• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alternatief voor Natural Look

Natural Look niet op voorraad. Ik heb gekozen voor Auto Finesse Spritz interior detailer. Ben benieuwd!

Mijne is bijna op maar vind dit een goed product. Reinigt licht (quick interior detailer) maar laat een matte finish achter die streeploos droogt. Erg fijne verwerking daardoor.

Tipje, spuit het op een mf doek en neem vervolgens het deel af. Eventueel doek omdraaien en narwrijven.
 
  • Leuk
Reactions: Dreier-Reihe
@tembaco 'Reinigt licht'. Wil dat zeggen dat niet bijgehouden interieurs met APC voorbehandeld dienen te worden maar bijgehouden interieurs voldoende hebben aan Spritz? Wat is jouw ervaring?
 
Of dat nodig is weet ik niet. Gebruikte het meestal op auto's die wekelijks worden bijgehouden. Echter heb ik het eens op een vies, stoffig dashboard gebruikt maar had deze eerst afgenomen met APC 1:20 en vervolgens afgedaan met de Spritz. Dus niet echt eerlijk vergelijkbaar.

Echter geloof ik niet dat het niet werkt als je het ineens afneemt met de Spritz. Misschien moet je het alleen tweemaal afnemen of iets meer product gebruiken.
 
Ik heb NL look maar ook Scholl Purple deze laatste moest ik wat aan wennen (beetje dun) maar bevalt uiteindelijk ook goed.
 
NL look ruikt wat beter maar kan wat vlekken bij bv regen op de deurposten en dat heb ik nog niet gehad met de Purple. Ook is het resultaat mooi mat.
 
Hubikote Dash....

DSC_6874.JPG


DSC_6873.JPG
 
Met de spritz van autofinesse, krijg ik maar een hele lichte verbetering. Het kan aan mij liggen ofcourse...
 
Met de spritz van autofinesse, krijg ik maar een hele lichte verbetering. Het kan aan mij liggen ofcourse...
Nou ik denk dat je het product gewoon goed gebruikt hoor.
Maar de een verwacht of heeft voorkeur voor ander effect dan de ander. Ik zelf hou van echte OEM look, geen glimmen, geen wetlook, maar wel beschermd met een dressing die UV blockt, licht reinigt en beetje voed. In dat 'spectrum' zit Spritz denk ik aan de meest 'zuinige' kant qua verandering van kleur enzo. En Meguiars vind ik bijvoorbeeld veel te veel glimmen, sommigen vinden dat weer geweldig. Is net wat je zoekt.

En ligt ook aan de staat en soort kunstof. Dus kan ook per wagen verschillen.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Dan zal het per wagen verschillen inderdaad.
ik ben ook niet zo van het verblindende effect, behalve aan de buitenkant van de wagen.
 
Heb Spritz vandaag voor t eerst gebruikt op mijn beige Twingo interieur (goedkoop ruw structuur plastic). Je moet echt goed opletten dat je weet waar je bent geweest, als je de boel goed bijhoud, want je ziet bijna geen verschil.
Precies wat Tembaco zegt, licht reinigend en antistatisch. Overigens staat er op de fles ook dat er UV-shield in zit.

Ik zou het mensen met een nieuwe, goed onderhouden interieur aanraden. Oude, verbleekte, schale interieurs hebben er niet genoeg aan vrees ik. Mijn auto wel:)
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
je ziet bijna geen verschil.
Precies wat Tembaco zegt, licht reinigend en antistatisch. Overigens staat er op de fles ook dat er UV-shield in zit.

Zou je het dan kunnen zien als een ''extra laagje'' over een dressing? Bijv. eerst Natural Look o.i.d. en bij de 1-2 wekelijkse wasbeurt het interieur even bijtippermet de Spritz..?


Greetz