• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto donkerder laten lijken

Black Lion

Detailing addict
16 mei 2008
404
65
Ik heb een Ford Fiesta in de kleur ruby red waarbij ik nu Chemical Guys Cherry wet wax gebruik. Lekker makkelijk zo'n vloeibare wax, maar echt mooie beading en een lange standtijd heeft het niet. Wat het wel doet is dat het lijkt dat hij zorgt dat de rode kleur wat meer naar voren komt. Nu zou ik eigenlijk graag willen dat mijn auto wat donkerder lijkt en een wat betere wax krijg qua standtijd.
Ik heb nog PB black hole liggen en Waxaddict edition 21, maar heb met het gebruik van de wax dat ik vaag vlekken krijg en niet weg kan poetsen. Zal wel komen doordat ik hem te dik op breng of te lang laat curen?
Deze combi samen heb ik nog nooit geprobeerd, maar is het te overwegen waard? Moet ik opzoek gaan naar een andere wax? Zo ja welke?
Hopelijk kan ik wat hulp krijgen.
 
Hey Danny :D

De Cherry Wet is een olierijke wax (en wat toevoegingen) om je die wetlook te geven. Denk een beetje aan een show-wax: Veel glans en wetlook, maar kort en krachtig. Bij dit alles geldt dat vrijwel alleen als de lak de nodige liefde kan gebruiken en de wax dus defecten en oneffenheden gaat verhullen.

Kort door de bocht: Glans komt niet uit een potje. De lak in goede staat brengen middels polijsten, dat is 90% van je resultaat.

Glaze om de kleur te doen opleven is een optie. Gevolgd door een wax om deze glaze-laag te beschermen. (Black Hole + wax)


Wat laat het jou om gewoon wat te proberen? :p Was en reinig de auto, misschien kleien indien nodig, stukje glaze proberen.
 
Ik heb geen goede polijst apparaat, daarnaast kost het me veel teveel tijd. Eigenlijk zou ik het eens wel willen laten doen en er direct een goede coating op aan willen brengen.
Ik kan idd wel eens mijn 21 en black hole combo proberen.

Overigens kennen wij elkaar? Ik ben al jaren niet meer actief hier.
 
Ken jij ook Bart? Aardige vent....

Maarre ik zou de auto een keer goed wassen en de 21 heel dun aanbrengen. En goed afnemen. Geen BH eronder. Probeer het eerst eens op een paneel ipv de hele auto. Waxaddict is al een redelijke olie rijke wax dus misschien voorkom je dan de vlekken zoals voorheen.
 
Laat Bart het maar niet horen; Die is al enkele jaren genderneutraal. :oops:

Waxaddict edition 21, maar heb met het gebruik van de wax dat ik vaag vlekken krijg en niet weg kan poetsen.

Goede tip van Arie. Maar ik begreep dat je juist bij het aanbrengen van de wax vlekken kreeg, vandaar de oliën van de glaze onder de waxlaag.

Meten is weten, proberen is leren, enzovooooorts. :p
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Ik heb nog PB black hole liggen en Waxaddict edition 21, maar heb met het gebruik van de wax dat ik vaag vlekken krijg en niet weg kan poetsen
Waarschijnlijk smeer je het te dik en laat je het te lang curen. Waxaddict waxen zijn niet echt de meest makkelijke waxen, je moet echt de curetijd in de gaten houden. Zelfs de wind, luchtvochtigheid en omgevingstemperatuur kan invloed hebben.
 
Waarschijnlijk smeer je het te dik en laat je het te lang curen. Waxaddict waxen zijn niet echt de meest makkelijke waxen, je moet echt de curetijd in de gaten houden. Zelfs de wind, luchtvochtigheid en omgevingstemperatuur kan invloed hebben.
Is het zo dat je beter korter dan langer kunt curen?
Wanneer smeer je het te dik? Ik wil wel altijd wat zien, anders heb ik het idee dat ik niets op breng, maar zit hier vast naast.
Wat is wel een geschikte wax voor mij die wat makkelijker te verwerken is?
 
Als je denkt dat het dun gesmeerd is, is het waarschijnlijk nog te dik...
Qus curetijd moet je gewoon even kijken wat het beste is. Soms is dit na 5 minuten al voldoende, maar het kan ook 10 minuten zijn.

Zoals ik al in m'n vorige post zei:
Zelfs de wind, luchtvochtigheid en omgevingstemperatuur kan invloed hebben.


In onderstaande video's breng ik ook de een Waxaddict wax aan, je hebt echt maar een klein beetje nodig: met een paar likjes uit de pot kan ik al een hele motorkap doen (oké.... in dit geval is het slechts een klein motorkapje...).
Breng deze in rechte banen aan en daarna nog een keer haaks daarop. Zo heb je alles geraakt. Probeer ook eens uit diverse hoeken te kijken naar de banen van de wax.



Wat is wel een geschikte wax voor mij die wat makkelijker te verwerken is?
Tsja.... zoek je een dummyproof wax, dan zou je eens kunnen kijken naar een Poorboy's World Natty's Paste Wax, Collinite 845, Surf City Garage Barrief Reef paste wax enz.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
@Black Lion , da's de Waxaddict applicator. Helaas niet meer verkrijgbaar.

applicator_1.jpg