• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A3 (grote schoonmaak..)

Tiporon

Detailing addict
15 mrt 2009
685
68
62
Kortelings is een collega langs gekomen om zijn zilveren A3 onder handen te nemen.
Hij had al aangehaald dat in de zomerperiode de wagen onderhanden was genomen door een professionele firma.
Via een schadeclaim waren er verfresten op motorkap en dak weggewerkt.
Dat dit gedaan was door een "pro"-firma was niet echt te zien.
Op de motorkap waren er enkele doffe vlekken te zien die ik niet goed op de foto heb kunnen zetten.
Hier moet ik dringend eens bij een foto"pro" ten rade gaan.:-/
Ons minieken was ook van de partij en corsawim kwam na zijn bezoek bij de dokter ook even binnen springen (en die moest tot zijn groot ongenoegen ingetoomd worden):-" )
na de twee-emmer wasbeurt zijn we aan de slag gegaan met de klei.
Inderdaad was er weinig vervuiling op dak en motorkap maar al de andere panelen hadden echt wel een stevige beurt nodig!
Na het kleien ging ik op zoek naar de juiste pad/product keuze en na wat proberen kwam ik tot deze combi...
Op de motorkap(die het meest te verduren had)begon ik met mezzo op wit en ben ik geëindigd met finale op wit.
Enkele plaatsen heb ik met mezzo op oranje aangepakt.
Daarna hebben we White Diamond aangebracht met rood.
Vervolgens hebben we samen de waxlaag aangebracht.
Minieken heeft het dak en de achterzijde getopt met collonite 845 en de rest heb ik bewerkt met de 915.
Even op de rechtervoorvleugel aan Kris(de eigenaar)een demo met Natty's gedaan om hem te tonen hoe simpel dit gaat.
De velgen zijn eerst met wheelbrightner onderhanden genomen en nabewerkt met metal polisch van Meg's en getopt met Wheelsealant van PB's.
het interieur was in principe niet van de partij maar nadat ik dit bekeek,kon ik niet anders dan mijn nieuwe extractor er op los laten:ja
Na een stevige stofzuigbeurt hebben we de matten en interieur bewerkt met de extractor icm APC en de bijgeleverde "citroenvloeistof".
Na deze beurt nog even over de ruiten met de glasscleaner van Meg en de wagen zag er enkele jaren jonger uit.:jippie
Nu nog enkele foto's(waar het tenslotte om te doen is...:-" )
enkele voor's
AudiA3oktober2010wielvoor2.webp

AudiA3oktober2010wielvoor1.webp

het kleien gaf volgend resultaat:-&
AudiA3oktober2010kleina1deur.webp

Enkele foto's van het interieur
AudiA3oktober2010interrieurvoor6.webp

AudiA3oktober2010interrieurvoor5.webp

AudiA3oktober2010interrieurvoor4.webp

AudiA3oktober2010interrieurvoor2.webp

AudiA3oktober2010interrieurvoor.webp

En enkele afterpics...
AudiA3oktober2010exterieurna13.webp

AudiA3oktober2010exterieurna11.webp

AudiA3oktober2010exterieurna4.webp

AudiA3oktober2010exterieurna3.webp

Het interieur....na de "HCI"behandeling
AudiA3oktober2010interieurna6.webp

AudiA3oktober2010interieurna5.webp

AudiA3oktober2010interieurna4.webp

AudiA3oktober2010interieurna3.webp

AudiA3oktober2010interieurna2.webp

AudiA3oktober2010interieurna.webp

Dan enkele reflectie's
AudiA3oktober2010exterieurna10.webp

AudiA3oktober2010exterieurna9.webp

foto van het motorgedeelte
AudiA3oktober2010motorna.webp

Dan eentje van de toffe bende
AudiA3oktober2010samengaathetgoed.webp

En vanaf nu mijn handelsmerk..:lol
AudiA3oktober2010kwakkieafter2.webp

AudiA3oktober2010kwakkieafter.webp

Bedankt collega's voor de toffe dag en bedankt voor de lezers hun aandacht.....

Zo die bekleding is opgeknapt zeg. Auto ziet er weer schitterend uit!

