• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Andere auto, toch maar eens beginnen met poetsen

Allereerst welkom. Ik las dat je de ramen voorlopig met Glassex te lijf wilt gaan: niet doen. Dat laat een vettige waas achter. Om je ramen goed vetvrij te maken: na het gewoon schoonmaken nog even een vochtige spons met spiritus over je ramen heen en dan met een goede doek droogmaken.

Edit: typefouten gecorrigeerd
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Runalf
Allereerst welkom. Ik ls dat de ramen voorlopig met Glassex te lijf wilt gaan: niet doen. Dat laat een vettige waas achter. Om je tamen goed vetvrij te maken: na het gewoon schoonmaken nog even een vochtige spons met spiritus over je ramen heen en dan met een goede doek droogmaken.
Ah bedankt! Toch maar een flesje scoren dan :)
 
Inderdaad helemaal naar de "-" levert bij mij het beste resultaat met kraanwater. Ik heb geen ontharder o.i.d. dus het is 1:10 mengen en dan helemaal dicht draaien, dan is het goed genoeg.

Wassen met warm of koud water is een hele andere discussie, maar beide maakt de auto schoon.
 
Ik zie het topic nu pas, dus allereerst welkom Ronald. Voor de velgen gebruik al een poosje een wheel woollie, en dat werkt wel veel fijner dan een borstel: spettert niet, krast niet, en je komt veel beter op plekjes met weinig ruimte (bijvoorbeeld tussen remklauw en velg). Persoonlijk gebruik ik alleen de kleine versie, de andere maten heb ik niet nodig.

Overigens kun je ook kijken wat je nu direct nodig hebt, en andere zaken uitstellen voor als er kortingsacties zijn.
 
Nou, zojuist voor de 1ste keer gewassen (zonder wax), spullen werken erg fijn!

Vooral die silk dryer droogdoek deed mij verbazen, de hele auto met 1 doek kurk drogen krijgen... :heart_eyes:

Alleen de btbm shampoo schuimde helemaal niet, in de emmer wel maar zodra het op de mitt en op de auto kwam leek het wel of ik met water aan het poetsen was. Heb ongeveer 1,5 dopje op zo'n 16 liter toegevoegd.

Is dat een kwestie van meer shampoo erop gooien of is het zo juist precies goed?

Dat foamen ging trouwens ook mooi dankzij jullie tips :party:
 
Ik doe 25ml btbm shampoo in de 19L emmer. Op de fles staat 1:800
We hadden nog een maatbekertje staan van een hoestdrankje:cool:

ik gebruik zowel de btbm als Meguairs GoldClass als shampoos, beide schuimen idd niet heel erg maar schuim is niet echt functioneel mijn inziens.
 
Ah das handig, zal ook eens het maatbekertje van de hoestsiroop stelen hier.

Ik had wel het idee dat het lekker over de lak gleed, dat lijkt me het belangrijkste.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Kan ze niet posten, kriig het volgende :
Beveiligingsfout opgetreden. Ga terug, vernieuw de pagina, en probeer opnieuw.
 
20200802_150653.jpg

20200802_150708.jpg

20200802_150931.jpg

20200802_150952.jpg

DSC_0172.JPG
 
Ik ben bang dat je iets blijft zien? Zit er al 8 jaar op namelijk.. Of zou ik hem er makkelijk af kunnen fohnen?

Auto komt uit Luxemburg, autobedrijf uit Limburg waar ik hem kocht, heeft hem geimporteerd.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas