• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto Finesse

De Avalanche is ook te gebruiken in de foamguns. Welke mengverhouding dient dan aangehouden te worden, voor "lichte vervuiling" en "zware vervuiling"?
 
Nog even geduld. Release ergens in Maart.

The new wax from Auto Finesse which will be released along with some other new products soon.

The first thing you notice with the new wax is that under the name it says "Show Car Wax" instead of the "Luxury car wax" that all the others have. So a show wax from Auto Finesse, when taking the lid off the first thing that hits you is that it has a nice fruity berry smell to it, the next is the texture of the wax which is soft and has a lovely soft oily feel to it.

269244_10151435217480977_1387398376_n_zpse75985ae.jpg


P1100310_zps734dfa74.jpg


P1100359.jpg


P1100360.jpg
 
Het is nu al onduidelijk wat de verschillen zijn tussen de huidige waxen.
 
De illusion zou een echte showwax moeten zijn, minder standtijd maar mooie wetlook (volgens DW forum).
 
Dan mogen ze wel eens een 50/50 doen met het verschil tussen de Illusion en bijvoorbeeld Desire op dezelfde voorbereiding om het verschil te kunnen laten zien.
Tot die tijd zie ik er geen toegevoegde waarde in, als ze dat inderdaad beweren dan mogen ze het laten zien ook :)
 
Ik denk dat 95% van de mensen, als het niet meer is, het verschil niet ziet tussen W5 Carnaubawax van de Aldi en Monello Ibrido.

Wat ik wel zie is het verschil (vooral bij een niet gepolijste wagen) tussen een wax met fillers en een wax zonder fillers. Waarbij de wax zonder fillers dan weer de "dure" concourwax kan zijn?

MAW Als het verschil toch waarneembaar is, wil dat niet zeggen dat dat juist de concourswax is.
 
Ik wist dat iemand ermee zou komen :)

Omdat ze er zelf mee komen én ze zelf ook beweren mogen ze ook zelf het verschil aantonen.
Ik had de vraag al gedeponeerd op DW in hun eigen gedeelte maar kennelijk was de vraag te lastig want die post is verwijderd.

Het verschil is inderdaad zeer zeer klein.
Bij de waxen van Dodo Juice is het verschil aangetoond (op de witte motorkap) en ik kan iemand adviseren wat de verschillen zijn tussen de waxen al vind ik ook DJ er teveel hebben.
Bij Auto Finesse is dat erg lastig. Wanneer zou ik iemand Passion aan moeten raden en wanneer Soul?
Ze kunnen beter richten op goede show car glaze want daar valt meer te halen.

Ga je naar een show, doe dan alléén Black Hole op je wagen.
Duurzaamheid is natuurlijk 0 maar je kan aan het eind van de dag een laagje Reload aanbrengen of de week erna waxen.
Heeft veel meer effect dan deze show car wax die een veelvoud kost en de duurzaamheid ook geen knaller is.
 
Ik weet ook nog niet of wij hem in het assortiment opnemen, maar we wachten eerst de release even af.

Edit: On Topic blijven aub!
edit 2: Nogmaals, graag on topic. Dit is het Auto Finesse topic, algemene discussies over wax graag in een apart topic in het juiste gedeelte.
 
Ik ben door de bomen het bos kwijt geraakt. Wie helpt me uit de brand.

Kan ik de Tough Coat en/ of de Power Seal Paint Sealant gebruiken op dezelfde manier als bijvoorbeeld Reload om de waxlaag te boosten en dus de bescherming langer in stand te houden. Of gebruik je deze producten ipv wax dus foamen/ wassen/kleien/ tough prep pre seal cleanser/ tough coat/ power seal.
 
De Tough Prep Paint Preperator gebruik je om de lak schoon te krijgen na het wassen en kleien. Volgens de omschrijving is de lak dan echt schoon om de Tough Coat Paint Sealant aan te brengen of een andere wax. Op de website van Auto Finesse staat dat de Tough Coat Paint Sealant gebruikt wordt als spraysealant. Dus als "losse" stap i.p.v. Waxen.
 
Ik heb gister de tough coat voor het eerst gebruikt. stond als een tijdje in de kast. Had de mogelijkheid om lekker binnen en verwarmd de auto te wassen.
Heb de toughcoat aangebracht met een schuim AF pad, de zwarte kant. Ok, de geur is niet om uit te staan maar het liet zich lekker aanbrengen en bij een temp van +/- 10gr boven nu zag ik al snel een "haze"ontstaan.
Vervolgens de TC afgenomen met een peluche verde, echte super easey off. En wat een reflectie! Ik vond het resultaat zelfs mooier dan met de (dure) AF Desire wax, die ik ook heb staan. Snel even twee plaatjes.
Wil nog wel vermelden dat de auto vooraf niet gekleid is en behandeld met tough prep of een ander product.
2013-02-02145707_zpscbd668dc.jpg


2013-02-02145738_zpsa340ea4c.jpg
 
+1 voor Ivo!

Btw,.de Desire dan,.gewoon omdat het kan. Maar onder de indruk van die wax ben ik niet. Helaas, toen die uit kwam me gek laten maken...overkomt me niet weer ;)
 
Dank dan zie ik nu weer wat boompjes.

