• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Als leek rode auto gekocht wat nu?

Heb sinds gisteren mijn auto. Rijd echt goed nu alleen nog wat praktische problemen op lossen.
Ga deze week alvast wat wasspullen bestellen zodat ik volgend weekend alvast fatsoenlijk kan beginnen met wassen.

Moet ergens beginnen als newbie ,^^

Overigens de ''praktische problemen die ik heb zijn niet echt relevant op dit forum. Maar ik post ze denk ik toch maar even mischien heeft iemand wel de gouden tip :)

Sinds kort dus mijn astra G vervangen door een astra H GTC Sport. Nu heb ik een aantal praktische probleempjes ondervonden na langer rijden in de auto. Probleempjes die ik voorheen tijdens de proefrit helaas niet heb ontdekt.
Nu hoop ik met een beetje hulp dat deze probleempjes op te lossen zijn want het laatste wat ik wil is mijn mooie astra H inruilen.

1. Stoelen
Ik ben zelf 2meter lang. De opstaande randen doen erg pijn aan mijn heupen. Ik heb nogal brede heupen. Is het beter voor mij om op zoek te gaan naar betere stoelen? Of is dit probleem tijdelijk?

2. Achteruitkijkspiegel
Door mijn lengte (2meter) zit de achteruitkijkspiegel recht in mijn gezichtsveld. Mijn vraag is nu: Is de spiegel te demonteren en te vervangen door een kleiner model hoger geplaatst?


Groetjes Ronnie
 
Oke update,

Auto no een kleine week in bezit en ben er echt blij mee. Al heel wat wasspullen besteld, rondgekeken, rondgevraagd filmpjes gekeken etc. Ik kan eigenlijk niet wachten tot ik eindelijk die vervelende krasjes onderhanden kan gaan nemen :) Alleen beetje druk op het moment en sinterklaas zit er natuurlijk ook binnkort aan te komen :D

Iig. een klein vraagje tussendoor. Welke wax zal het beste zijn voor deze kleur Pinneapple Red Metallic
opel-astra-gtc-2_0-turbo-gtc-sport-125kw-2121357-3.jpg

Ikzelf dacht aan de
Dodo Juice Orange Crush
ShowProdImg.ashx?id=101034.jpg


Hier alle waxen uit een post van Dibuzz >>>>>>>>>>>>>
Stap 5 waxen
Daarna de auto in de wax zetten. Je kan hier kiezen tussen een synthetische wax (sealant) of een natuurlijke wax (carnauba).
Een sealant blijft langer zitten (handig voor de winter) en een carnauba wax geeft meer glans. Breng wax altijd heel dun aan. Een dikke laag maakt het lastiger uit te poetsen en is zonde van je wax.
Je kan ook eerst een sealant doen en deze “toppen” met een Carnauba wax.

Voor de Dodo Juice waxen heb je een harde en zachte variant. De hardere variant is makkelijker dun aan te brengen en zuiniger dan de zachte versie. De zachte versie is weer wat makkelijker aan te brengen.
Daarnaast heb je de Pro versie van Blue Velvet en Purple Haze. Dat zijn hybride waxen (combinatie van sealant en carnauba wax) en blijven wat langer zitten dan de “gewone” waxen.

Voor donkere lakken: Blue Velvet (hard) en Purple Haze (soft) (ook in Pro versie te krijgen)
Dodo Juice Blue Velvet
ShowProdImg.ashx?id=101053.jpg

Dodo Juice Blue Velvet Pro Hybrid
ShowProdImg.ashx?id=101646.jpg

Dodo Juice Purple Haze
ShowProdImg.ashx?id=101051.jpg

Dodo Juice Purple Haze Pro Hybrid
ShowProdImg.ashx?id=101608.jpg


Voor warme kleuren: Banana Armour (hard) en Orange Crush (soft)
Dodo Juice Banana Armour
ShowProdImg.ashx?id=101036.jpg

Dodo Juice Orange Crush
ShowProdImg.ashx?id=101034.jpg


Voor lichte kleuren: Diamond White (hard) en Light Fantastic (soft)
Dodo Juice Diamond White
ShowProdImg.ashx?id=101052.jpg

Dodo Juice Light Fantastic
ShowProdImg.ashx?id=101033.jpg


Voor alle kleuren: Hard Candy (hard) en Rainforest Rub (soft)
Dodo Juice Hard Candy
ShowProdImg.ashx?id=101035.jpg

Dodo Juice Rainforest Rub
ShowProdImg.ashx?id=101050.jpg


Een goede sealant is de Poorboy’s World EX-P Pure Sealant(30minuten drogen) of Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 60mins drogen)
Poorboy’s EX-P Pure Sealant
ShowProdImg.ashx?id=100728.jpg