On the seventh day, God created shine o:-) Mooi resultaat. Hoe is het werken met de extracter bevallen? Viel het mee of tegen?

danny zei:
On the seventh day, God created shine o:-) Mooi resultaat. Hoe is het werken met de extracter bevallen? Viel het mee of tegen?
De extractor werkt geweldig!!
Ik had de zetels ingespoten met APC(1 op 5) en met een bostel(met doek) bewerkt.
Daarna het meeste weggezogen en nog een maal met de pomp en bijgeleverd produkt nabewerkt.
Werk prima.
Maar ga misschien volgende keer het produkt verstuiven op de zetel en dan het pompreservoir enkel met lauw water vullen om zo de stof na te spoelen .

Weer super geworden, dat interieur kon idd wel een opknapbeurt gebruiken, zeer netjes:-)^ .

Eigenaar mag wel een nieuw kenteken hebben aan de voorkant, ziet er niet zo mooi uit....vind ik persoonlijk.

wat voor een vies boelke was dat allemaal :-&
Die auto was in geen jaar gekuist :|~*
en op die bestuurderszetel zijn er gelijk grote scheten gelaten! :cool
Prachtig werk geleverd daar in Brasschaat, spijtig dat ik in een duf lokaal zat te slapen (HPHT training), anders kwam ik zeker en vast af om mee te spelen :jippie

Mooi geworden! Ben blij te constateren dat niet alleen bij mij de armsteun het snelst/meest vuil word.. Moet ook dringend de extractor eens testen op mijn interieur maar ben een beetje bang ivm de droogtijd met dit weer...hoe viel dit mee? Grtz

Virus zei:
Mooi geworden! Ben blij te constateren dat niet alleen bij mij de armsteun het snelst/meest vuil word.. Moet ook dringend de extractor eens testen op mijn interieur maar ben een beetje bang ivm de droogtijd met dit weer...hoe viel dit mee? Grtz
De droogtijd hangt natuurlijk af van de temperatuur.
Als je auto buiten slaapt zou ik nu toch even wachten maar Kris ging zijn auto vannacht laten binnen slapen.
Ik adviseerde hem gewoon binnenverlichting uit en deurtjes op een kier.....

Dat is weer een audi zoals een audi eruit hoort te zien.... Vooral het interieur ziet er idd erg slecht uit.... Zo erg was het bij mij nog net niet in de auto toen ik hem kocht...

Maar er netjes resultaat :-)^ :-)^

goe gedaan focusio....en inderdaad die extractor verricht wonderen :-)^

en minieken....je kan je inmiddels geen beginneling meer noemen...je hebt het detailen al goed onder de knie! :ja

Nondedemme... dit was nen toffen dag ! :-)^

We misten wel één maatje, nl Fredje. Vooral om het dak te kuisen.rofl

Dat komt der hopelijk nog wel is van hé, ik heb veel geleerd en was verdomme zeer blij da'k derbij mocht zijn.:love

Ik wil ook wel zo'n "Nicknamellesje" als voorbeeld, ma ja ...

Groetjes Mini.

Minieken zei:
Nondedemme... dit was nen toffen dag ! :-)^

We misten wel één maatje, nl Fredje. Vooral om het dak te kuisen.rofl

Dat komt der hopelijk nog wel is van hé, ik heb veel geleerd en was verdomme zeer blij da'k derbij mocht zijn.:love

Groetjes Mini.

Fred zou daarvan ne zere rug hebben gekregen....teveel bukken voor hem....een camionette is beter :lol

8-()) Zo zeg, die was echt te goor voor woorden zeg! Vooral het interieur. En wat een eindresultaat, lijkt wel bijna nieuw! :-)^

We hebben wel heel hard gewerkt zelle, om dit te bereiken... met 2 a 3 mensen van 9u00 tot 16u00, met een kleine pauze... maar het was reuze plezant !
Het binnenwerk was vooral de verdienste van die fameuze 'extraktor' ferm maschien !

Tussen haakjes gaan die stukken met de 845 véél beter en langer meegaan dan dien andere .... ma ja, ze wilden niet luisteren hé. :|~*

Minieken zei:
Tussen haakjes gaan die stukken met de 845 véél beter en langer meegaan dan dien andere .... ma ja, ze wilden niet luisteren hé. :|~*

ja, je hebt er natuurlijk stiekem wel 3 lagen van aangebracht hé....om zeker te zijn w^^w