Reload als booster van wax

Autofinesse Tough Prep Paint Preperator na wassen en kleien dan Tough Coat Paint Sealant en/ of wax (collinite/ mothers/ Pinnnacle).

Graag nog een stukje advies. Ik weet het, het is ietsje off topic.

Vandaag de auto voor het eerst in de wasbox gewassen met de HD - had alleen niet in de gaten dat het wassen + HD was ipv alleen HD (water) dus helaas is de wax laag wat aangetast ( althans dat vermoed ik) - voelde wat stroefjes na het gebruik van de shampoo (mothers gold car wash) - of niet genoeg gebruikt. (Volgende keer de streeploos drogen variant via de HD gebruiken maar goed al doende leert men.)
Wat is nu het meest praktische - ik heb na het wassen wel een Laagje Reload aangebracht (stond al op de planning om de wax laag wat te boosten) en de lak voelt nu weer zo glad al een baby huidje.
1. Ik kan over een week of 3 (dan heb ik met schoolvakantie) de auto foamen/ wassen en Collinite aanbrengen 2x (zonder kleien ed want daar heb ik dan geen tijd voor) als extra bescherming t/m de meivakantie (dan staat een volledige detail op het programma).
2. Of ik kan de auto foamen/ wassen en daarna Autofinesse Tough Prep Paint Preperator en Tough Coat Paint Sealant aanbrengen.

Als de Magifoam actie afgelopen is moet ik toch dingen bestellen dus vandaar de vraag want als Autofinesse variant beter is dan de Collinite dan kan ik die meteen mee bestellen.
 
Lekker bij de Collinite blijven, Auto Finesse is heel fijn spul, maar als je tevreden bent over de Collinite.....
Sowieso is de tough coat geen spray sealant als Reload...De Tough Coat moet je inwerken als een wax of traditionele sealant en daarna afnemen.
Dus geen 'mist & wipe' zoals reload.
 
Autofinesse ken ik nog niet - dus heb geen vergelijk. Ben wel altijd in om wat anders te proberen.

Dat ik de tough coat moet inwerken en afnemen is geen bezwaar - ik kan heerlijk in de garage werken (droog en relatief warm). De Reload loop ik ook nog een keertje na. Dus dat is dan soort van gelijk.

Collinite zit erop omdat ik hier van iedereen de lange standtijd hoor en dat vind ik in de winter wel heel erg prettig. Dus als de Autofinesse die ook heeft dan blijft het me om het even welke ik ga gebruiken. Collinite heb ik staan Autofinesse zou ik moeten bestellen. Dus wat mij betreft degene die me nu de meeste bescherming op gaat leveren.
 
Vandaag 2 van de bestelde producten van Autofinesse geprobeerd.

1. De satin tyre gel. Die bevalt me goed - althans de 1e indruk is prima. Eerst de banden met APC schoongemaakt - toen even gewacht en het restant vocht afgenomen met een doek. Daarna de gel op een pad gedaan en de banden rondom voorzien van gel. De 1e keer wat teveel gebruikt, maar al doende leer je en heb gemerkt dat je eigenlijk maar erg weinig van de gel nodig hebt om de banden te behandelen. Ze zitten nu 1x in de gel. Ben benieuwd wat het resultaat is morgen - als alles is ingetrokken. Sinds de aflevering van de auto (ca 2600 km's geleden) hebben de banden niets gehad om ze zwarter te maken. Ben dus enorm benieuwd of 1x nu voldoende is of dat er morgen nog een laagje gel op mag. Verder ben ik erg benieuwd hoe lang het zichtbaar gaat blijven in deze winterse omstandigheden. Ik houd jullie op de hoogte.

2. Triple polish. Deze heb ik gekocht voor de moeilijk bereikbare plekjes van de auto en om mijn koffieapparaat te onderhouden (daar de zijpanelen en het achterpaneel in de rode lak staan). Ik heb hem vandaag uitgeprobeerd op het koffie apparaat (auto is pas in de feb vakantie aan de beurt) en moet zeggen het poetst erg prettig uit (Monello disco pad) - even laten curen en daarna afgenomen met een Monello peluche verde doek. Curen is een beetje een groot woord vind ik - heeft een minuutje of 3 nodig gehad om lekker in de lak te trekken. Resultaat is weer een mooie, glimmende en gladde laklaag. Top! Ben benieuwd hoe lang het stand houdt op het apparaat. (Heb er nu ook het RVS mee gedaan en ook dat ging prima - blinkt weer als een spiegel.)
Dat het een beetje naar WD 40 ruikt merk je niet als je bezig bent - ook erg prettig.
Volgende keer wordt de auto het testvoorwerp.

Als de andere Autofinesse ook zo fijn werken als deze twee (en een goede standtijd hebben) dan ben ik bij deze een Autofinesse fan geworden.
 
Goed bezig INGE.
Heb zelf Citrus Power Bug and Grime Remover van Auto Finesse.
Deze hoofdzakelijk gekocht nadat ik had gelezen dat deze minder gauw de waxlaag aantast i.o.v. Bug Squash van PB's.
Vind het wel super spul eerst auto afspoelen dat inspuiten laten intrekken en afspoelen en klaar en insecten shit verdwenen.
Heb zelfs op internet een filmpje gezien waarbij ze een vuile (vol pekel) eerst inspuiten met auto finesse en toen afspuiten met hd reiniger rotzooi verdwenen.
Mausrock.