• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Applicators voor Panel Pots

Wout_RS

Detailing rookie
29 jan 2013
222
0
Hey allemaal,

aangezien ik nog nooit een wax heb gelegd op m'n wagen, enkel ervaring met sealants.
Vroeg ik me af welke applicators het meest geschikt zijn om wax aan te brengen.
De waxen die ik zou aankopen zouden in panel pots zitten. Dus deze hebben wss een kleine opening?

Hebben jullie nog tips die ik in het oog moet houden tijdens het waxen?

Ik gebruik de zwarte handpad van Monello (Finessing pad) deze zit fijn in de hand en kan denk ik ook met panel potjes gebruikt worden.

Ik vind deze wel fijn werken.

https://www.Carclean.com/product/Monello/Edgeless_Soft_Foam_Hand_Applicator_MONELPAD_102026

Sinds ik deze heb, gebruik ik ook alleen deze nog maar.
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_Finger_Mitt_SNFM1PC_101331
Perfect voor de panelpotjes.

Om wax aan te brengen is een fingermitt van Dodo Juice erg geschikt. Passen drie/vier vingers in, goed gevoel met de lak en (bijna) geen risico om te laten vallen. Ook gebruik ik graag de Monello Concorso applicator (helaas niet meer verkrijgbaar via Carclean.com).

Toevallig vroeg ik mij dit gisteren ook af, er is een panel potje dodo juice onderweg.
Onlangs heb ik megiuars foam pads gekocht. Hopelijk lukt het daarmee:roll .

Ik heb nog zo'n zwarte monello finishing pad liggen (zal deze eens proberen)
en zal nog bij m'n panelpots zo'n soft edge bestellen en finger mitt. Om toch maar eens te testen welke het leukst is om mee te werken he!

Ik heb sinds kort pas mijn eerste panel pot aangekocht (purpel haze) voordien heb ik altijd(en nog ) grotere potten gebruikt.
Maar ik blijf gewoon de witte zachte pads van megs gebruiken en soms ook een iets kleinere en dunnere versie van de autoshop.