wilma, ik en AstraGerrit willen je graag op weg helpen !

Even als reactie op je laatste vraag : een DAP is een Dual Action Polisher wat eigenlijk inhoudt dat het een excentrisch geforceerde machine is.
Een rotary draait alleen cirkels, voordeel is dat je heel snel heel veel resultaat mee behalen - nadeel is dat je bij ondeskundig gebruik ook heel snel door je lak heen bent.
Een Dual Action machine maakt "ovale" bewegingen (klopt ook niet helemaal) en zal bij teveel druk ook gaan trillen ter voorkoming dat je lak schade zou kunnen aanbrengen.
Hey Dankje :-)^
Pmetje verzonden :)

Ik geef je een half jaartje RonRacer, dan ben je ook niet meer te redden en ben je lekker aan het dappen. :lol
En zoals gezegd een mooie auto met een mooie kleur. En je krijgt genoeg hulp aangeboden. :cool

Vooral ook een dure hobby. Ik ben zelf zo rond maart begonnen en heb al een leuke collectie staan. De eerste keer alles met het handje gedaan maar dan wil je vanzelf wel graag aan de dap hoor. Ik ben zelf ook op weg geholpen door de smurf dus de hulp hier zit wel goed.