• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A6 Allroad

Quattro

Detailing addict
11 aug 2010
328
68
Gisteren deze A6 Allroad gedaan, de auto was wel erg smerig maar op wat plekken na op de voorkant is de lak nog in top staat.

IMG_6365B.webp

IMG_6364B.webp

IMG_6367.webp

- Als eerst heb ik de velgen met APC gedaan, helaas niet alle plekken eraf kunnen krijgen :( , dus ik moet toch maar eens iets voor de velgen kopen.
- Daarna de auto gewassen met Born to be Mild en de Meguiars Wash Mitt.
- Vervolgens heb ik de gehele auto gekleid met DJ Supernatural klei en Born Slippy.
- Waarna ik de auto heb afgedroogd en de lak nog eens heb geïnspecteerd, zoals ik al zei waren er bijna geen problemen te vinden op de voorkant waren wel wat vervelende plekken
die ik daarom met Finale op licht groen heb gepolijst.
- Daarna de hele auto met DJ Lime Lite gedaan op een zwarte pad.
- Vervolgens heb ik Poorboys EX-P aangebracht.
- Toen ik die had uitgepoetst de velgen met Bendolit nog beter proberen te krijgen, maar het vuil was er echt in getrokken.
Daarna de banden nog zwart gemaakt en de uitlaten met DJ Supernatural fine cut metal polish nog wat mooier gemaakt.
- En als laatste heb ik nog DJ Rainforest rub aangebracht.

Met dit als resultaat:

IMG_6373B.webp

IMG_6375B.webp

IMG_6380B.webp

Dankje :ja .

Ik woon in Sellingen, in de provincie Groningen. Maar Drenthe is hier niet zo heel ver vandaan :cool .

dat is zekers ook een mooie omgeving.

ik kom er geregeld voor mijn werk, woon je in het dorp zelf of meer richting Ter Apel ?

vanuit sellingen rij ik meestal ook bij jou langs.

zkr mooie omgeving, alleen een beetje veel import in Sellingen zelf ;)

Dankje, maar helaas is deze auto niet van mij :'( , maar van mijn opa ;) .

@henriant: daar heb je wel gelijk, en ik moet eigenlijk zeggen dat qua dorp ik liever in Vlagtwedde of Ter Apel zou wonen.

Opa is vast wel blij met je. Die A6 staat er weer knap bij:-)^

Voor de velgen zou je IronX kunnen proberen. Bevalt mij in ieder geval prima. En ook voor datgenen waarvoor het in eerste instantie voor bedoeld is: de lak. Het kleien gaat een stuk eenvoudiger als je na het wassen de auto insprayd met IronX. Even laten zitten en dan afspoelen. De lak voelt gelijk gladder aan.

Bedankt :-b .
@ SLK: Oke bedankt voor de tip, hoeveel auto's kun ongeveer je doen met de 500 ml verpakking?

Wat staat hij er weer prachtig bij zeg :-)^

Mooie omgeving, woon zelf in NW Groningen. Het hoge land :love Dat is mien laand, mien Hogelaand :ja

Quattro zei:
hoeveel auto's kun ongeveer je doen met de 500 ml verpakking?

Eerlijk gezegd geen idee. Vooral afhankelijk van het formaat van de auto en hoe royaal je sprayd. Ik denk zo tussen de 150 en 250 ml per auto. Maar maakt toch niet uit. Gewoon aanschaffen en zelf ervaren. Dat het werkt is al meer dan eens aangetoond. En je kan later altijd afwegen of het resultaat je de prijs waard is. Maar is dat niet met alles wat je koopt;)