• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

APC vs Allesreiniger

Heren,

APC is heel wat anders dan allesreiniger...

Dat de exacte vertaling van AllPurposeCleaner nou toevallig hetzelfde heet, wil niet zeggen dat je het dan ook in die richting moet zoeken.

All Purpose Cleaner: reiniger voor diverse toepassingen, maar dan wel in een andere context en bedoeld voor automotive.

Jif is ook een polijstmiddel; gebruik je dit dan ook in plaats van SSR2?... :grinning:
 
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb geen APC, wel een allesreiniger van een onbekend merk. Bij ons thuis in de buurt is een bedrijf gelegen dat enkel grootverpakkingen verkoopt van bijvoorbeeld schoonmaakmiddelen, javel,...

Mijn moeder gebruikte de allesreiniger voor alle soorten klusjes en het is ook zeer geconcentreerd. Ben dat dan ook beginnen gebruiken en ik vind het een echt topproduct. Ik ga zeker APC van Poorboy's of Meg's later nog in huis halen, maar voorlopig doet de allesreiniger het nog steeds goed. Hij is wel niet zo goedkoop als een allesreiniger uit het warenhuis (ben ook niet op zoek naar het goedkoopste, maar naar het beste/prettigste), maar nog steeds heel goedkoop vergeleken met APC.

Ik heb uiteraard ook al gewone supermarktallesreinigers gebruikt (gewoon in huis) en ik moet zeggen, die zijn lang zo krachtig niet als mijn allesreiniger, daar krijg ik echt alle vlekken mee weg. Ik vermoed dan ook dat APC van Poorboy's of Meg's krachtiger is dan een "gewone" allesreiniger.
 
tinus zei:
Heren,

APC is heel wat anders dan allesreiniger...

Dat de exacte vertaling van AllPurposeCleaner nou toevallig hetzelfde heet, wil niet zeggen dat je het dan ook in die richting moet zoeken.

All Purpose Cleaner: reiniger voor diverse toepassingen, maar dan wel in een andere context en bedoeld voor automotive.

Jif is ook een polijstmiddel; gebruik je dit dan ook in plaats van SSR2?... :grinning:


Volledig akoord met deze stelling:ja

Auto producten worden getest voor de toepassingen waarvoor ze dienen namelijk zo veillig mogelijk
je wagen behandelen zonder schade aan te richten als je je producten gebruikt zoals het moet.

Huishoud producten worden getest voor poten en pannen enz..
Ik zeg niet dat deze producten schadelijk zijn maar zekers ben je nooit omdat deze niet getest zijn voor de auto.

Grtz M
 
Als iemand lekker Andy wilt gebruiken, prima toch? Gewoon een kwestie van proberen. Daarna een keerjte APC van Poorboy's/Megs proberen en je weet het verschil.
Als je geen 15 euro voor een APC neer wilt leggen dan moet je dat gewoon niet doen, hoe makkelijk kan het zijn.
 
Inderdaad!

Het frappante is wel dat mensen 20/30/40 euro of meer uitgeven voor waxen etc. maar 15 euro voor APC te veel vinden... Deze producten zijn allemaal duur maar als ze fijner en beter werken waarom dan niet? Hobby's kosten gewoon geld ;)
 
Ja maar je kan natuurlijk ook overdrijven. Beetje hetzelfde als met die flubber voor je interieur. De kantoorversie is 2 euro en de autoversie kost 5,50. Is dat dan ook puur omdat de autoversie speciaal voor de auto gemaakt is of zou de kantoorversie net zo goed werken?

Natuurlijk zijn autoshampoos en waxen anders dan haarshampoo's en vloerwaxen, maar daar is het verschil een stuk groter dan bij deze allesreinigers.
 
Als je toch goedkoop je interieur wil doen, raad ik je aan geen andy o.i.d te gebruiken maar gewoon een mix maken van een vloeibare wasmiddel bv van de c1000 huismerk sensitieve, dan ben je in elk geval safe wat agressiviteit aan gaat :ja
 
Thegame1512 zei:
Ja maar je kan natuurlijk ook overdrijven. Beetje hetzelfde als met die flubber voor je interieur. De kantoorversie is 2 euro en de autoversie kost 5,50. Is dat dan ook puur omdat de autoversie speciaal voor de auto gemaakt is of zou de kantoorversie net zo goed werken?

Natuurlijk zijn autoshampoos en waxen anders dan haarshampoo's en vloerwaxen, maar daar is het verschil een stuk groter dan bij deze allesreinigers.
Niet helemaal eerlijk wat je zegt, de kantoorversie gaat eruit bij de Blokker en vandaar dat ze hem in de eurobak geknikkerd hadden.
Om er vanaf te komen uiteraard.

Niemand verplicht je om de APC te kopen. Als je er niet goed bij voelt dan moet je dat gewoon niet doen.
 
