• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto Finesse

Waar je ze kan gebruiken, dan kan zijn interieur maar ook velgen.
Sommigen velgen zijn vrij prijzig dus dan is een goede kwast wel de moeite waard.
 
De extra informatie over de verschillende waxen staat nu ook online op de AF website.

Car Waxes

With so many car wax products on the market its sometimes confusing to select the right car wax for the job or for your paint finish, we try to help you understand the minefield and make an informed decision.

Since nearly the beginning of cars people have waxed the paintwork to protect and make it easier to maintain, car wax has been around for centuries and through the years lots of new “breakthroughs” have come and gone, but we believe the tradition of bees wax and carnauba blends to be the best, ok now days a little more is added but the key ingredients remain. An often misconception is car wax and polish are one in the same and this has not been helped by some manufactures naming a wax a polish and a polish a wax, the simple way to explain it is a car polish is what is used to clean and restore the paint finish, a wax is what is used to protect the finish.

Our car wax range has been developed to protect and enhance many of the common paint types found, from a classic “high solids” to modern clear coated finishes, we then go further and make variants of car wax for colours and finish types such as dark and light coloured vehicles, solid colour and metallic/pearlescent finishes also, each one tailored to compliment the finish and enhance its characteristics.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Temptation car wax – is our base natural wax intended to be very easy and forgiving to use, aimed at those new to natural car waxes, and is good for all finishes, dark light or metallic.

SoulClosed160.jpg

Soul car wax – has been developed for use on lighter coloured paintwork, whites, yellows etc.

PassionClosed160.jpg

Passion car wax – was designed for use on solid paint types such as classic high solids or red cars

SpiritClosed160.jpg

Spirit car wax – was extensively developed for use on modern metallic and pearlescent paint finishes with optical clarity in mind to enhance the flake in these paint finishes.

DesireClosed160.jpg

Desire car wax – is our flagship wax, packed with high solids content for added durability (up to 6 months) and rich oils this wax is great on dark colours especially black and deep blues.
 
Ik heb de wax getest bij een demo dag. De wax is echt zacht, smeuig en blijft smeren. Een dipje in de pot is voldoende om bijna de hele motorkap te doen.

Curen zou wel meer tijd in beslag nemen vanwege de vettige samenstelling. Ik heb hem na 10 minuten afgenomen en dat ging ook prima zonder problemen. Duurzaamheid kan ik vrij weinig over zeggen.
 
Het is een show car wax, duurzaamheid is dan ondergeschikt. Alles is gericht op zoveel mogelijk glans. Mooie wax voor de zomermaanden.
 
Gezien ik geen ervaring mee heb maar toch wel nieuwsgierig ben:
wat is nu het echte verschil tussen de AutoFiness Rejuvenate en de Tough Prep. ( Het zijn beide pre-cleaners )
Ze reinigen en mild polijsten alle 2 dussssss
Owkee, de de Rejuvanate is voor wax en de Tough Prep voor de sealant .... wie kan mij dan vertellen wat het grote verschil hierin is is / maakt ?!
Zelf namelijk nog nooit specifiek iets anders gedaan / gepakt als ik met een wax of sealant aan de gang ga .... verkoop-'truc' of ?

Enige wat ik kan bedenken ( maar dat is puur speculatief ) is dat de ene een korrel heeft en de ander chemisch, maar goed ook al zou dit dan dan is het verschil nog zeer minimaal

Help please heren en dames met kennis en ervaring please
 
Ik vermoed dat de Tough Prep een chemische cleaner is zonder korrel en de Rejuvenate een cleaner met lichte polijstkorrel, zo'n beetje hetzelfde als de Dodo Juice Lime Prime en Lime Prime Lite.

Rejuvenate
Rejuvenate pre wax cleanser is designed to clean and condition paintwork prior to the application of carnauba wax. The light diminishing abrasive formula will remove old waxes and sealants from the paintwork’s surface whilst also removing any old dead, oxidised paint to leave a fresh, crisp base to apply carnauba waxes.

Tough Prep
Especially developed to accompany our Tough Coat paint sealant, Tough Prep is the first pre cleanser specially developed for use with sealant as a “pre sealant cleanser” Tough Prep polishes and prepares paintwork leaving the perfect base to apply sealant for maximum bond and protection. An important cleaning products to enhance the durability of the sealant.
 
