• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Archie's VW Golf mk2, van verwaarloosd naar netjes?

Ik ben vandaag bezig de zwarte zomerwielen "autoklaar" te maken.. Op dit moment staan ze in de eerste laag EXP :) Ter voorbereiding heb ik ze ingespoten met APC+, toen met Meguiar's NXT shampoo en een washmitt gewassen. Helaas zaten en behoorlijk wat krasjes in :( Hoogglans zwart he...... Dus daarna heb ik de op wit met finale gepolijst. Dit is voor en na:

opwwgg.jpg

2e4bvuo.jpg


---

z0s2t.jpg

2qx26wn.jpg

't Zijn wel telefoonfoto's, dus heel duidelijk is het verschil niet. Maar het is er zeker :)
 
hoeveel geld heb jij bij de auto gekregen om hem mee te nemen toen je hem overnam ? want ik denk dat je nu ongeveer wel 4 keer de dagwaarde er aan heb moeten spenderen om er iets netjes van te maken :ja
 
ex-mooseman;n388380 zei:
Stoere Golf II

Thanks! :)


opelmark;n388395 zei:
hoeveel geld heb jij bij de auto gekregen om hem mee te nemen ?

Niet heel erg gepast hier lijkt me? Toch? Ik weet van Opel vs VW haat, maar daar distantieer ik me graag van. Ik vind alles met wielen, een motor en een stuur gaaf.
 
Kansloze reactie idd, die slopels van tegenwoordig zijn ook niks meer waard. Das juist toch de hobby, om van niets iets te maken. Rijden er genoeg rond met velgen van 2x de dagwaarde van hun auto. Vind het 'n dikke twee worden iig!
 
opelmark;n388395 zei:
hoeveel geld heb jij bij de auto gekregen om hem mee te nemen toen je hem overnam ? want ik denk dat je nu ongeveer wel 4 keer de dagwaarde er aan heb moeten spenderen om er iets netjes van te maken :ja
En dat zegt iemand die opel rijd?! Begrijp me niet verkeerd maar opel is nou niet het merk waar je voor kiest om de luxe en de kwaliteit ;) en niet iedereen wil en kan een auto van max 4 jaar oud rijden. Laat mensen en hun spullen aub in hun waarde, dit is geen forum om te kijken wie de grootste pik heeft. Maar juist autoliefhebbers onder elkaar, ongeacht leeftijd ras of soort auto. ;) laten we dit snel vergeten en doorgaan met de orde van de dag. Namelijk mooie gedetailde auto's bekijken. @archibald: leuke golf staat idd dik met zwarte velgen en trims. ! Kom je ook naar de meeting in drachten?
 
  • Leuk
Reactions: schippersss
Mooi project hoor, veel eer van je werk gehad!

Om toch even te reageren op de opmerking van opelmark:
Volgens mij kan je zijn opmerking op 2 manieren lezen.
Zoals ik het las, zag ik er totaal geen kwaad in.
Ik dacht namelijk ongeveer hetzelfde.
In de staat dat de Golf was, was deze niet veel meer waard verwacht ik, oftewel een koopje.
Nu heb je 'm supernetjes, maar gezien er nogal product en werk in is gaan zitten snap ik de opmerking van Opelmark wel.
Hij bedoeld gewoon dat het (met een knipoog) meer gekost heeft om deze weer in deze nette staat te maken (aan werk / materiaal)
dan dat hij waarschijnlijk heeft gekost (in de niet-nette/verwaarloosde staat waarin hij verkeerde)
 
Ja Jos, ik denk dat ik een beetje te snel op m'n tenen getrapt was inderdaad.... Zoals jij hem uitschrijft zit daar heel wat logica in. Ik vond het zo'n vreemde opmerking op dit forum (Waar alles juist altijd erg vriendelijk gaat)..

Mark, ik ga er vanuit dat Jos gelijk heeft. Mijn excuses dus! :) Ik denk namelijk dat de Golf nu ook wel aardig (2x zeker wel) wat meer waard is als toen ik hem kocht.
 
Zwarte velgen kan ik toch niet warm van worden.
Archibald zei:
Ik weet van Opel vs VW haat, maar daar distantieer ik me graag van.
Totdat jij het benoemde was ik me van geen kwaad bewust. Als je je wil distantieren, noem het dan niet. Door het te noemen maak je mensen onbewust bewust van iets wat ze zich nog niet hadden gerealiseerd. ;)
 
Opmerking van Witte Reus over de stickers is wel een goede: zonder stickers op de achterruit, en zonder de (vanwege NL-kentekenplaat) overbodige NL sticker is de achterkant een stuk strakker voor het oog. Verder een mooi project, met diverse zaken waar smaak een belangrijke rol speelt.
 
Dank jullie wel! De stickers worden langzaam aan al verminderd hoor. Ik vind het er niet meer bij passen... Ik denk dat alleen de 4 ronde (2x achter + 2x voor) blijven. De rest mag weg. Net als die vre-se-lijke NL sticker inderdaad.......

Daar heb ik me nog niet aan durven wagen, ik ben bang dat ik hem er met de hand niet af krijg en dat er kleurverschil zichtbaar blijft. Hij MOET er echter wel af ja!


Dan vanmorgen, ik heb eens "wat nieuws" geprobeerd. Ik ben met mn collectie poetsspullen naar de wasbox gereden, heb de Golf afgespoten, gewassen, gedroogd, gekleid en toen gewaxt.... Ging toch allemaal wel makkelijk eigenlijk. :D


2a0c61i.jpg

9sfghy.jpg

fxi0p.jpg

2zhku8w.jpg

2eg5ylg.jpg

i1fmhl.jpg



Ik moet er wel bij zeggen dat de Golf nog heel strak in de ******* (Mag dat hier niet meer zeggen) stond. Dat is echt geweldig spul! Lak was nog spiegelglad en kleien was eigenlijk niet nodig :woop: (toch wel even snel gedaan). Nu staat hij in een vers laagje Collinite 915 :kwijl: Heerlijk om aan te brengen! En de glans is nu al fenomenaal! Nu eens kijken hoe de standtijd gaat zijn.

De velgen staan trouwens in 2x een laagje PB EX-P (beide 24u uitgehard). En zijn vandaag nog eens extra voorzien van wat *******. Omdat het kan, en nu is "het" op.....
 
Verveelde ik jullie al met Golf plaatjes? :):) Zo niet, hier zijn er nog een paar. Puur omdat ik mezelf wakker moest, en zit te, houden omdat ik morgen (theoretisch dus vandaag) nachtdienst ga draaien..... Ik ben Amsterdam Zuid-Oost dus maar even in gereden:


1836767_10202281988145779_1696061515_o.jpg

1780102_10202281988185780_1328878516_o.jpg

1898715_10202281989345809_2131627601_o.jpg


Komt die hierboven je bekend voor? Kan kloppen:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

1926245_10202281990985850_161849024_o.jpg

1502390_10202281990425836_1848182520_o.jpg

10001204_10202281991345859_2102463266_o.jpg

1781767_10202281991745869_398378207_o.jpg