• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A3 (bouwjaar 2003)

Angelique

Detailing chief
25 sep 2008
714
75
Vanmiddag samen met mijn zus en zwager, de Audi A3 :love van mijn zwager gedaan.
Hij had hem zelf al door de wasstraat gehaald dus wassen was volgens hem niet nodig.
Ook de wielkasten waren niet nodig.
Belangrijkste was dat de lak glom.
Voor:
voor-1.webp

voor-2.webp

Dus direct begonnen met klei. Ongelooflijk wat daar vanaf werd gehaald.
klei.webp

Na de klei, zag je al een lichte glans verschijnen.

Daarna de volgende stappen uitgevoerd,
- SSR 1 (als test voor de krasstraat swirls)
- PB Blackhole.
- Collinite #845 (wat een geweldig spul is dat toch!!)
tot slot getopt met Natty's Red.

NA:
na-1.webp

na-2.webp

na-3.webp

na-5.webp

na-6.webp

na-7.webp

na-8.webp

Resultaat ziet er goed uit!

Maar heb je m zelf niet meer met de hand gewassen? Zo nee, dan is het ook niet zo vreemd dat die klei zo smerig wordt.

Toppie hoor :-)^ . Hoe beviel de DAP op de Audi lak? Welke pads en alleen SSR1?

Ik krijg de swirls bij mijn A3 er met de hand niet uit dus binnenkort ook maar een aan de DAP misschien.

Ziet er schitterend uit. Gaat hij ooit nog door de wasstraat of geeft hij zich over aan het poetsvirus?

Idd, als je de auto niet even met het handje doet wassen is dit het resultaat van je klei. Een beetje zonde want klei die er al zo uit ziet zou ik niet meer graag gebruiken, ondanks dat je um kunt kneden.

Buiten dat staat de auto er wel weer shiny bij zeg! Zeker een hele vooruitgang.

Zit die wagen op de voor foto nou zo onder de swirls en hologrammen of lijkt dat maar zo op de foto? Heb je de swirls een beetje kunnen aanpakken met de DAP en SSR1?

Bedankt voor de reacties die er nu al zijn :)
Ik persoonlijk had hem liever gewassen met het handje, ondanks dat hij dus al door de krasstraat was gegaan, dan hadden de wielkasten en velgen er ook veel beter uit gezien. Maar ja....klant is koning.
En omdat ik toch een goede voorbereiding wilde (voor een goed resultaat), toch zoveel mogelijk rotzooi weg proberen te halen met klei. Maar inderdaad dit stukje klei, wordt dus niet meer gebruikt.

Ja de auto zat echt helemaal vol met krasstraat swirls. Ik heb het niet met de brinkmann bekeken (auto moest voor bepaalde tijd klaar zijn en het wegwerken van krassen was niet nodig), maar zo in de zon leken ze toch grotendeels wel weg. En in combinatie met de dap merk je gewoon echt verschil t.o.v. de witte pad met de vorige machine (pex 400).
Ik ben bang dat hij ondanks alles toch weer door de krasstraat zal gaan :|~* .
Al was hij wel super blij met zijn glimmende auto en het feit dat hij nu toch wel gigantisch glom t.o.v. de vorige keer (1,5 jaar geleden met Turtle wax en een te grove cleaner). Na het kleien zei hij al: Jeetje wat glimt hij zeg. :-"

Banden zijn overigens met Megs tire protection gel i.c.m. de flex foam tire dressing applicator.
Trim's en gril met Trim restorer i.c.m. foam on a stick.
Aluminium & uitlaat: Mothers Wax mag & aluminium polish
Ruiten met CG Streak Free Window Clean i.c.m. de Dodo Juice Mint Merkin Microfibre Window Cloth
Kunststof aan de binnenkant door mijn zus gedaan met behulp van Natural Look i.c.m. LC badstof applicator en Foam on a stick.

Die glimt al weer aardig zeg, jammer dat hij waarschijnlijk weer door de wasstraat zal gaan, zonde!

Ziet er weer goed uit!
Heel erg jammer dat de eigenaar weer door de krasstraat ermee zal gaan.
Vind het eigenlijk al heel wat dat je met de SSR1 dit resultaat heb bereikt :ja
Goed gedaan :cool

Zo, dat is een hele verbetering Angelique! De A3 ziet er weer knap uit :-)^

Ik mag toch hopen dat je zwager een beetje overtuigd geraakt is van het feit dat, je auto door de waskrasstraat sleuren pure kapitaalvernietiging is: je auto wordt niet schoon en hij zit ook nog eens vol met swirls.
Hopelijk bedenkt hij zich en gaat 'ie gewoon lekker op de juiste manier zijn auto wassen. Beter resultaat en lekker onspannend (heb ik vandaag zelf maar weer eens ondervonden).

Strakke detail.. jammer dat de klant deze mooie A3 straks weer door de krasstraat jaagt.

Zie ik daar nou MF doeken die over t hekje hangen?!.. Ik hoop dat je die niet meer gebruikt heb op de wagen..}:)w Tip voor de volgende keer dus, anders neem je weer vuil van het hekje mee zo de verse lak op!

SkyBuMp zei:
Zie ik daar nou MF doeken die over t hekje hangen?!.. Ik hoop dat je die niet meer gebruikt heb op de wagen..}:)w Tip voor de volgende keer dus, anders neem je weer vuil van het hekje mee zo de verse lak op!

Mf doeken hingen idd over het hekje. Maar zijn niet meer op de auto gebruikt. Het was meer als 'geheugensteuntje' dat dat doeken waren die al gebruikt waren. Om kruisbesmetting te voorkomen. ;)

Mooi resultaat hoor!

Maar je krijgt toch al die swirls niet weg met SSR1 icm een witte LC pad? Die VAG lak is toch knetterhard?

Medus@ zei:
Mooi resultaat hoor!

Maar je krijgt toch al die swirls niet weg met SSR1 icm een witte LC pad? Die VAG lak is toch knetterhard?

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar. Wat heeft die testspot met SSR 1 opgeleverd. SSR 1 op mijn BMW doet bijna niets...

Op mijn zwarte Golf krijg ik swirls vrij makkelijk weg met een witte pad en SSR1. Het kleinste krasje, daar moet dan weer minstens SSR 2,5 bij komen kijken.

Knap resutaat overigens!!

Toch verrekte handig zo'n hekje langs de auto :-d

Auto is er mooi van opgeknapt.
Ziet er weer lekker uit.