• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alternatief voor Natural Look

Naja, wanneer het droogt is het al een stuk minder "nat" van uiterlijk. :p Ook staat er een dikke bouwlamp op.

Voor de buitenkant kies ik toch het liefst voor Gyeon Trim. Kost wat meer, maar je hebt veel meer.

Voor het interieur ga ik voor iets anders rondneuzen, zoals Natural Look of 303.
 
Ik ben niet zo van Meguiar's maar de Natural Shine, welke ik ooit opgeduikeld heb bij de plaatselijke automaterialen zaak, maar heb deze laatst bij mijn schoonvader gebruikt in het interieur (Citroen C3) en was aangenaam verrast, het spul ruikt best lekker, brengt makkelijk op en droogt mooi mat op, maakt alles net wat donkerder en wat voller van kleur (in dit geval zwart en grijs).
 
Is er een product voor het interieur die 100% niet vlekt zodra het nat word? Gebruik zelf ook de PB natural look en soms ook de ultimate protectant van Megs als afwisseling;) Maar zoals bekend vlekken beide producten zodra ze nat worden. Alvast bedankt voor de info:cool:
 
Heb zelf Natural Look + 303 in mijn bezit. Ze vlekken beide als ze nat worden door regen... 303 wat minder snel dan NL maar ook. Enige wat bij mij dit niet deed was de AG V&RC. Maar dan heb je weer de glimparade op je dashboard.. Ik vermoed dat het met waterbasis heeft te maken van 303 en NL. AG is op silicone basis. Mss de Autofinesse ??
 
  • Leuk
Reactions: Ries en StijnV
De AutoGylm - Vinyl & Rubber Care vlekt niet als het nat word, maar moet dan wel goed gedroogd zijn. Meestal zie je witte vlekken of witte druipers wanneer het niet goed gedroogd is voordat het nat werd.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Ries
Bedankt voor de info @tembaco @Stephan en @Quantoxx. Las dat de af spritz ook anti statisch is en dat lijkt mij ook wel wat, al stofzuig ik het interieur van mijn auto regelmatig toch kunnen alle kleine beetjes helpen haha;) Maar eerst de pb nl maar eens opmaken voordat ik de spritz ga bestellen,afgezien van de vlekken is het verder een heel fijn product om mee te werken:)
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
@m@rio

Ik heb nog de eerste batch Hubikote Dash. Deze is wat meer blauw/transparanter dan de huidige versie.

Persoonlijk vind ik de pb nl wat lekkerder en soepeler verwerken.
Smeert egaler en minder vlekkerig weg zeg maar.

Maar dat kan natuurlijk ook aan het type kunststof liggen.
 
Vind de poorboys verdomd lekker ruiken...
Interieur zelf blonk al goed na aankoop auto vorige maand maar het maakte ook weer schoon. De witte handpad is weer vies en het leer zag goed uit erna..
 
@m@rio

Ik heb nog de eerste batch Hubikote Dash. Deze is wat meer blauw/transparanter dan de huidige versie.

Persoonlijk vind ik de pb nl wat lekkerder en soepeler verwerken.
Smeert egaler en minder vlekkerig weg zeg maar.

Maar dat kan natuurlijk ook aan het type kunststof liggen.


Ook hier is de Pb een blijver, maar de hubikote is ook zeker niet slecht..
Qua matte afwerking is de hubikote zelfs overtreffend.
Qua verwerking heb ik niet echt schokkende dingen ondervonden op meerdere structuren dashboard.
Zeker een aanrader voor de "matte" afwerking
 
Nu zit ik te twijfelen....

303, autofinesse spritz...
Ik heb ook nog autofinesse revive trim, kan ik die niet ook binnen gebruiken of?
 
@Marvi Jansen - Haha! Ik zal eens kijken of ik nog de Before-foto ergens heb. (Denk dat 'tie ol mijn PC staat)

Het kunststof was overal evenredig dof en grijs, dus het leek of het simpelweg zo hoorde. Nat maken deed ook niks (donkerder worden was verwacht) maar na "opschuren" met malamine sponsjes reageerde het heel erg goed op voeding.

Zit er aan te denken om mijn dashboard ook met deze sponzen te schuren, want hij is zelfs na schoonmaken nog aan het glimmen. :S


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Marvi Jansen
Een vraag in een vraag.

Kun je ook exterieur trim dressings gebruiken voor interieur?

Ik heb zelf Basics of Bling Tyre & Trim en dit is voor bandranden en exterieur trims.
Ik ben wel te spreken over het satin look ofwel het maakt het een beetje mat zelfs.
Nu durf ik het alleen niet zomaar op een dashboard te smeren.

Heb ik een recht tot het niet durven of ben ik gewoon een schijtluis?
 
Een dressing voor kunststof zou op elk stukkie kunststof moeten kunnen voeden. Dus ik denk dat het wel kan, maar ik heb geen ervaring met het product. De AutoGlym - Vinyl & Rubber Care is ook bruikbaar op banden.


Greetz