• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Artikel "feedback"

@Ric325i dit is een van de laatste van de E9X serie. Ik vermoed een Carbon Sport Edition aangezien deze exact dezelfde opties en uitstraling heeft op de wielen na.

Dan denk ik dat ik mn plan en producten lijst klaar heb :) Super bedankt iedereen! Wordt erg gewaardeerd!
Met de term "hit" wordt een deel/paneel van de auto bedoelt of de hele auto? (sorry, echt een leek hier:no_mouth:)
@Cordoba had ook al wat goede tips zag ik.
Ik heb een e92 en ik verwacht een kei en kei harde lak al moet een testspot dat definitief uitwijzen.
De meest succesvolle polijstcombinatie op mijn auto is Scholl S3/sandwich spiderpad en daarna afschalen met een willekeurige finish mijn lak is op dat gebied niet zo kritisch .
F serie modellen hebben doorgaans iets zachtere lak vandaar mijn vraag naar het model.
Ondanks dat ik een harde lak verwacht raad ik je toch aan om eerst een testspot met een medium polijstcombinatie te maken om te zien wat dat doet. Opschalen kan altijd nog.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Spiderpad is super inderdaad máár , rupes blauw wolletje corrigeert in mijn ogen nog een stuk beten (auf dem deutsche freunden).

Begrijp niet dat t wolletje hier relatief weinig genoemd wordt, eerder de scholl.

Ik pak bij hevige lak imperfecties graag ;

- wolletje met rupes blauw of veloce
- daarna rondje oranje lowpro of spider ook rondje blauw of veloce.
- rupes groen of geel op bijhorende kleur
- rupes wit op rupes wit
 
20180716_202510.jpg
20180716_202510.jpg
 
Ik zou dit dus eerst gewoon kunnen testen? Ik heb de polijst pads + middelen thuis staan. Ook heb ik Black Hole hier liggen en een paar brokjes Poorboys World Natty’s Paste Wax dus ik kan even testen op de motorkap. Als ik het gewenste resultaat krijg weet ik dat het goed is en zo niet moet ik dus het recept aanpassen.
 
20180716_202510-jpg.jpg

@D!m!tr! Ik mag toch hopen dat je de doeken die je op het gemeentebankje hebt gelegd, daarna niet meer op de auto komen (zonder dat ze gewassen zijn)?
Zo'n bankje zal minder zand op liggen dan zo op straat, maar allerminst safe (tenzij je er iets van een dienblad ofzo onder hebt liggen).
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Spiderpad is super inderdaad máár , rupes blauw wolletje corrigeert in mijn ogen nog een stuk beten (auf dem deutsche freunden).

Begrijp niet dat t wolletje hier relatief weinig genoemd wordt, eerder de scholl.

Ik pak bij hevige lak imperfecties graag ;

- wolletje met rupes blauw of veloce
- daarna rondje oranje lowpro of spider ook rondje blauw of veloce.
- rupes groen of geel op bijhorende kleur
- rupes wit op rupes wit
Er zijn natuurlijk meer wegen naar Rome ,blijft dat blauwe wolletje een beetje heel ?
Ik heb em toen wel eens bekeken maar mij leek het toen niks/beetje kwetsbaar maar goed ik heb er uiteindelijk dus niet mee gewerkt. Ik zweer voor mijn auto bij sandwich spiders ook lekker makkelijk schoon te maken en draaien goed stabiel.
 
@Cordoba

Scherp, nee haha absoluut niet.
Doeken rechtstreeks de wasmachine in maar goede tip.

@Ric325i


Ik vindt het wolletje absoluut een aanrader , wel met rupes blauw pasta ofzo.
Monello vind ik bijv. te "vettig" er op, koeken de haartjes behoorlijk aan elkander waardoor pad snel vies eruitziet en aanvoelt.
Corrigeert top, met borsteltje zeer goed droog schoon te draaien en ligt fijn op het plaatwerk.
Aspect van op de machine op kunnen frissen en weer knallen is erg effectief.
Moet wel zeggen, heb alleen deze wolle variant pad dus voor de rest niet een om binnen dit type te vergelijken.

Wel vind ik over het algemeen de rupes pads (qua look) kwalitatief geen toppers.
Velcro is bij een spider pad/lowpro veel dikker & netter,steviger.
Logo's van rupes worden zeer snel wazig en "kleeft" snel stuk minder.
Wasmachine doet geen goed ervoor, als een pro deze pads gebruikt, verslijt in rekening brengt en weggooit werken ze super.
Als hobbyist moet je echt heel veel zorg eraan besteden om ze goed te houden, dan gaan ze wel effe mee maar alsnog minder dan b&s of scholl bv.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i