• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alto 1991 (nieuwe foto's toegevoegd)

Abarth

Detailing addict
5 aug 2008
507
62
Utrecht
Gisteren bezig geweest met de Alto van mijn schoonmoeder.
Voor het eerst met de pas aangeschafte rotary PE 150 gewerkt.

Werkwijze:
- wassen met washmitt en onbekende autoshampoo die ik nog had staan.(moet ook op)
- kleien met de regular klei van Bilthamber en Last Touch 1:1
- polijsten auto met SSR 2.5 op oranje en Menzerna PO106FA op light green met de rotary
- Voeden met Black Hole op rood met de DAP
- waxen met Collinite No. 845 op zwart met de DAP
- de motorkap en dak nog voorzien van een laagje Collinite Wax No. 476S met handpad

en de nodige doeken.

Helaas de trims, ruiten en bandjes niet kunnen behandelen.
Auto moest om 16.00 uur klaar zijn.

foto van de klei.
IMG_1309.jpg


Foto's na het kleien.
IMG_1277.jpg

IMG_1278.jpg

IMG_1279.jpg

IMG_1280.jpg

IMG_1281.jpg


Tijdens
IMG_1287.jpg

IMG_1288.jpg

IMG_1289.jpg

IMG_1291.jpg


Na foto's
IMG_1292.jpg

IMG_1293.jpg

IMG_1295.jpg

IMG_1296.jpg

IMG_1297.jpg


De bumpers gedaan.
IMG_1310.jpg

IMG_1311.jpg

IMG_1312.jpg

IMG_1313.jpg

IMG_1314.jpg


Bedankt voor het lezen.
 
juist de wat oudere auto's leveren de mooiste klussen op.

als ik aan de kant van de weg weer eens een oudje zie die flink verschoten is, beginnen mijn handen alweer te kriebelen.

prima job, en idd volgende keer even de bumpertjes meenemen. maakt het helemaal af.


ennuh , geen veronstchuldigingen voor de shampoo aan het egin van een detail.
je kan dan best turtle of valma gebruiken, of een andere shampoo.

als je de auto moet onderhouden wordt het een ander verhaal, maar als je de lak nog moet kleien, cleanen, polijsten , voeden etct etc etc.....maakt mijns inziens de shampoo niet uit.
 
Volgens mij kon je schoonmoeder je wel kussen......... Deze is weer superr mooi geworden, en inderdaad met de trims en de bandjes was 'ie helemaal af geweest.
 
Mooi rood geworden weer:)^

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is, hoelang blijft een zo opgeknapte auto (in dit geval rood) zo mooi?
 
Ga de morgen op visite en dan pak ik de trims nog even aan, want dit voelt zo niet goed.
Schoonmoeder was verbaasd van het resultaat, dit had ze niet verwacht.

@DKBM, was opzich niet lastig, wel uitkijken omdat ik voor eerst met de rotary aan de gang ging.

@Centoquarantasette, ben ongeveer 8 uur bezig geweest.

Nog een fotootje van de klei.
IMG_1309.jpg
 
Prachtig om te zien wat een resultaat te boeken is met een toch best wel verschoten autotje. Aleen de bumpers nog even mooi zwart maken en de metamorfose is compleet.
 
De AEG is zeer prettig om mee te werken.
Het viel mij mee om met de rotary te werken, dit was wel een leuk test object.
Wil nog wel een rotary clinic volgen.
 
Kwam van onderkant deur.
Klei tussen door wel gekneed, maar deze klei is moeilijk te kneden, ondanks dat ik hem in warm water had liggen.
 
Buurman..Buurman...Ik heb gezien hoe je hier hart en ziel hebt ingelegd.:)^
Het mag wat kosten,maar ik heb met eigen ogen mogen aanschouwen hoeveel werk je er aan hebt gehad.

En je weet het...na een paar weken mag je 'm weer doen...want rood is niet zo makkelijk,zeker met deze schijnbaar blankelakloze suzuki.

Kun je de mijne ook een keer doen??:D