• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Als leek rode auto gekocht wat nu?

RonRacer

Detailing rookie
21 nov 2011
37
0
Hallo allemaal. ik ben nieuw hier maar wel altijd graag autotje gewassen ;) Ik ben verders een leek en dit forum is echt TONNEN informatie voor mij. Gelukkig heb ik al iets heel hulpzaams gevonden hier.
https://forum.Carclean.com/threads/volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4265/

Ik zit erom te denken om zoveel mogelijk Poorboys aan te schaffen ik weet nog niet waarom :grinning: maar ik krijg de indruk hier dat dat merk algemeen wel als goed gezien wordt.

Maar nu. Ik had eigenlijk gehoopt wat specifiekere informatie te krijgen omtrent mijn auto. Het gaat om een 5 jaar oude bak met kleur
Pineapple Red Metallic lak. Micra schijnbaar...=-o

Hier wat foto's let wel op deze foto's ziet de lak er best goed uit maar kijk je dichter op dan zie je echt veel oppervlakkige krasjes. Ik weet ook nog niet goed hoe ik die er het beste uit kan krijgen daarover moet ik nogeens wat meer informatie opzoeken op dit forum eerst.
opel-astra-gtc-2_0-turbo-gtc-sport-125kw-2121357-3.jpg

opel-astra-gtc-2_0-turbo-gtc-sport-125kw-2121357-12.jpg


Wat ik hoop is wat informatie te krijgen over mijn lak. Is het een donkere lak? Wat zijn bepaalde punten waar ik op moet letten enzovoorts?
Maar ook uit dat stappenplan is Poorboys een goed keuze voor een leek zoals mij en mijn Pineapple Red Metallic lak? :weetniet

Eventuele aanvullende informatie omtrent het verhelpen van de oppervlakkige krassen op mijn auto is een bonus :)

Alvast heel heel heel veel bedankt:)^

Groetjes Ronnie
 
ronnie,

allereerst: mooie wagen , mooie kleur. Kijk eens rustig rond hier en verdiep je wat meer in polijsten met de dap . Daar kun je die "opervlakkige"krasjes naar mijn idee prima mee te lijf! Succes !
 
is idd een mooie auto hoor :cool:

ik zou bij een rode auto voor.............rode produkten gaan :D (je snapt deze niet , komt nog :-" )

Danny
 
Nee man niet de mothers. Voor deze auto lekker af toppen met black hole en een goede concours wax of de dodo purple haze
 
cybersijp zei:
ronnie,

allereerst: mooie wagen , mooie kleur. Kijk eens rustig rond hier en verdiep je wat meer in polijsten met de dap . Daar kun je die "opervlakkige"krasjes naar mijn idee prima mee te lijf! Succes !
Dankje
Dankje voor je tip
 
bedankt allemaal voor jullie reactie waardeer ik echt :)^

Wat ik hoop is wat informatie te krijgen over mijn lak. Is het een donkere lak? Wat zijn bepaalde punten waar ik op moet letten enzovoorts?
Eventuele aanvullende informatie omtrent het verhelpen van de oppervlakkige krassen op mijn auto is een bonus :)

Alvast heel heel heel veel bedankt

Groetjes Ronnie :)
 
Lijkt mij wel donker ja, maar dat is niet heel belangrijk.
Neem lekker de tijd om te lezen, je gaat vanzelf dingen begrijpen
Laat even weten waar je woont of p.m. iemand waarvan je kunt zien dat hij in de buurt zit
Misschien is een clinic bij CC iets, dan leer je de kneepjes en kan je gericht producten kopen
 
RedCat zei:
Lijkt mij wel donker ja, maar dat is niet heel belangrijk.
Neem lekker de tijd om te lezen, je gaat vanzelf dingen begrijpen
Laat even weten waar je woont of p.m. iemand waarvan je kunt zien dat hij in de buurt zit
Misschien is een clinic bij Carclean.com iets, dan leer je de kneepjes en kan je gericht producten kopen
Bedankt!
Goede tip voor die clinic gelijk maar gedaan. Kan wel meteen spullen bestellen van honderden euros maar mischien eerst even beter laten informeren.
 
