• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A8

Sjors-V6

Detailing rookie
9 mei 2009
102
0
Zo nu en dan wil ik als hobby een auto poetsen gewoon omdat ik dat leuk vind 8-)

Pas geleden vroeg mij een auto eigenaar mij, wil je mijn auto niet eens poetsen ? (van binnen en buiten) ik moet een paar dagen weg naar het buitenland, kan je een beetje rijden ? neem hem maar mee naar huis kan je daar rustig op je gemak poetsen, het betrof een 1 jaar oude Audi A8 4.2 TDI deze heb ik dus Maandagavond opgehaald en Donderdagavond weer terug gebracht, de Audi stond hier binnen.. bah wat een Heilig schennis zeg.. op door en door Opel grond gebied :lol :lol

* Gewassen 2 emmer systeem (Grit Guard) Meguiars NXT
* Clayen met Meg QD

* 1x SSR2.5 op Oranje
* 1x SSR 1 op wit

* Meg step 2 op zwart
* White Daimond (handmatig aangebracht)
* EX-P (handmatig aangebracht)
* Meg step 3 , op zwart
* Collinite No. 915 (handmatig aangebracht)

Helaas geen goede voor foto's..

Aan de slag dan maar, eerst gewassen en clayen.

IMG_7012.webp

Na het wassen

IMG_7011.webp

IMG_7030.webp

IMG_7032.webp

Velgen gewassen (APC) Meg All Purpose Metal Polish, laagje Collinite No. 915, banden Wolfgang Tire Gel :love

IMG_7092.webp

Uitlaat stukjes gepolijst, alleen Meg All Purpose Metal Polish wa sniet voldoende, eerst nat geschuurd vervolgens gepolijst met de Meg.

Van zo:

IMG_7063.webp

Naar dit:

IMG_7068.webp

De krachtbron ook even netjes gemaakt, al moet ik wel gekennen dat het daar ernstig schoon was !

IMG_7073.webp

Het resultaat:

IMG_7041.webp

Geen swirls meer 8-)

IMG_7043.webp

IMG_7087.webp

IMG_7035.webp

IMG_7035.webp

IMG_7092.webp

AL het houtinleg met step 3 in de was gezet :love

IMG_7048.webp

Lederen bekleding, schoongemaakt met Swissvax Leather Cleaner, nadien behandeld met Gliptone.

IMG_7017.webp

Resultaat was naar volle tevredenheid, ook de eigenaar was zeer onder de indruk !! hij vond het vele malen beter als het poets bedrijf waar hij hem altijd naar toe brengt.. zal geen namen noemen, dus denk een vaste klant :party

Groet,
Sjors

mooie bak...

mooi werk ook btw ziet er erg netjes uit...

maar wat vraag je er ong voor?

zal denk goedkoper zijn als poetsbedrijf? lol..

Mooie detail Job, heb na het lezen van je revieuw wel een paar vragen,.:
- Meg step 2 op zwart? vanwaar je keuze hiervoor?
- Leder gereinigd met swissvax cleaner,.gevoed met gliptone? (beide goede producten overigens!)
- Wat voor Machine heb je gebruikt?
- Vond je de SSR2,5 op Oranje sterk genoeg en had je ondanks nabewerking ook nog last van Micro krasjes?

ShockRaver zei:
mooie bak...

mooi werk ook btw ziet er erg netjes uit...

maar wat vraag je er ong voor?

zal denk goedkoper zijn als poetsbedrijf? lol..

Dankje :-)^

Ik ga geen prijzen noemen, het is puur hobby ben geen bedrijf, maar mijn prijs is is zeker een heel stuk lager als van een Poets bedrijf.

Snitser zei:
Mooie detail Job, heb na het lezen van je revieuw wel een paar vragen,.:
- Meg step 2 op zwart? vanwaar je keuze hiervoor?

Zwart omdat een polijstende werking niet meer nodig was.

Ik vond de glans (na een testspot) nét iets beter voor mijn gevoel, tevens vond ik de Glaze wat lekker 'pakken' vandaar mijn keuze hiervoor.

Snitser zei:
- Leder gereinigd met swissvax cleaner,.gevoed met gliptone? (beide goede producten overigens!)

