• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Archie's VW Golf mk2, van verwaarloosd naar netjes?

Zo, hier ook eens een update doen :) Niet detailing gerelateerd, wel Golf uiteraard :)

Hij is verlaagd en er zitten nu tijdelijk de velgen van de Jetta onder. Omdat de standaard 13" met harde plastic banden niet volstaan naar m'n smaak en de Jetta toch op winterbanden staat :)

sywfmq.webp

2vv9su8.webp

:-"

Die van de zijkant is een shop, heb hem als m'n facebook omslagfoto en vond zonder wel erg lelijk... Van de week komt ie er op! Ff 1 halen nog.

Develgen zijn niet helemaal mijn smaak, maar verder echt een geweldig project! Toen ik nog op de basisschool zat hadden mijn ouders ook altijd een Golfje. Eerst een 1 en daarna een 2. Blijft voor mij altijd een stukje jeugd-sentiment!

Na dit topic bijna te zijn vergeten ;-p heb ik toch weer een update...

2dj29ac.webp

2 zaterdagen geleden is er, weer, behoorlijk wat onderhoud aan de Golf gedaan:

o.a nieuwe remschijven en blokken.
Nieuwe bougies, rotor en verdelerkap.
Andere bougiekabels, m'n huidige waren echt te ver heen (Hier moet ik nog nieuwe voor halen)
Andere grille, wel een originele, maar nu een hele!
En nieuwe gasdempers voor de kofferklep, want die kreeg ik amper omhoog en daarna steeds op m'n kop

Binnenkort hem maar weer eens goed wassen. Dat is alweer veel te lang geleden :auw

Afgelopen maand kwam het vakantiegeld binnen en stond er in de planning dat de roze BBSjes zouden worden opgeknapt. Deze hebben we 2 weken geleden weg gebracht en konden we afgelopen vrijdag weer ophalen.

Met dit als resultaat:

22dc7t.webp

Stoeprandschade is herstelt.
Nu professioneel geposten.
& Nieuwe banden.

Zelf zet ik ze nu een paar keer in de PB EXP voor een goede bescherming en dan komen ze weer onder 't Golfje :)

:-d :-d

Vanmiddag de wielen maar gemonteerd. Heb ze afgelopen dagen 2 maal behandeld met EXP. Na een was en kleibeurt. De EXP heb ik een uurtje laten curen en daarna uitgepoetst. Toen heb ik ze laten staan, zo'n 1,5e dag (ook ivm tijd), dan voor de 2e maal de EXP erop.. Weer een uur gewacht, uitgepoetst en weer een ruime dag laten staan.

awyuyh.webp

Onze Golf heeft een nieuwe keienvanger en achterpaneel! Ik ben behoorlijk blij :)

Helaas waren de "punten" van beide achterschermen ook behoorlijk ver heen. Daarom zijn de afwerkrandjes niet heel netjes, maar dat is een volgend projectje!

4kiog2.webp

2yoqp0m.webp

Ja dat ook. Samen met het fixen van het trekhaak stekkertje. Ik heb hem begin augustus nodig.

Belangrijker vind ik het deukje in het dak :( Eens even informeren wat "uitdeuken zonder spuiten" daarvoor kost.

Op Renault meetings waar ik wel eens kom staat bijna altijd de http://www.dedeukentovenaar.nl/
Hij vraagt 25 euro voor een deukje en bij meerdere deukjes maakt hij een mooi prijsje. Heb hem mijn beide auto's al eens laten doen.

Afgelopen weekend was er op vliegveld Valkenburg een groot VAG event. Daar even gebruik van gemaakt om wat plaatjes van de Golf te maken! :)

1146329_10200741881284070_1098004948_o.webp

1093854_10200741880964062_1391074393_o.webp

1076978_10200741881004063_1048296228_o.webp

Ik denk dat het toch een aardig opgeknapt Golfje is. En dan heb ik nog zoveel te doen ook!