• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

apc en banden

@ Nici: dat kan ik best begrijpen dat je dat niet maandelijks wil opnieuw doen.
Mijn hobby's zijn poetsen en tuning, ik maak er dus met plezier tijd voor.
Ieder zijn mening, als ik bv allemaal kleine spaken zou hebben praat ik mss ook wel anders.

Vandaag een filmpje gemaakt met Super Degreaser 1:10.
Zelfs zonder te borstelen zie je het bruine er vanaf druipen.

Dennis,

Het kan ook van je bandendressing afkomen, aangezien jouw bandjes er altijd netjes en verzorgd bij staan. ;)

De banden van de VW Golf III waren nog nooit behandeld met een bandendressing en toch kwam er een partij bruine ranzige smurrie vanaf :-&

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Mijn bandendressing van de laatste keer is blauw. Dit was echt bruine meuk. Gewoon viezigheid dus. Banden hebben best wel wat te verduren dus niet zo gek.

Ik reinig ook elke maand mijn banden met APC 1:10(soms 1:5)en je moet gewoon snel werken.
Ik spray ze in, laat 20 sec. inwerken bewerk ze met een Mothers Wax Tire Brush en spoel direct na met water.

Heb een opmerking: toen ik mijn A2 showde en ik schreef dat ik mijn banden reinig met APC werd er gereageerd dat APC niet goed voor rubber zou zijn?

Klik Audi A2

Dus is het nou slecht of niet? Want ik was er mee gestopt....

Wat ik hier opgestoken heb is dat het allemaal niet erg is wat je nu gebruikt om de banden te ontvetten, waar het meer om gaat is dat als je een te sterkte concentratie en / of te veel doet,
het de kans op uitdrogen van de band vergroot en dat is niet wat je wilt.

Ik vergelijk gemakshalve even met polijsten: ja kan wel meteen een paarse wol + inizio overheen halen, maar als je met een witte + mezzo ook het gewenste resultaat behaald,
dan kan je dat beter doen >>> doe je wat langer met je blanke lak ( en in dit geval met je band )

Als ik het verkeer geïnterpreteerd heb: corrigeer mij gerust luitjes