• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Austin Healey 3000 MKIII

Gerbrand

Detailing rookie
20 mei 2008
128
0
Afgelopen weekend aan de slag geweest op het Concours d'elegance Het Loo. Deflin en ik hebben een Austin Healey onder handen genomen. Deze is in 1988 naar Nederland gehaald en heeft nooit het daglicht weer gezien. In Amerika heeft auto ook jaren binnen gestaan. Her en der is er aan gewerkt, bijgespoten en plamuur in gezet. De auto was in een dermate conditie dat de eigenaar hem wilde restaureren en compleet wilde spuiten. Na weekendje werken in de brandende zon is dit niet meer nodig. Hij wordt technisch in orde gemaakt en wordt dan ingezet als ralley auto.

De auto was verschenen, roze en verweerd.

Foto's Zaterdag:

IMG_2095.jpg


Wassen
IMG_2097.jpg


Kleien
IMG_2121.jpg


Polish
IMG_2129.jpg

IMG_2131.jpg


Foto's Zondag:

HD Cleanse
IMG_2132.jpg

IMG_2139.jpg


Carbon Wax
IMG_2140.jpg

IMG_2146.jpg

IMG_2144.jpg


Concours Glaze
IMG_2151.jpg

IMG_2156.jpg

IMG_2155.jpg

IMG_2157.jpg


Bedankt voor het lezen!
 
Ziet er goed uit hoor! Valt me best mee hoe verweerd hij is toch? Ik ben kleurenblind dus kan het ook niet helemaal zien...:). Heb je voor de glimmende metaal delen nog iets gebruikt? die vind ik eerlijk gezegd niet zo mooi geworden, of zijn die delen echt helemaal "op"? De lak ziet er in ieder geval top uit!
 
We hebben een gedeelte van de voorbumper gedaan. Kleien en metal britework toegepast. Helaas geen tijd voor gehad.

Het doel was voor de eigenaar de lak weer optimaal te krijgen.
 
Gerbrand zei:
We hebben een gedeelte van de voorbumper gedaan. Kleien en metal britework toegepast. Helaas geen tijd voor gehad.

Het doel was voor de eigenaar de lak weer optimaal te krijgen.

ah...ok,. nou dat is in ieder geval erg goed gelukt!
 
Mooie Resultaten..!:ja

2 lagen aangebracht ,Carbon & dan Concours of heb ik het nu verkeerd..?
Speciale reden voor deze Combinatie..?
 
Ik heb voor deze combinatie gekozen omdat dit een diepere glans geeft. Ik had ook de Rouge wax kunnen gebruiken, specifiek voor rode unilakken. Voor de Rouge wax was het gewoonweg te heet.

De finish met de Concours Glaze geeft een diepere glans en de duurzaamheid is echt optimaal. Je kon tijdens het aanbrengen van de Concours al het verschil zien, de kleur werd dieper en dieper.

We hebben diverse malen te horen gekregen of de auto opnieuw gespoten was:cool:
 
Damnz, ik had belooft nog even bij jullie op de stand langs te komen he Gerbrand, maar om 17.30 rinkelde de telefoon van vrouwlief die de bbq gereed had staan en toch echt wilde gaan eten. Heb iig de Healey gezien hoe ie was en hoe jullie aan het kleien waren. Resultaat op de foto's zijn top!!!! En man man man, wat roken die potjes wax van je toch lekker zeg.....*zucht*.....(kijkt nu met een schuin oog naar een blikje meg's M16 wax ;))
 
Mooie glans, alleen jammer van die giga sinaasappelhuid maar daar kan je helaas weinig aan doen.
Welke produkten heb je gebruikt? Heb andere foto's gezien dat Delfin met een rotary aan het werk is.
Had je nog nabewerkt? Swirls er een beetje uit gegaan?
 
We hebben de Festool Rap 150.03 en Rotex gebruikt met de polish van Festool. Alle Swirls zijn eruit gegaan.

Voor de rest:

Clear
Wash Caddy + Sponge
Lehm Klay III
Lehm Lube
HD Cleanse
Carbon Wax
Concours Glaze
Zymöl accessoires

Sinaasappelhuid aan de ene kant idd een probleem. Dit gedeelte was al een keer bijgespoten.

Na de RAP 150.03 gebruikt te hebben, hebben we de Rotex gepakt. Daarna HD Cleanse erover voor alle fijne krasjes.
 
Als ik het goed lees kan je de HD cleanse zowel roterend als excentrisch gebruiken?
 
Dibbuz, nee de HD Cleanse wordt geheel handmatig aangebracht. Het mag niet machinaal aangebracht worden. Dit komt door de structuur van het product.

Ik heb voor Festool polish gekozen omdat dit op natuurlijke basis werkt. Dit past goed bij Zymöl, waar ook geen chemische bestandsdelen in verwerkt zijn.
 
Ok duidelijk, jammer dat je het niet exentrisch aan mag brengen, zou een hoop moeite schelen maar dat is de keuze die ze gemaakt hebben.
 
Mooie auto, maar jammer van het sinaasappelhuidje!

HD Cleanse zou zonder problemen met een finishing pad machinaal verwerkt moeten kunnen worden hoor! Het is een normale paint cleaner zonder abrasives.
 
Alleen de verwerking met de "standaard" HD Cleanse mag het niet. Deze moet namelijk in rechte banen worden aangebracht.

De sinaasappelhuid is echt jammer.

Op Het Loo stonden toch een paar slechte auto's. Nieuwe Aston's full of Swirls etc.. Maar hat is zeker de moeite waard geweest.
 
Gerbrand zei:
Alleen de verwerking met de "standaard" HD Cleanse mag het niet. Deze moet namelijk in rechte banen worden aangebracht.

De sinaasappelhuid is echt jammer.

Op Het Loo stonden toch een paar slechte auto's. Nieuwe Aston's full of Swirls etc.. Maar hat is zeker de moeite waard geweest.

Ja en wetsanden om het sinaasappeltje glad te krijgen doe je ook niet zo snel met zo'n auto.

Ik geloof niet dat er verschil zal zijn met de HD Cleanse in rechte banen of in rechte banen met de excenter. Ik kan geen praktische reden noemen waarom dat dan anders zou zijn qua resultaat of kwaliteit.