Goedmorgen allemaal,
Mijn naam is Kevin, heb recentelijk een auto aangeschaft. De auto is standaard maar zo zo en met een paar andere velgen kun je natuurlijk al een hoop doen. Nu heb ik een paar Audi Rotor velgen gekocht maar die vereisen, door parkeerschade, een beetje opknapwerk. Ondertussen heb ik de meeste schade al wel weg kunnen schuren. Ben begonnen met korrel 120 en ben stapsgewijs tot korrel 1500 gegaan. Het zag er al vrij aardig uit maar wou toch nog even door. Het schuren doe ik overigens met een hulpmiddel op de accuboor voor 125mm schijven.
Dit ging allemaal goed maar toen ik nog een korrel hoger (2000) ging liet deze juist krassen achter... Nu las ik al het een en ander over nat schuren bij dergelijke korrelgroottes. Dus dit heb ik gisteravond ook maar even geprobeerd. Dit ging het eerste stukje vrij goed maar op den duur komt er allemaal zwarte zooi vrij en nu blijkt ook dat er allemaal zwarte vegen in het oppervlak achter zijn gebleven. Ik heb dit al geprobeerd schoon te maken maar het komt niet echt los. Het oppervlak is echter wel mooi glad geworden. Heeft iemand tips hoe ik dit op kan lossen? Ik denk dat ik er niet aan ontkom om nogmaals te schuren. Misschien ander soort schuurpapier gebruiken?
Dit probleem kwam gisteravond pas naar voren maar ik had eigenlijk ook nog een andere vraag. De buitenkant van deze velgen zijn straks 'blank' aluminium. Dit wil ik natuurlijk graag mooi houden. Nu ben ik benieuwd of men hier tips heeft over hoe dit aan te pakken. Het liefst geef ik het aluminium een matte afwerking maar denk dat dit lastig zal worden. Ik zat zelf te denken na de laatste schuurbewerking te polijsten met Mag & Aluminium Polish en de velg vervolgens met Poorboy's World Wheel Sealant te behandelen. Ik heb ook overwogen om een blanke lak te gebruiken maar het blijkt dat wanneer deze laag eenmaal schade heeft opgelopen er vocht tussen de laklaag en het aluminium kruipt?
Alvast bedankt,
Kevin
Mijn naam is Kevin, heb recentelijk een auto aangeschaft. De auto is standaard maar zo zo en met een paar andere velgen kun je natuurlijk al een hoop doen. Nu heb ik een paar Audi Rotor velgen gekocht maar die vereisen, door parkeerschade, een beetje opknapwerk. Ondertussen heb ik de meeste schade al wel weg kunnen schuren. Ben begonnen met korrel 120 en ben stapsgewijs tot korrel 1500 gegaan. Het zag er al vrij aardig uit maar wou toch nog even door. Het schuren doe ik overigens met een hulpmiddel op de accuboor voor 125mm schijven.
Dit ging allemaal goed maar toen ik nog een korrel hoger (2000) ging liet deze juist krassen achter... Nu las ik al het een en ander over nat schuren bij dergelijke korrelgroottes. Dus dit heb ik gisteravond ook maar even geprobeerd. Dit ging het eerste stukje vrij goed maar op den duur komt er allemaal zwarte zooi vrij en nu blijkt ook dat er allemaal zwarte vegen in het oppervlak achter zijn gebleven. Ik heb dit al geprobeerd schoon te maken maar het komt niet echt los. Het oppervlak is echter wel mooi glad geworden. Heeft iemand tips hoe ik dit op kan lossen? Ik denk dat ik er niet aan ontkom om nogmaals te schuren. Misschien ander soort schuurpapier gebruiken?
Dit probleem kwam gisteravond pas naar voren maar ik had eigenlijk ook nog een andere vraag. De buitenkant van deze velgen zijn straks 'blank' aluminium. Dit wil ik natuurlijk graag mooi houden. Nu ben ik benieuwd of men hier tips heeft over hoe dit aan te pakken. Het liefst geef ik het aluminium een matte afwerking maar denk dat dit lastig zal worden. Ik zat zelf te denken na de laatste schuurbewerking te polijsten met Mag & Aluminium Polish en de velg vervolgens met Poorboy's World Wheel Sealant te behandelen. Ik heb ook overwogen om een blanke lak te gebruiken maar het blijkt dat wanneer deze laag eenmaal schade heeft opgelopen er vocht tussen de laklaag en het aluminium kruipt?
Alvast bedankt,
Kevin