• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto Finesse

Dank!

Goeie tip dat van de wax laag minder aantasten dan die van PB - want die had ik namelijk op mijn volgende bestelling staan - en nog voordeliger ook zag ik zojuist. Ga ik dan maar veranderen in de Autofinesse variant - inmiddels gedaan. Ik heb nu Mothers spray & wipe in de auto liggen om vogelpoep e.d. te verwijderen. Op vogelpoep doet hij het perfect. Insecten heb ik nog niet gehad op de auto - het voorjaar zal moeten uitwijzen hoe de Mothers daarop reageert.
 
Afgelopen donderdag mijn auto gewassen na een week van 600km. Heb eerst de auto volledig ingespoten met Citrus Power 1:8 (vernevelt met gloria drukspuit)

Gewoon flink veel er op. Zo'n 2.5 liter van het mengsel verbruikt. Daarna auto ruim afspoelen en daarna was de auto eigenlijk weer schoon.

TOP!
 
Verdunt zal het verschil tussen Bug Squash en Citrus Power niet heel groot zijn.
Bug Squash is echter wel een pak voordeliger omdat je het kan verdunnen.
 
inge;315686 zei:
Ik heb nu Mothers spray & wipe in de auto liggen

??? Die ken ik niet , je bedoelt de showtime van Mothers ?? (zit ook bij een kleisetje en heb daar al meer dan een liter van staan omdat ik die niet gebruik om te kleien..:-b )

Binnenkort maar eens een sprayflesje vullen en bij in m'n poetsbox steken .
 
Klopt zat bij mij ook bij de klei-set maar op advies heb ik hiervoor in de plaats DJ claylube gebruikt vandaar dat ik hem ion de auto heb gelegd en inmiddels al een paar keer heb gebruikt voor de vogelpoep.
Op deze manier prima om hem op te maken.
 
@Dibbuz, dank voor de toelichting maar wat is dan de betere van de twee de Autofinesse Citrus Power of de PB Bug Squash. Ik heb met beidde geen ervaring dus ga af op wat jullie/ jij hierin adviseert.
 
Met de cirtrus power heb ik nog geen ervaring, maar van de bug squash weet ik dat het je waxlaag enorm stript.
 
@Juffer1 - zelfs met een verdunning van 1: 3. Want van het strippen van de waxlaag houden we niet zo.
 
Nou heb ik zelf Bug Squash en ik vind hem prima werken. Maar Dibbuz geeft aan dat het beide de waxlaag nauwelijks aantast in de vergelijkende test.

https://forum.Carclean.com/cc_postst13067/Poorboy-s-Bug-Squash-and-Auto-Finesse-Citrus-Power.aspx


Dibbuz;298579 zei:
Even een update:

We hebben wat testjes gedaan met Bug Squash, Citrus Power en Crudzilla.

Na een demo paneel goed ontvet te hebben (en dat is helemaal niet zo makkelijk als het lijkt) hebben we gekeken of er verschil in sheeting was tussen de drie voor het aanbrengen en na. Citrus Power sheet iets sneller dan Bug Squash, in beide zit toch iets in wat sheeting een beetje beinvloed maar het verschil was erg klein.
Crudzilla was wel veel langzamer en bevat dus de minste ingredienten die sheeting beinvloeden.

Vervolgens een ander demo paneel gewaxed met een vloeibare carnaubawax en gekeken in hoeverre Citrus Power en Bug Squash de waxlaag aantasten.
Bug Squash was 1:4 verdunt hiervoor net zoals hierboven.
In beide gevallen geen enkel verschil in sheeting. Aangezien we met de test hierboven ontdekt hebben dat de sheeting niet echt wordt bevorderd door gebruik van deze producten lijkt het erop dat deze twee producten (en Bug Squash in 1:4 verdunning) nauwelijks de waxlaag aantasten.
 
Mijn dank is groot - voor de quote uit de test. Die had ik nog niet gevonden.