Inderdaad, ik vind de reiniger van Swissvax beter als de Gel cleaner van Gliptone, de voedende producten van zowel Gliptone als van Swissvax beide erg goed, ik had nu voor Gliptone gekozen daar ik de leder geur erg lekker vind, de 'Leather Milk' van Swissvax trek ook goed in en na een dag of 1,2 komt ook het leer weer tot leven (wat je erg goed ruikt) beide gewoon super producten.

Snitser zei:
- Wat voor Machine heb je gebruikt?

Dap500

Snitser zei:
- Vond je de SSR2,5 op Oranje sterk genoeg en had je ondanks nabewerking ook nog last van Micro krasjes?

Ja, was ruim voldoende, ondanks de wat hardere lak ging dit erg goed, ik moet ook bekennen dat de lak oppervlakkig was straat Swirls had, welke er prima uitgingen op deze manier, ik had vrijwel niets meer te maskeren.

de krassen die er nog wel in zaten waren door, en er niet meer uit te poetsen.

Groet,
Sjors

Héhé, Diesel = Evil, dat is wel duidelijk :p

Maar even on-topic: Dit is een mooie inspiratiebron voor wanneer ik m'n eigen zilveren wagen onder handen ga nemen. Ik keek er niet zo erg naar uit omdat ik vreesde dat het resultaat nooit zo spectaculair zou zijn dan op de donkere wagens die ik nu reeds heb behandeld, maar dit geeft wel moed!

Ha die Sjors,

Ook hier nog maar een keer: mooi resultaat! Mooie Audi ook. Maar een diesel? Tsja, doet mij te veel denken aan die (werk) VW van mij. Dan toch maar weer de Omega :-)^ .

Groet,

Walter

Dank jullie wel !

Omegauser zei:
Ha die Sjors,

Ook hier nog maar een keer: mooi resultaat! Mooie Audi ook. Maar een diesel? Tsja, doet mij te veel denken aan die (werk) VW van mij. Dan toch maar weer de Omega :-)^ .

Groet,

Walter

Mja het rijd wel erg goed hoor !! je merkt wel dat de remmen nog krachtiger zijn, het sturen erg licht (te licht naar mijn idee) en de 8 erg stil is van binnen, ik mag dat wel dat ik in m'n Omega als ik een beetje gas geef die V6 roffel lekker hoor binnen, ook ik was erg blij dat ik weer lekker in mijn Omega kon rijden :love

Ik zou dan toch voor een Audi A8 gaan eerlijk gezegd. Nog steeds dé auto in die klasse. Tijdloos model, verfijnd, niet protserig zoals de S klasse. Niet zo ordinair en lelijk als de 7. serie. Met die snelle V8 of de rustige W12.

Happy days :D

Thegame1512 zei:
Ik zou dan toch voor een Audi A8 gaan eerlijk gezegd. Nog steeds dé auto in die klasse. Tijdloos model, verfijnd, niet protserig zoals de S klasse. Niet zo ordinair en lelijk als de 7. serie. Met die snelle V8 of de rustige W12.
Happy days :D

What's wrong with a stunning S-class?
Dit is mijn detail-object iedere zaterdag weer... Misschien daarom dat ik hem juist niet protserig vind...

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[topic-vervuiling-uit] [/topic-vervuiling-uit]

Mwah, vind het toch aan de protserige kant, dat terwijl ik liever een C klasse of een E zou rijden ipv een 3/ A4 of een 5/A6. Ik ben normaal gesproken al helemaal niet zo van de vag kant.

Een S is toch net té, en als je die auto kan betalen dan hoef je dat niet meer te laten zien. Daarvoor heb je andere speeltjes. Toch blijft de S wel tweede hoor in deze klasse

De A8 is heerlijk snel, luxe maar toch redelijk anoniem.

Mooi resultaat Sjors op een mooie auto!

Om even in te haken: doe mij maar een 7-serie!
Het is al eerder gezegd maar de A8 en de S-klasse sturen veel te licht naar mijn idee. Stuur eens met een 7-serie; je merkt niet dat je met een twee ton zware auto onderweg bent. Wat betreft het ontwerp en design: dat is puur persoonlijk.

Ik zou dan gaan voor de S-klasse. Dat vind ik veruit de mooiste van die drie. Met de 7-series van tegenwoordig heb ik niets, een A8 vind ik dan wel weer erg mooi.