Na enkele weken geleden mijn auto te hebben laten poetsen door een gespecialiseerd poetsbedrijf (dus geen detailler :-b ) was ik toch ontevreden over het resultaat (gepoetst in 2,5 uur en nog lichte krasjes te zien).
Na het poetsen in ieder geval niet meer door de krasstraat gereden maar steeds zelf middels de reeds aangeschafte Gliptone - Liquid Leather Conditioner / Mothers Wax - California Gold Car Wash / Mothers Wax - FX Spray Wax en Mothers Wax - Drying Towel (wat een geweldig ding trouwens!) aan de gang gegaan met dit als resultaat:
Uiteindelijk begon het nog meer te kriebelen en ben ik overgegaan tot het aanschaffen van de DAP900 inclusief Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit) / Poorboys World - Black Hole / Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue / een 3-tal Poorboys World - Deluxe Mega Towel's / afplaktape. Van Carclean heb ik bij mijn bestelling nog de Mothers Wax - Quick Detail Towel gratis ontvangen echt een SUPER service moet ik zeggen
Na veel gevraagd en gelezen te hebben hier op het forum was het gisteren dan zo ver...... Mijn eerste keer met de DAP900 en heel veel potjes / flesjes en doekjes.....
Eergisteren rond de avond nog snel even langs een wasbox gereden om alvast wat rotzooi van de auto te halen:
Daarna met koud water afgespoeld en met demineraliserend water.... Dit laatste had ik beter niet kunnen doen. Wat een slecht demineraliserend water hebben ze daar zeg! Een en al vlekken! Gelukkig ga ik normaal bij een andere wasbox waar ik de auto na het gebruik van het demineraliserend water gewoon zonder vlekken kan laten opdrogen.
Ook gelijk even het leer voorzien van een nieuwe voeding met de Liquid Leather Conditioner.
Wat een rotzooi zit er toch op dat leer zeg:
Uiteindelijk is het toch nog goed gekomen
Maar ja, gistermorgen dus aan de slag, eerst de auto met California Gold Car Wash en het 2-emmer systeem gepoetst.
Daarna nog even de velgen gepoetst (alleen met California Gold Car Wash gedaan) met dit als resultaat (en wat opgedroogde druppels van het net wassen van de auto):
Vervolgens even een testje gedaan.... Met de blote hand over de lak voelen, hmmm is toch glad? Vervolgens mog eens voelen met een boterhammenzakje en.... damn, wat een bobbels zitten er op die lak!
Dus toen maar begonnen met het kleien (California Gold Clay Bar Paint Saving System kit).
Sommige plekken waren niet echt smerig, maar op andere plaatsen kwam ik de klei toch op tijd om te vouwen:
Na het kleien van een helft even een kort filmpje gemaakt met de iPhone 4:
En nog even alles afplakken:
Na van alles gelezen te hebben (en geleerd te hebben dat de Audi een harde lak heeft) over welke middel met welke pad ben ik begonnen met Mezzo op Oranje (meest zware pad welke ik op dit moment heb en zwaarder dan Mezzo heb ik ook nog niet in mijn beginnerscollectie)
Ik ben begonnen met het eerst deppen, vervolgens uitwrijven en dan redelijk snel op stand 2 met de "hokjestechniek".
Vervolgens overgegaan op standje 5 en nogmaals de "hokjestechniek" en daarna op standje 2 en nogmaals de "hokjestechniek".
Daarna overgegaan op Finale op de lichtgroene pad en wederom volgens vorenstaande volgorde.
Toen de Black hole aangebracht met de zwarte pad en uiteindelijk lekker handmatig gewaxed met de kauwgomballen (Natty's Paste Wax Blue)
Met deze combinatie heb ik gisteren uiteindelijk de motorkap, voorspatborden, het dak en de achterklep gedaan (en toen vond ik het wel genoeg na 9 uurtjes onafgebroken werken).
Vanmorgen verder gegaan en eerst begonnen met de gedeelten die nog gedaan moesten worden te poetsen met een sopje.
hierdoor kwam nog wat water op het reeds gewaxte dak welke een mooie resultaat gaf (er zit ook al weer wat rotzooi door de wind op het dak, dus nee het zijn geen krasjes :-b )
Daarna weer met dezelfde volgorde verder gegaan als gisteren.
Helaas zijn niet alle kleine krasjes verdwenen. Ik weet niet of het aan de combinatie van polijstmiddel en kleur pad heeft gelegen of aan de druk die ik op de machine heb uitgeoefend (gewoon mijn hand op de machine gelegd en de DAP900 het werk laten doen).......
Iemand die mij hier mogelijk uitsluitsel over kan geven?
Nadat ik klaar was zag ik dat de dakrail er echt hopeloos uit zag. Echter omdat ik hier nog geen middeltje voor heb (heb wel ergens iets gelezen over groene steen....) moet ik hier nog even mee wachten.
Uiteindelijk toch een mooi resultaat behaald (buren kwamen al kijken wat ik aan het doen was en kreeg al meerdere complimentjes van voorbijgangers). Alleen jammer van de krasjes die ik nog niet weg heb gekregen, maar dat wordt dan iets voor de volgende keer :schaam
En dit is het uiteindelijke resultaat:
Na het poetsen in ieder geval niet meer door de krasstraat gereden maar steeds zelf middels de reeds aangeschafte Gliptone - Liquid Leather Conditioner / Mothers Wax - California Gold Car Wash / Mothers Wax - FX Spray Wax en Mothers Wax - Drying Towel (wat een geweldig ding trouwens!) aan de gang gegaan met dit als resultaat:
Uiteindelijk begon het nog meer te kriebelen en ben ik overgegaan tot het aanschaffen van de DAP900 inclusief Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit) / Poorboys World - Black Hole / Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue / een 3-tal Poorboys World - Deluxe Mega Towel's / afplaktape. Van Carclean heb ik bij mijn bestelling nog de Mothers Wax - Quick Detail Towel gratis ontvangen echt een SUPER service moet ik zeggen
Na veel gevraagd en gelezen te hebben hier op het forum was het gisteren dan zo ver...... Mijn eerste keer met de DAP900 en heel veel potjes / flesjes en doekjes.....
Eergisteren rond de avond nog snel even langs een wasbox gereden om alvast wat rotzooi van de auto te halen:
Daarna met koud water afgespoeld en met demineraliserend water.... Dit laatste had ik beter niet kunnen doen. Wat een slecht demineraliserend water hebben ze daar zeg! Een en al vlekken! Gelukkig ga ik normaal bij een andere wasbox waar ik de auto na het gebruik van het demineraliserend water gewoon zonder vlekken kan laten opdrogen.
Ook gelijk even het leer voorzien van een nieuwe voeding met de Liquid Leather Conditioner.
Wat een rotzooi zit er toch op dat leer zeg:
Uiteindelijk is het toch nog goed gekomen
Maar ja, gistermorgen dus aan de slag, eerst de auto met California Gold Car Wash en het 2-emmer systeem gepoetst.
Daarna nog even de velgen gepoetst (alleen met California Gold Car Wash gedaan) met dit als resultaat (en wat opgedroogde druppels van het net wassen van de auto):
Vervolgens even een testje gedaan.... Met de blote hand over de lak voelen, hmmm is toch glad? Vervolgens mog eens voelen met een boterhammenzakje en.... damn, wat een bobbels zitten er op die lak!
Dus toen maar begonnen met het kleien (California Gold Clay Bar Paint Saving System kit).
Sommige plekken waren niet echt smerig, maar op andere plaatsen kwam ik de klei toch op tijd om te vouwen:
Na het kleien van een helft even een kort filmpje gemaakt met de iPhone 4:
En nog even alles afplakken:
Na van alles gelezen te hebben (en geleerd te hebben dat de Audi een harde lak heeft) over welke middel met welke pad ben ik begonnen met Mezzo op Oranje (meest zware pad welke ik op dit moment heb en zwaarder dan Mezzo heb ik ook nog niet in mijn beginnerscollectie)
Ik ben begonnen met het eerst deppen, vervolgens uitwrijven en dan redelijk snel op stand 2 met de "hokjestechniek".
Vervolgens overgegaan op standje 5 en nogmaals de "hokjestechniek" en daarna op standje 2 en nogmaals de "hokjestechniek".
Daarna overgegaan op Finale op de lichtgroene pad en wederom volgens vorenstaande volgorde.
Toen de Black hole aangebracht met de zwarte pad en uiteindelijk lekker handmatig gewaxed met de kauwgomballen (Natty's Paste Wax Blue)
Met deze combinatie heb ik gisteren uiteindelijk de motorkap, voorspatborden, het dak en de achterklep gedaan (en toen vond ik het wel genoeg na 9 uurtjes onafgebroken werken).
Vanmorgen verder gegaan en eerst begonnen met de gedeelten die nog gedaan moesten worden te poetsen met een sopje.
hierdoor kwam nog wat water op het reeds gewaxte dak welke een mooie resultaat gaf (er zit ook al weer wat rotzooi door de wind op het dak, dus nee het zijn geen krasjes :-b )
Daarna weer met dezelfde volgorde verder gegaan als gisteren.
Helaas zijn niet alle kleine krasjes verdwenen. Ik weet niet of het aan de combinatie van polijstmiddel en kleur pad heeft gelegen of aan de druk die ik op de machine heb uitgeoefend (gewoon mijn hand op de machine gelegd en de DAP900 het werk laten doen).......
Iemand die mij hier mogelijk uitsluitsel over kan geven?
Nadat ik klaar was zag ik dat de dakrail er echt hopeloos uit zag. Echter omdat ik hier nog geen middeltje voor heb (heb wel ergens iets gelezen over groene steen....) moet ik hier nog even mee wachten.
Uiteindelijk toch een mooi resultaat behaald (buren kwamen al kijken wat ik aan het doen was en kreeg al meerdere complimentjes van voorbijgangers). Alleen jammer van de krasjes die ik nog niet weg heb gekregen, maar dat wordt dan iets voor de volgende keer :schaam
En dit is het uiteindelijke resultaat: