• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

APC toevoegen aan super snowfoam

Centoquarantasette

Detailing addict
6 jul 2008
900
65
De Ronde Venen
Je leest wel eens dat APC kan worden toegevoegd aan Super snowfoam om een bestaande waxlaag of restant van een waxlaag af te breken tijdens het foamen.

Heeft iemand een idee hoeveel APC toegevoegd moet worden.
 
Niet overdrijven want je zet echt scheerschuim. Het helpt wel iets trouwens, maar verwacht niet van 100% naar 0% bescherming te gaan.

Ik giet ongeveer een 1.5cm in een 1 liter reservoir.
 
Valt wel mee hoor, heb van de week bij een ontzettend vieze auto 100ml SSF en 100ml APC gedaan op een vol reservoir.
Is wel wat voller en dikker, maar geen scheerschuim.
 
Het gaat me ook niet zo zeer om de dikte van het schuim. Hoe dikker het schuim hoe slechter het werkt want dik ( en dus droog) schuim bevat minder water dan wat minder dik schuim

Het gaat me meer om de ontvettende werking van de APC. Ook al zal het niet echt 100% wax wegnemen het scheelt allicht.

Zelf doe ik 1 - 1,5cm SSF in de fles en dan vul ik hem aan met warm water. Schuim genoeg.