Kortelings is een collega langs gekomen om zijn zilveren A3 onder handen te nemen.
Hij had al aangehaald dat in de zomerperiode de wagen onderhanden was genomen door een professionele firma.
Via een schadeclaim waren er verfresten op motorkap en dak weggewerkt.
Dat dit gedaan was door een "pro"-firma was niet echt te zien.
Op de motorkap waren er enkele doffe vlekken te zien die ik niet goed op de foto heb kunnen zetten.
Hier moet ik dringend eens bij een foto"pro" ten rade gaan.
Ons minieken was ook van de partij en corsawim kwam na zijn bezoek bij de dokter ook even binnen springen (en die moest tot zijn groot ongenoegen ingetoomd worden):-" )
na de twee-emmer wasbeurt zijn we aan de slag gegaan met de klei.
Inderdaad was er weinig vervuiling op dak en motorkap maar al de andere panelen hadden echt wel een stevige beurt nodig!
Na het kleien ging ik op zoek naar de juiste pad/product keuze en na wat proberen kwam ik tot deze combi...
Op de motorkap(die het meest te verduren had)begon ik met mezzo op wit en ben ik geëindigd met finale op wit.
Enkele plaatsen heb ik met mezzo op oranje aangepakt.
Daarna hebben we White Diamond aangebracht met rood.
Vervolgens hebben we samen de waxlaag aangebracht.
Minieken heeft het dak en de achterzijde getopt met collonite 845 en de rest heb ik bewerkt met de 915.
Even op de rechtervoorvleugel aan Kris(de eigenaar)een demo met Natty's gedaan om hem te tonen hoe simpel dit gaat.
De velgen zijn eerst met wheelbrightner onderhanden genomen en nabewerkt met metal polisch van Meg's en getopt met Wheelsealant van PB's.
het interieur was in principe niet van de partij maar nadat ik dit bekeek,kon ik niet anders dan mijn nieuwe extractor er op los laten:ja
Na een stevige stofzuigbeurt hebben we de matten en interieur bewerkt met de extractor icm APC en de bijgeleverde "citroenvloeistof".
Na deze beurt nog even over de ruiten met de glasscleaner van Meg en de wagen zag er enkele jaren jonger uit.
Nu nog enkele foto's(waar het tenslotte om te doen is...:-" )
enkele voor's
het kleien gaf volgend resultaat:-&
Enkele foto's van het interieur
En enkele afterpics...
Het interieur....na de "HCI"behandeling
Dan enkele reflectie's
foto van het motorgedeelte
Dan eentje van de toffe bende
En vanaf nu mijn handelsmerk..
Bedankt collega's voor de toffe dag en bedankt voor de lezers hun aandacht.....
Hij had al aangehaald dat in de zomerperiode de wagen onderhanden was genomen door een professionele firma.
Via een schadeclaim waren er verfresten op motorkap en dak weggewerkt.
Dat dit gedaan was door een "pro"-firma was niet echt te zien.
Op de motorkap waren er enkele doffe vlekken te zien die ik niet goed op de foto heb kunnen zetten.
Hier moet ik dringend eens bij een foto"pro" ten rade gaan.
Ons minieken was ook van de partij en corsawim kwam na zijn bezoek bij de dokter ook even binnen springen (en die moest tot zijn groot ongenoegen ingetoomd worden):-" )
na de twee-emmer wasbeurt zijn we aan de slag gegaan met de klei.
Inderdaad was er weinig vervuiling op dak en motorkap maar al de andere panelen hadden echt wel een stevige beurt nodig!
Na het kleien ging ik op zoek naar de juiste pad/product keuze en na wat proberen kwam ik tot deze combi...
Op de motorkap(die het meest te verduren had)begon ik met mezzo op wit en ben ik geëindigd met finale op wit.
Enkele plaatsen heb ik met mezzo op oranje aangepakt.
Daarna hebben we White Diamond aangebracht met rood.
Vervolgens hebben we samen de waxlaag aangebracht.
Minieken heeft het dak en de achterzijde getopt met collonite 845 en de rest heb ik bewerkt met de 915.
Even op de rechtervoorvleugel aan Kris(de eigenaar)een demo met Natty's gedaan om hem te tonen hoe simpel dit gaat.
De velgen zijn eerst met wheelbrightner onderhanden genomen en nabewerkt met metal polisch van Meg's en getopt met Wheelsealant van PB's.
het interieur was in principe niet van de partij maar nadat ik dit bekeek,kon ik niet anders dan mijn nieuwe extractor er op los laten:ja
Na een stevige stofzuigbeurt hebben we de matten en interieur bewerkt met de extractor icm APC en de bijgeleverde "citroenvloeistof".
Na deze beurt nog even over de ruiten met de glasscleaner van Meg en de wagen zag er enkele jaren jonger uit.
Nu nog enkele foto's(waar het tenslotte om te doen is...:-" )
enkele voor's
het kleien gaf volgend resultaat:-&
Enkele foto's van het interieur
En enkele afterpics...
Het interieur....na de "HCI"behandeling
Dan enkele reflectie's
foto van het motorgedeelte
Dan eentje van de toffe bende
En vanaf nu mijn handelsmerk..
Bedankt collega's voor de toffe dag en bedankt voor de lezers hun aandacht.....