Even wat rondgekeken over dap. Ziet ernaar uit dat dat nog een heel karwei wordt:grinning: Machinaal zie ik mezelf echt niet doen voorlopig...
Kun je met de hand ook geen krasjes weghalen? Enzoja waar kan ik hierover informatie vinden? Ik zag zo gauw niet een tutorial hierover. Kan het mis hebben.
Volgende week weet ik wat meer. Dan zal ik weleens wat fototjes uploaden van wat krasjes. Hopelijk valt het mee =-o

Groetjes Ronnie.
 
Met de hand kan je wel enkele krasjes weg krijgen maar ver ga je daar niet met springen een DAP is daarvoor een goeie oplossing ik zou voor de DAP gaan
 
als je per sé met het handje wil , doe maar hoor :D

vooral veel foto's posten dan

nee , ga gewoon voor die dap of ga al eens tot iemand die er 1 heeft en doe elk een stukje: jij met het handje en die ander met de dap rofl

het gaat erom dat je met zo'n machine vele honderden/duizenden bewegingen maakt tegenover met een handpad......................

bekijk ff een video met zo'n dap en stel je dan voor dat je dat stukje met de hand zou gedaan hebben :-" dan weet je dat het eigenlijk onbegonnen werk is.
 
Welkom op het forum Ronnie,

Wat een schitterende kleur GTC zeg !
Zelf zou ik je eerder adviseren om de poorboys te vergeten en voor monello te gaan.
De lak van een Astra H is namelijk iets harder als van een Astra F of G.
Ook finisht de monello wat straker als de poorboys.

Of je nou black hole pakt of white diamond, erg veel verschil heb ik er nooit tussen gemerkt.
De blackhole zou theoretisch iets meer diepte moeten geven en de white diamond iets meer glans.

Zaterdag staat er bij ons een zwarte GTC op het programma, deze gaan we met bovenstaande producten te lijf.
Ik zal hier een reportage van (proberen te) maken.

Qua wax zou ik je zeker de dodo waxen aanraden, in aanschaf iets duurder maar ik vindt het de meerprijszeker waard.
 
Even ter aanvulling : een DAP is het overwegen zeker waard.
Met de hand ga je nooit dezelfde resultaten bereiken als machinaal en qua productverwerking is het ook nog eens veke malen goedkoper.
Voor een uitleg ben je van harte welkom !
 
Mooie bak en mooie kleur zeg! Ik zelf zou eigenlijk meteen denken aan de Hard Candy wax van Dodo Juice!

Als je voor jezelf de stap niet wilt maken naar machinaal poetsen loont het misschien om het een keer te laten doen?
Als je zelf de wagen voorbereid in de vorm van grondig wassen en kleien is er vast wel een detailer in de buurt die je wil helpen met polijsten.
Zo'n mooie kleur willen ze allemaal hun handen wel eens opleggen ;)
 
grandscenicman zei:
ga gewoon voor die dap

''probleem'' is wel dat je met aanschaf van een dap er nog lang niet bent. Je zult ook pad's moeten hebben die bij jou auto qua lak hardheid passen.
Daarnaast zul je ook moeten weten hoe eea werkt...

Ik zou je ook willen adviseren om eens iemand met kennis en ervaring op te zoeken en daar eens de kunst bij af te kijken. Veel forumleden zijn vast bereid om je op de goede weg te helpen.
 
RonRacer zei:
Bedankt!
Goede tip voor die clinic gelijk maar gedaan. Kan wel meteen spullen bestellen van honderden euros maar mischien eerst even beter laten informeren.
:-"

Maar als je in de buurt van Breda of Harderwijk komt, zou ik ff bellen