• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Antwoorden op Beweringen en Claims over microvezelsystemen

Jeroen Merlijn

Detailing rookie
30 apr 2012
1.271
0
Op internet kwam ik een pdf bestand tegen over microvezeldoeksystemen. Hier in word de microvezel doek in detail onder de loep genomen.

Wat voor ons detailers interressant is, is het onderhoud van deze doeken.Dit word goed beschreven met alle plussen en minnen.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Cheers.

Edit: Pagina 13 is interressant, 25-vanaf 5.4.

Ook omdat bij lagere temperatuur de microvezel het vuil niet los laat. Opzich is het toch al een discussie over hoe en hoe warm te wassen. Er staan in mijn ogen zeker zaken in die voor ons belangrijk zijn,zoals de stoffen in wasmiddellen waar ze niet tegen kunnen, het belang van goed spoelen enz. Op bacterie niveau wassen zoals in ziekenhuizen is voor ons natuurlijk niet van toepassing. Het onderzoek/artikel is erg breed en de zaken die wel voor ons van toepassing zijn plukken we eruit.

Leuk om te lezen maar wel geschreven vanuit een andere context
Wat velen vergeten is dat het mengen met de gewone was niet altijd handig is
Niet qua soort vuil uit de doeken en niet qua bacterieen uit de gewone was

Voor de toepassing bij detailen is voorweken in een speciaal schoonmaakmiddel aan te bevelen
Dan volstaat ook een korte wastijd met gemiddelde temperatuur
En op zijn tijd nieuwe doeken, geef je die andere gewoon weg ;)

Kopt,uit een detailers context geen wetenschappelijk tegen kunnen komen. Deze geeft enig inzicht in de doek 'microvezel' en hoe te onderhouden. Ook is er te lezen wat microvezel is en wat het doet. Met deze kennis/inzicht kan ik in ieder geval meer uit mijn dure doeken halen dan zonder deze kennis.