LPL ligt de nadruk meer op de glaze en de LP meer op het cleaner-gehalte, en ik dit er bij AF er niet echt uithalen helaas. ( tot nu zet ik ze nog even onder de 'LP-noemer' )
Rejuvinate heeft idd een lichte korrel, maar of dit bij de TP ook zo is cq die daadwerkelijk chemisch werkt ....
Ik wacht het nog wel even af wat dat betreft.
Verders nog steeds erf nieuwsgierig waar de voor- cq nadelen van elk zitten ( zeker t.o.v. elkaar ):
ik vind namelijk iets te makkelijk om te stellen dat de Reju voor wax en de TP voor sealant zou zijn: is dit omkeerbaar ?
 
Bij wax_it had ik eens gevraagd als ik tough prep kon gebruiken voor Wolfs Hard Body,

ze vertelden me dat het een cleaner was die een licht laagje sealant nalaat, dus ik denk dat de rejuvenate ook een klein gehlte wax zal bevatten
 
Ik verwacht morgen de illusion wax hier! Hoop jullie er binnenkort meer over te kunnen vertellen.

edit: hij is er:heart_eyes:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is nu effe jammer.

Lastig zonder straat - hoop dat ze hem vlug weer dicht leggen voor je.
 
Hoi iedereen,

Ik heb gisteren de AF Tripple aangeschaft om een snel klusje te doen bij een witte megane. Nu zit ik met een paar vragen voor mensen die dit product al gebruikt hebben;

1) is er een verschil in resultaat tussen da en het handje (want kan beide)? En welke pad voor het handje (micorvezel - foam)
2) indien het met de hand wordt gebruikt, dan in rechte banen en met draaiing?
3) kan het iets of wat tegen de zon? Zo weet ik of ik mijn tent moet opbouwen...
4) de licht polishing pad zal wel voldoende zijn voor deze aio ofwel microfiber finishingpad?

Grtz

Stephan
 
1) is er een verschil in resultaat tussen da en het handje (want kan beide)? En welke pad voor het handje (micorvezel - foam)
-> DA zal iets spaarzamer zijn. Je misschien iets meer correctie hebben van de korrel dit er in zit, maar deze korrel is meer bedoeld als onderdeel van de cleaner dan echt correctiepower!
-> Handmatig met een even coat applicator van Meg's. Dit vond ik erg fijn werken, je ziet dan op de witte even coat direct waar en hoeveel vervuiling er los komt.

2) indien het met de hand wordt gebruikt, dan in rechte banen en met draaiing?
-> Zoals je zelf wilt, mag ook diagonaal.

3) kan het iets of wat tegen de zon? Zo weet ik of ik mijn tent moet opbouwen...
-> Niet in de volle zon gebruiken, maar liever in de schaduw. Je kunt je voorstellen als tussen 12 en 2 uur de zon er vol op staat er problemen kunnen ontstaan. Half zacht zonnetje moet echt geen probleem opleveren.

4) de licht polishing pad zal wel voldoende zijn voor deze aio ofwel microfiber finishingpad?
-> Light polishing is meer dan voldoende, lichtgroen of wit.
 
@Skybump, op jouw antwoord wachtte ik, jij met de ervaring in AF :).

Goed, al mijn vragen zijn opgelost ...

Ik ga kijken hoe mijn spierballen voelen na een stukje boenen:p , mss dan toch het dapje uithalen. Maar als het puur voor de korrel is ga ik voor het handje met de Monello Disco Duo (ik dacht dat de chemische filler & reiniger beter werkte met DA).

Goed, van de zon verwachte ik wel. Maar het is geen stoffer, das al leuk !

PS; klein vraagje nog ; Slaat de polish wit uit op de trims zoals SRP?

Grtz

Stephan
 
Ik heb de trims er niet mee behandeld dus dat durf ik niet te zeggen. Gewoon voorzichtig doen maar ik kan me voorstellen dat de fillers/cleaners in het product iets kunnen achterlaten.

De monello Disco Duo is ook prima te gebruiken hiermee natuurlijk :). Werk Tripple in en laat het even curen voor ~3 min. Daarna afnemen met een goede MF.
 
Thanks ! Ik zal de tips ter harte nemen, en de foto's posten als hij klaar is.

De trims vroeg ik omdat als je perongeluk een klein stukje raakt met srp is het een ramp in vergelijking met Lime Prime bv.
 
Ik moet zeggen dat AF me enorm trekt, een mooi merk!

Afgelopen week voor Herberts met dit merk gewerkt en de Rejuvenate en Desire zijn enorm goed bevallen.. De Lathervshampoo heb ik ook, maar diengebruik ik volgende week ergens als de Passat weer vies is..

Langzaam aan wil ik meer producten van AF aanschaffen, er zijn nog zoveel mooie producten :cool: