• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A6 3.0 V6 Quattro Black

Chicco_Himself

Detailing addict
25 mei 2011
114
65
Na enkele weken geleden mijn auto te hebben laten poetsen door een gespecialiseerd poetsbedrijf (dus geen detailler :-b ) was ik toch ontevreden over het resultaat (gepoetst in 2,5 uur en nog lichte krasjes te zien).
Na het poetsen in ieder geval niet meer door de krasstraat gereden maar steeds zelf middels de reeds aangeschafte Gliptone - Liquid Leather Conditioner / Mothers Wax - California Gold Car Wash / Mothers Wax - FX Spray Wax en Mothers Wax - Drying Towel (wat een geweldig ding trouwens!) aan de gang gegaan met dit als resultaat:


Uiteindelijk begon het nog meer te kriebelen en ben ik overgegaan tot het aanschaffen van de DAP900 inclusief Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit) / Poorboys World - Black Hole / Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue / een 3-tal Poorboys World - Deluxe Mega Towel's / afplaktape. Van Carclean heb ik bij mijn bestelling nog de Mothers Wax - Quick Detail Towel gratis ontvangen echt een SUPER service moet ik zeggen :cool:

Na veel gevraagd en gelezen te hebben hier op het forum was het gisteren dan zo ver...... Mijn eerste keer met de DAP900 en heel veel potjes / flesjes en doekjes.....

Eergisteren rond de avond nog snel even langs een wasbox gereden om alvast wat rotzooi van de auto te halen:

IMG_1204.jpg


Daarna met koud water afgespoeld en met demineraliserend water.... Dit laatste had ik beter niet kunnen doen. Wat een slecht demineraliserend water hebben ze daar zeg! Een en al vlekken! Gelukkig ga ik normaal bij een andere wasbox waar ik de auto na het gebruik van het demineraliserend water gewoon zonder vlekken kan laten opdrogen.

Ook gelijk even het leer voorzien van een nieuwe voeding met de Liquid Leather Conditioner.
Wat een rotzooi zit er toch op dat leer zeg:

IMG_1207.jpg


Uiteindelijk is het toch nog goed gekomen :cool:

IMG_1223.jpg


Maar ja, gistermorgen dus aan de slag, eerst de auto met California Gold Car Wash en het 2-emmer systeem gepoetst.
Daarna nog even de velgen gepoetst (alleen met California Gold Car Wash gedaan) met dit als resultaat (en wat opgedroogde druppels van het net wassen van de auto):

IMG_1225.jpg


Vervolgens even een testje gedaan.... Met de blote hand over de lak voelen, hmmm is toch glad? Vervolgens mog eens voelen met een boterhammenzakje en.... damn, wat een bobbels zitten er op die lak!
Dus toen maar begonnen met het kleien (California Gold Clay Bar Paint Saving System kit).

Sommige plekken waren niet echt smerig, maar op andere plaatsen kwam ik de klei toch op tijd om te vouwen:

IMG_1213.jpg


Na het kleien van een helft even een kort filmpje gemaakt met de iPhone 4:


En nog even alles afplakken:

IMG_1219.jpg


Na van alles gelezen te hebben (en geleerd te hebben dat de Audi een harde lak heeft) over welke middel met welke pad ben ik begonnen met Mezzo op Oranje (meest zware pad welke ik op dit moment heb en zwaarder dan Mezzo heb ik ook nog niet in mijn beginnerscollectie)
Ik ben begonnen met het eerst deppen, vervolgens uitwrijven en dan redelijk snel op stand 2 met de "hokjestechniek".
Vervolgens overgegaan op standje 5 en nogmaals de "hokjestechniek" en daarna op standje 2 en nogmaals de "hokjestechniek".
Daarna overgegaan op Finale op de lichtgroene pad en wederom volgens vorenstaande volgorde.
Toen de Black hole aangebracht met de zwarte pad en uiteindelijk lekker handmatig gewaxed met de kauwgomballen :party: (Natty's Paste Wax Blue)
Met deze combinatie heb ik gisteren uiteindelijk de motorkap, voorspatborden, het dak en de achterklep gedaan (en toen vond ik het wel genoeg na 9 uurtjes onafgebroken werken).

Vanmorgen verder gegaan en eerst begonnen met de gedeelten die nog gedaan moesten worden te poetsen met een sopje.
hierdoor kwam nog wat water op het reeds gewaxte dak welke een mooie resultaat gaf (er zit ook al weer wat rotzooi door de wind op het dak, dus nee het zijn geen krasjes :-b )

IMG_1217.jpg


Daarna weer met dezelfde volgorde verder gegaan als gisteren.
Helaas zijn niet alle kleine krasjes verdwenen. Ik weet niet of het aan de combinatie van polijstmiddel en kleur pad heeft gelegen of aan de druk die ik op de machine heb uitgeoefend (gewoon mijn hand op de machine gelegd en de DAP900 het werk laten doen).......
Iemand die mij hier mogelijk uitsluitsel over kan geven?

Nadat ik klaar was zag ik dat de dakrail er echt hopeloos uit zag. Echter omdat ik hier nog geen middeltje voor heb (heb wel ergens iets gelezen over groene steen....) moet ik hier nog even mee wachten.

IMG_1232.jpg


Uiteindelijk toch een mooi resultaat behaald :party: (buren kwamen al kijken wat ik aan het doen was en kreeg al meerdere complimentjes van voorbijgangers). Alleen jammer van de krasjes die ik nog niet weg heb gekregen, maar dat wordt dan iets voor de volgende keer :schaam

En dit is het uiteindelijke resultaat:

IMG_1226.jpg


IMG_1227.jpg
 
:cool: Wat een glans zeg! Er mooi eindresultaat en foto's :)^ Supermooie wagen trouwens, mijn broer heeft de sedan versie van de C5 A6! Een 2.7T V6 met A8 Gulli's. Mooie achterlichten trouwens, ook voor de sedan te krijgen en van welk merk?
 
Zeer mooi gedaan, beestje glimt weer. Enige minpuntje is foto 3, een fles zo maar op je dak pleuren is een slechte zet, kwestie van geen krassen op je dak te krijgen, volgende maal beter op een doekje zetten....8-o
 
@ Paulus: Thx, de achterlichten zijn van het merk "Dectane" en heb ze zelf via Ebay gekocht. Voor de sedan zijn er ook te krijgen. Ik heb ze op Audiwereld.nl zien staan.

@ Turboke: :schaam
 
Ziet er weer netjes uit, 't is wel een bak werk he??? :)

Je zou met de krasjes eens naar een clinic / CC kunnen gaan voor advies, of misschien dat er een forumlid bij je in de buurt woont die je kan adviseren. Je zou kunnen overwegen om Monello Inizio aan te schaffen, bijv. in combinatie met een wool pad, mogelijk kom je niet onder het gebruik van rotary uit, maar dat is moeilijk te beoordelen.
 
Nog even tip voor het leder: probeer eens de cleaner van Gliptone of Colourlock i.c.m een paardenhaarborsteltje. Je leder glimt nog steeds vrij veel, met de cleaner word het weer mooi dof en sta je ook versteld van de hoeveelheid vuil wat eraf komt!
 
Ik las dat je met de Wolfgang - German Polish n Wax Applicator goed uit de voeten kan bij leder.
Paardenharenborstel is idd ook geen verkeerde !
Je zou Inizio Forza kunnen pakken, deze is stapje zwaarder dan de Mezzo en heeft een goede finish ( niet om mee te finishen maar makkelijker om mee te finishen daar hij een goed resultaat achter laat )
Vind 'm al lekker blinken hoor ( en leuk / mooi he om die druppels zo te zien )
Je kan OF alsnog te snel zijn gegaan OF iets harder mogen drukken OF net iets te snel gestopt zijn .... who know, een clinic kan de puntjes op de i zetten

Aan de andere kant:
- Je hebt nu zelf ervaren dat je véél meer / beter resultaat hebt bereikt dan het genoemde bedrijf .... lekker gevoel toch !
- Je hebt de onwijze service van CC mogen ervaren
- Rome is niet in 1 dag gebouwd .... 100% resultaat gaat je gewoon niet redden de 1e keer .... no worries, volgende keer de lat iets hoger en je bent weer helemaal happy
- Dakrails: Professional Polish een optie ?
 
Wat mk-us zegt: voor de dakrails Prof.Polish van PB gebruiken. Heb er zelf zeer goede resultaten mee bereikt:
 
Prachtig resultaat. Blijft een mooie verschijning die A6 :)

Nog even over die dakrails. Ik ben een tijdje terug met de A6 Avant van mijn zwager bezig geweest. Hij heeft ook last van verwering op de dakrails. Het probleem is dat deze van geanodiseerd aluminium zijn. Destijds hebben we advies gevraagd bij CC en die zeiden dat daar weinig aan te doen was.

Als je Prof Polish gebruikt zou je in feite moeten eindigen met een hoogglans dakrail. Ik vraag me echter af of geanodiseerd aluminium zich zo makkelijk laat polijsten!:weetniet
 
Hmmm dan moet ik inderdaad maar eens kijken of ik iemand in de buurt kan vinden die de Prof Polish heeft om een klein stukje te proberen. Blijft natuurlijk jammer om een hele fles te kopen en dan nog geen resultaat.....

Oh ja, zojuist nog even weg geweest en wat zag ik staan op de p-plaats.... een zelfde A6 in dezelfde kleur!
Kon het niet laten om mijn auto er pal naast te zetten en even een foto te maken :-b
Kijk, daar doe je het voor :party:

IMG_1237.jpg
 
Erg mooi resultaat, ziet er weer schitterend uit !
Het is een hele lap metaal dus je zal het na afloop wel goed zat zijn geweets.

turboke zei:
Enige minpuntje is foto 3, een fles zo maar op je dak pleuren is een slechte zet,

Das nog erg zachtjs uitgedrukt : tijdens de DAP cursus heeft Tim eens zo'n flesje Monello over een testpaneel laten glijden.
Zelfs na een aantal hits met de rotary was die kras nog zichtbaar.
Absoluut niet meer doen dus !
 
Juffer1 zei:
Het is een hele lap metaal dus je zal het na afloop wel goed zat zijn geweest.
Klopt :ja Maar denk ook dat het te maken heeft dat het mijn eerste keer is. Had al van alles gelezen maar ondertussen toch alles nog eens checken voor de zekerheid. Wilde natuurlijk alles goed doen en de auto niet slechter uit laten zien dan dat hij er voor de beurt uit zag..... :-b
Verwonder me echt als ik hier lees dat sommige mensen het in 1 dag klaar spelen. Echt respect !
 
Mooie wagen! Ben toch benieuwd waar dat draadje onder de armsteun naar toe gaat?
Er zit toch geen autotelefoon in?
 
Met betrekking tot die dakrails.

Al eens Zuurvrije Vaseline geprobeerd? Wat je namelijk vooral niet wilt is glimmende dakrails.
Daarom zuurvrije vaseline opbrengen en daarna met een doek afnemen.
Benieuwd of dat wat redding brengt...