• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ATS, beginnende jeuker

ATS

Detailing addict
11 okt 2010
276
62
hallo allemaal

rij sinds kort een passat bj 2010 en we hebben ook een clio uit 2002 (vol met krasstraat krassen)

Na aantal verhalen gelezen te hebben over het detailleren van de wagen. Ben ik ook begonnen met het fenomeen kleien en wassen volgens het 2 emmer systeem.

Voorheen reed ik nooit door de wasstraat, maar echt wassen was het ook weer niet.
Aangezien deze wagen toch sportiever is dan mijn vorige begon ik hem meer te “verwennen”

Algauw begon mijn vriendin te klagen dat haar auto ook wel eens wat aandacht kon gebruiken.
Alleen zat deze wel helemaal onder de krassen van de wasstraat.

Via info van mede forum leden ben ik op het forum van carclean belandt en zodoende ook aangemeld voor de clinic DAP 500 – 900.

Na de uitleg van Tim mochten we zelf aan de gang, en ben ik ruim een 1 uur bezig geweest met een stukje van 30 x 30 om een aantal krassen te verwijderen uit mijn vriendin’s clio van 8 jaar oud. Eerst voorzichtig met witte pad en Mezzo daarna orange pad met Mezzo, weer terug naar witte pad en geëindigd met zwarte pad en final. Was behoorlijk verbaast van wat het resultaat is.

De koplampen van de clio hadden last van een hars, dat dacht ik tenminste, bleek de UV protectie laag te zijn die verouderd is. (garage had al bij de APK aan gegeven de koplampen vervangen moesten worden vanwege dit €€€) advies van carclean team; wetsanden en daarna met mezzo polijsten.

Tim vond het ook wel leuk om een deel van de kunststof delen te behandelen met PB trim restorer.
Mijn eigen ervaring was dat dit vaak niet werkte, maar moet zeggen dit was niet vettig en verbeterde meteen.

Na een geslaagde nazomer middag in Berkel en roderijs heb ik mijn jeuker set uitgebreid met een ass. setje van monello, PB back hole, Natty’s liquid Blue wax, een setje monello pads voor de DAP

Totale lijstje na de clinic;
Water Magnet Microfiber Drying Towel
International Kit Bag
Ultimate Wipe Edgeless poetsdoek – 40x40cm
NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml
Quik Interior Detailer - 473 ml
NXT Generation Wash & Wax Kit
Gold Class Supreme Shine Microfiber - 3 Pack
900 Series Duo bundel - DAP900 en PRO900 (pro gaat in de kast tot na de Rotary clinic)
SmartPads CCS 5.5 inch yellow Cutting pad
SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad
SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad
SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad
SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad
SmartPads CCS 5.5 inch Concorso Finishing Pad
Meguiar's Smooth Surface Clay Kit (klei en quick detailer)
Meguiar's Even Coat Applicator Pads (2-pack) (2x)
Meguiar's Supreme Shine Microfibre Bundle (3 pack)
Raffini Polish Kit (Inizio, mezzo, finale en Spruzzo)
PB black hole
PB Natty’s liquid Blue wax
PB mist and wipe
Meguiar's Professional Hi-Tech Sanding Backing Pad
Meguiar's Professional Unigrit Finishing Paper - 2000 Grit - 1 vel

Ik zal zeker nog wat foto’s posten als ik met de koplampen ga beginnen.

groeten toine
 
Ey Welkom,

Er is wel 1 ding wat ik niet snap, je hebt natty's wax en ook nog de NXT?
Of is dat een bewuste keuze geweest?
 
Welkom!

Oké nu de eerste stap is gezet kan je niet meer terug, je blijft straks bestellen:D

Ben benieuwd naar de koplampen

Gr. Marijn
 
bassiequick zei:
Ey Welkom,

Er is wel 1 ding wat ik niet snap, je hebt natty's wax en ook nog de NXT?
Of is dat een bewuste keuze geweest?

ik had de NXT eerder dan de PB producten, en na zondag weet ik dat NXT cleaners bevat en dus niet altijd even handig is te gebruiken.. maar na als je alles van te voren weet..

de passie is nog kras vrij, dus gebruik de nxt alleen op de passat. (wat wel een mooi resultaat geeft)
clio in een ander verhaal, die zal producten als black hole echt nodig hebben.
 
iedereen bedankt voor jullie welkom,

@ blackpassat, ik zie hier wel meer bekende namen voorbijkomen.

@ marijn, zal zeker de foto's posten. (had ik ook belooft aan tim) misschien maar een how to van maken