Dan is PB dus qua prijs het voordeligste. En als het voor de rest weinig of niets uitmaakt dan is de keuze snel gemaakt.
 
Even reageren.

Dibbuz schreef eerst:
Eindoordeel:

Bug Squash
+Werkt geweldig
+Sprayt erg mooi dankzij de verstelbare sprayer op de 473ml versie
+Goedkoper dan Citrus Power
-Tast de waxlaag meer aan dan Citrus Power

Citrus Power
+Werkt geweldig
+Iets prettiger geur (persoonlijk!)
+Tast de waxlaag minder aan dan Bug Squash
-Duurder in gebruik
-Sprayer is wat minder makkelijk dan Bug Squash

Dit is echter bug squash onverdund aangebracht.
Zeker als je het gaat verdunnen wordt de kans dat het je waxlaag aantast minder.
Dit was het genen wat ik had gelezen en jouw dus had geschreven.
Denk zelf dat alle twee de producten niet slecht zijn.
Zelf wil ik zo iets liever niet testen want als je er achter komt dat het je waxlaag aantast is het al te laat.
succes ermee.
Mausrock.
 
Verdunt is het verschil niet zo heel groot en het is ook niet zo dat je waxlaag ineens weg is.
Sowieso moet je delen die je met een pre-wash behandelen vaker behandelen met wax, zo gebeurt no biggie.
Zeker voor ons detailfreaks niet :)
 
@mausrock en @dibbuz - dank voor de aanvullingen.

Denk dat ik dan toch de PB als eerste ga uitproberen in de verdunde versie.

Dan ga ik me maar aanwennen dat als ik iets met de Bug spray behandel het stuk erna (of de hele auto als ik zin heb) in de wax zet.

Het prijsverschil is zag ik best wel heel erg groot. Dus als de PB niet bevalt kan ik altijd nog overstappen naar de Autofinesse variant.
 
Vandaag voor ik naar school reed de banden die ik zaterdag met 1 laagje tyre gel behandeld heb bekeken. Ze zijn nu mooi glanzend zwart - en ben hier dus ok mega over te spreken nu nog wachten op hoe lang het lijft zitten. Eerste indruk van de Tyre gel is wat mij betreft prima. En kan hem voor nu iedereen aanbevelen.
 
Nee, ik heb de auto niet meer gebruikt sinds ik zaterdag de tyre gel erop heb gedaan. Het heeft dus een kleine 48 uur de tijd gehad in de garage om in te trekken. Vandaag weer voor het eerst met de auto weggeweest. Had na een 1e behandeling deze mooie zwarte look nog niet verwacht - hooguit iets donkerder. Ik zal het komende week (weken) in de gaten houden - kijken hoe lang het duurt voordat de weersinvloeden zichtbaar beginnen te worden.
 
Ik ben zelf nog geen bandengel/spray tegen gekomen die wel na 48 uur zonder te rijden al weg zou zijn.

Ik snap je enthousiasme en dat is leuk om te zien maar het is niet zo dat andere merken dat effect niet hebben :)
 
Daar kan ik iets bij voorstellen - had alleen niet verwacht dat het resultaat al meteen zo goed zichtbaar zou zijn. Ik heb naturlijk ook nog geen ervaring met een andere gel. Maar ga je/ jullie opd ehoogte houden van hoe de gel zich over langere tijd houdt. Ben benieuwd of mijn eerste positieve ervaring ook zo positief blijft.
 
Vergeet niet dat als je auto vies is dat je banden dat ook zijn.
Dus met je auto wassen, als laatste ook even met een kwastje je banden wassen.
Anders denk je onterecht dat het effect al weg is terwijl dat verborgen is onder een laagje vuil net zoals op je lak, wordt vaak vergeten namelijk.
 
+1 voor monsieur Dibbuz: soms ligt het antwoord zo dichtbij dat je er overheen kijkt ! ( eyeopener die 'sticky' mag )