@tinus, Jif is ook een polijstmiddel; gebruik je dit dan ook in plaats van SSR2?

Hoe verzin je het, het voorbeeld klopt precies :)^

@thegame, jij kunt als enige kijken wat er op je bankrekening staat en wat je er voor over hebt.
Mocht je iets anders dan anders proberen, maak er dan wel even foto's van, misschien werkt het minder, net zo goed of beter.
Maar dan weet iedereen hier wel wat het doet.
Persoonlijk hou ik er nooit zo van om proefkonijn te zijn met producten
 
Even gezocht in welk topic ik dit zou plaatsen. Uiteindelijk maar voor deze gekozen. Ook ik reinigde tot voor kort mijn interieur met een Ajax-sopje. Ik ben dus wél van plan om APC te gaan bestellen en gebruiken. Voor mij zal dit dus weer een nieuwe ervaring zijn. Bij de volgende bestelling bij CC zal de APC van PB zeker meekomen. Zoals gezegd maakte ik een sopje van 4 liter water en twee dopjes Ajax allesreiniger. Zo nam ik met een MF-doek het hele dash/interieur af. Kan ik dat met de APC ook zo doen? Lijkt me niet economisch. Werkt een spuitflesje met de juiste mengverhouding zuiniger? En sprayen op het dash of op de doek? En als ik met een kwast de sponningen, randen, scharnieren inwerk met APC, moet ik dat dan naspoelen of gewoon afnemen? En wanneer gebruik je APC onverdund?

Ik leer dagelijks bij op dit pracht-forum. Bedankt alvast voor jullie antwoorden...!
 
1:5 tot 1:20 voor die van PB
werkt idd erg prettig met spuitfles !
direct er op
naspoelen
onverdund, bijna tot niet tenzij heel erg vervuild is of wanneer je de motorruimte zou gaan aanpakken ( zelfs de banden kuizen wordt ie verdund gebruikt )
 
het is niet dat ik bereid ben 15 euro te betalen voor een product, zolang het maar niet te vervangen is door een product van 1,50. Ik had bij APC sterk het gevoel dat het niet veel verschilde van bv een standaard allesreiniger. Uiteindelijk is de enige manier om hier achter te komen om het te proberen. Maar dan loop ik tegen het dilemma aan dat ik die 15 euro liever uitgeef aan een ander product zoals een leuk waxje. (moet nog altijd een keer een dodo juice wax proberen, gebruik tot nu toe alleen nog Collinite en EX-P)

Al met al vind ik de kwaliteit van het assortiment veel beter dan bij bv de halfords of andere zaken. Afgelopen weekeinde het verschil met blote ogen gezien van spray and rinse vs Kruidvat velgenreiniger. Liever 18 euro dokken en niet hoeven te schrobben dan die meuk van de kruitvat erop te smeren ( was de zomer en wintervelgen aan het wisselen). Ik heb het overigens wel puur gebruikt aangezien de binnenkant van de velgen helemaal zwart was. Ook de EZ detailbrush beviel erg goed.


oja, LOL @ Jif vergelijking van @tinus. Ik plak overigens ook schuursponsjes op mn DAP :D
 
Dacht ik voorheen ook, totdat ik de APC ging gebruiken .... wereld gaat voor je open ( no joke )

APC vs Wax : dat is appel en een peer, de ene is om te reinigen en de ander om te beschermen; daar zal je hoe dan ook toch echt 2 verschillende producten voor moeten gebruiken :(

Ennuh CC vs Halfords .... denk niet dat daar iets over gemeld hoeft te worden HAHA
 
Je moet post 17 lezen als: ik kan de 15 euro van de APC beter uitgeven aan.........

Dus je appels en peren vergelijking klopt wel wel maar niet in deze context ;)
 
Thegame1512 zei:
het is niet dat ik bereid ben 15 euro te betalen voor een product, zolang het maar niet te vervangen is door een product van 1,50. (
mk-us zei:
Dacht ik voorheen ook, totdat ik de APC ging gebruiken .... wereld gaat voor je open ( no joke )(
Thegame1512 zei:
Maar dan loop ik tegen het dilemma aan dat ik die 15 euro liever uitgeef aan een ander product zoals een leuk waxje. (moet nog altijd een keer een dodo juice wax proberen, gebruik tot nu toe alleen nog Collinite en EX-P)
mk-us zei:
APC vs Wax : dat is appel en een peer, de ene is om te reinigen en de ander om te beschermen; daar zal je hoe dan ook toch echt 2 verschillende producten voor moeten gebruiken :(
Was als respons op #33 ( wellicht zo wat beter )
 
Hier komt geen alles reiniger zoals Andy of Ajakkes meer aan m'n auto. Mijn schoonzusje had een vreemde vlek op haar dashboard. Dit had zij getracht te verwijderen met diverse huishoudelijke schoonmaakmiddelen. Niets hielp. Meg's APC 1:4 did the job :)^