Deep Gloss Paint Sealant
ShowProdImg.ashx?id=101070.jpg



De carnauba variant van Poorboy’s World is de Natty’s Paste wax(Blue voor donkere lakken) (15 minuten drogen):
Poorboy’s Natty’s Wax
ShowProdImg.ashx?id=100715.jpg


Poorboy’s Natty’s Wax Blue
ShowProdImg.ashx?id=100714.jpg


Voor Mother’s is de Step 3 Pure Carnauba Liquid/Paste wax(15 minuten drogen):
Mother’s Pure Carnauba Wax vloeibaar
ShowProdImg.ashx?id=100565.jpg


Mother’s Pure Carnauba Wax pasta
ShowProdImg.ashx?id=100206.jpg


Wat denken jullie is het beste voor mijn autotje?

Groetjes Ronnie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb deze (na-)zomer voor het eerst step3 gebruikt en moet zeggen dat ie heel goed verwerkte/blinkt ! (pot)

is toevallig mijn favoriete merk , maar ik zag wel degelijk echt een verschil !:cool: :cool:

heb ook natty's (gewone) , deze heeft ook carnauba maar werkt bij mij voor geen meter ]-0 :weetniet

je zal ongetwijfeld nog wel andere meningen te lezen krijgen.........:ja
 
Heb eindelijk vorige week mijn car gepolijst en pffff wat een klus. 4 volle dagen bezig geweest. 2 hits met oranje mezzo en wit finale. Sommige plekken 2 keer behandeld met oranje mezzo. Ook wat vervelende krajses waarvan ik wist dat ik ze met alleen polijsten niet wegkreeg gewetsand. Hierover een filmpje gezien wat heel behulpzaam was:

Oppervlak schoongemaakt met inspectie spray en buffen met poorboys Black Hole met zwarte pad.
Daarna
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant
ShowProdImg.ashx?id=101070.jpg

En minstens 12uur laten curen.

Daarna nog deze over de paint sealant heengedaan maar ik weet niet of dit iets toevoegd op de paint sealant.
Dodo Juice Orange Crush
ShowProdImg.ashx?id=101034.jpg



In ieder geval ben ik blij dat het achter de rug is heb er een licht onstoken knie aan overgehouden ,^^ Verders was het wel leuk en het resultaat mag er zeker zijn. Van de zomer weer eens.

Helaas heb nu geen foto's zal binnenkort weleens kijken zogauw mijn telefoon het weer doet (pukcode vergeten) :D
Bedankt allemaal voor jullie advies, top!

Groetjes Ronnie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goede keuze om voor de DGPS en de Orange Crush te gaan.

Wel heb ik wat vragen over dit stukje :
RonRacer zei:
Ook wat vervelende krasjes waarvan ik wist dat ik ze met alleen polijsten niet wegkreeg gewetsand.

Hoe heb jij de verschillende lakdiktes gemeten en welke schuur en polijst stappen heb je genomen ?
 
Niks gemeten want ik heb geen meter. Gewoon heel voorzichtig gedaan. Van de 4 krassen die ik behandeld heb zijn er nog 2 licht zichtbaar. Bij deze twee durfde ik niet verder door te gaan en ben ik vroegtijdig gestopt. Vandaar dat ze nog light zichtbaar zijn.
Heb 2500 en 3000 papier gebruikt ,^^
Heb echt heel voorzichtig gedaan want ik wist als ik door de clearcoat zou gaan het einde verhaal was :-b Maar gelukkig goed gegaan.

Groetjes Ronnie
 
Dan heb je echt donders veel beginners geluk gehad Ron.

Je kan nooit inschatten hoeveel lak er nog aanwezig is, zelfs met een lakdiktemeter blijft het een erg riskante onderneming.
 
[mod]A.u.b. niet het direct voorgaande bericht quoten[/mod]

Jij noemt het beginnersgeluk ik noem het skielz! :cool:
Ik heb echt niet als een zotte zitten duwen. Zo dom ben ik nou ook weer niet ;)

Moet nog eens wat foto's maken. Maar morgen eerst de 3 achteraampjes blinderen. Hopelijk denk ik er morgen aan :)

Groetjes Ronnie
 
Ik lees net nog eens dat je gewetsand hebt : :cool:

Heb sinds gisteren enkele(veel) filmpjes bekeken en moet zeggen dat er wel veel te vinden is op het www.

Net nog 1tje gezien met voor en na en slechts 2 micron? er af van de dikte !!

Heb ook naar "junkman2000" gezien , maar die lult wat te veel en daar val ik bij in slaap.:D