• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aluminium velgen lakschade

Mike1002

Detailing rookie
22 apr 2020
4
2
Hallo,

Een tijdje geleden heb ik 2de hand een setje 17 inch velgen gekocht voor mijn Peugeot 208. Het gaat om een set aluminium velgen deels gespoten en deels gepolijst. De vorige eigenaar heeft de Velgen in een blanke lak gespoten en dit is los komen te zitten op het gepolijste gedeelte. Nu is het ondertussen al op het zwarte gedeelte van de velg en ik
Vind het er niet mooier op worden. Weten jullie hoe ik dit het makkelijkste of het beste kan verhelpen/oplossen?

Ps de velgen zijn niet schoon maar op de close-up foto zie je duidelijk het probleem.

Mvg Mike
74383BC9-6ACB-4619-9C0B-D69D29A55D2B.jpeg
B52854EB-8FBD-422A-9437-0F700A5DD9E3.jpeg
 
Welkom op het forum. :)

Tja, dit is einde verhaal wat de blanke lak betreft.

Gepolijste velgen zijn tikkende tijdbommen way betreft blanke lak die los gaat laten. Op de gepolijste delen is het dusdanig glad dat de blanke lak niet lekker kan hechten. In jouw geval is het ook op de gelakte delen los aan het laten.

Zoals het moraal van het verhaal in de vele "gepolijste velgen, ik heb een probleem-topics is: Velgen laten opknappen en opnieuw laten aflakken, maar veelal laat men de velgen poedercoaten. ;)
 
Welkom op het forum. :)

Tja, dit is einde verhaal wat de blanke lak betreft.

Gepolijste velgen zijn tikkende tijdbommen way betreft blanke lak die los gaat laten. Op de gepolijste delen is het dusdanig glad dat de blanke lak niet lekker kan hechten. In jouw geval is het ook op de gelakte delen los aan het laten.

Zoals het moraal van het verhaal in de vele "gepolijste velgen, ik heb een probleem-topics is: Velgen laten opknappen en opnieuw laten aflakken, maar veelal laat men de velgen poedercoaten. ;)

Dankje, wanneer de velgen gepoedercoat worden dan is het gepolijste gedeelte ook verdwenen. Heb je een linkje naar dat topic ?
 
Het gepolijste deel verdwijnt dan ja. Optie om ze in de originele staat te krijgen is cnc draaien en een blanke lak er over, met als risico dat het in de toekomst weer kan gebeuren. Kosten zijn denk ik rond de 500 euro, coaten is rond de 300.
 
Je kan ze ook (zelf of laten) stralen met soda, alle lagen eraf zonder schade of ruwheid aan de alu velg aan te brengen.
 
Dat is inderdaad waar ik op aanstuurde. velgen zwart spuiten & vernissen neemt nu niet superveel tijd in beslag vind ik.
Lijkt me dus minste/goedkoopste werkje te zijn.
Je kan ze ook laten poeder-coaten waar er reeds naar verwezen werd in dit topic.