• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto Finesse

Hier heb ik em ook machinaal (op een zwarte CCS pad) aangebracht.
Standje 2 werkt daarbij goed.
Ook ik heb eerst 2 paneeltjes gedaan voordat ik em afgenomen heb.
Daarnaast heb ik ook een swipetest gedaan en die gaf ook groen licht om uit te buffen.

Wel merk ik dat Power Seal niet meer compleet uit de pad gaat, heb jij dat ook meegemaakt Rogier?
Overigens is Tough Prep/Power Seal een hele fijne combinatie die ik nog heel vaak zal gebruiken.
 
Als het niet stinkt en net zo goed werkt, ga ik over op hun versie!

Volgens mij blijf je het nog weken ruiken op een stenen oprit en na wegspoelen :|~*
Knap hoor: dooie ratten - kersen - dooie ratten aroma haha
 
Buiten het stinken en verkleuren is de hamvraag of dit in elk geval ook PH-neutraal is ( ff de moeite niet genomen om nader te onderzoeken ):
is in mijn ogen wel iets om over na te denken.
Ander merk velgenreiniger verkleurt ook paars maar is zo zuur als de tering en zou ik niet graag op m'n lak willen hebben.
Wie o wie kan hier uitsluitsel over plaatsen voor hen die willen proberen
 
nicknameless zei:
@ gsm,heb je em al gezien in de webshop dan? :no

Neen , maar ik draag een bril en zie dan nog niet alles :roll

Btw : ik zal deze toch nooit aanschaffen hoor , de prijs zal navenant zijn (maw duur ]-0 )
 
Hey, een hobby mag geld kosten. Liever een paar dubbeltjes meer uitgeven dan lopen uren prutsen om iets schoon te maken.
En anders moet je gewoon meer geld gaan rekenen voor je klussen.

@ mk-us,

de iron-x is in eerste instantie geen velgenreiniger, al wordt het door iedereen wel ervoor gebruikt. Als ik AF mag geloven, zal het nieuwe product net zo veilig zijn als de rest van de collectie. Ik heb zelf de Imperial Wheel Cleaner, dat spul is zo zacht, dat voor mijn gevoel het niet echt goed en grondig reinigt zoals bijvoorbeeld de Poorboys World Spray&Rinse.

Ik heb het idee dat de AF velgenreiniger meer een product is voor tussentijds lichte vervuiling weg te halen.
 
@Nicknameless: Je hebt volledig gelijk. Heb er er alleen specifiek bij gezet omdat de iron-x wel voor de lak kan ( ook aanvankelijk voor op de markt gezet ) en het andere paars verkleurende middel absoluut niet
Wellicht overbodig maar voor het geval men 1:1 gaat denken: paars=goed=ook voor de lak >>> straks 'bijtend' middel op de lak en lijkt me geen pretje
 
Komt de Auto Finesse Avalanche ook in het assortiment?

Avalanche is een 'snow foam' op basis van Citrus Power..

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lh5ogbAYydc
 
Met de laatste bestelling heb ik ook de "Glisten Detail Spray" mee laten komen. Aangezien de "Revive' en de "Gloss Tyre Dressing" erg goed bevielen leek me dit ook wel leuk om eens te proberen.

Op dit moment gebruik ik na het wassen "Spray & Wipe" als drooghulp. In de beschrijving van de "Glisten" staat : Ook goed geschikt voor het sneller drogen: Spray een lichte nevel op de nog natte auto en je zult zien dat je de auto veel makkelijker droogt met je droogdoek.

Dus gisteren de auto gewassen (Met BtbM shampoo) en de auto afgespoeld. Daarna de fles "Glisten" even goed geschud en de achterdeur + zijpaneel licht ingeneveld. Hierna met de Delirium drying towel erover heen waarna ik me helemaal ben rotgeschrokken.
Het geluid wat onder de doek wegkwam leek wel of ik met schuurpapier stondt af te drogen, overal waren direct vette wazen zichtbaar, de lak was helemaal opgeruwd, en overal waar ik met de doek was geweest waren er ook direct strepen / krasjes zichtbaar.

Als eerste verdacht ik direct de doek, maar na de andere zijde met "Spray & Wipe" te hebben geprobeerd bleek dat het in ieder geval niet de doek was. Hierop op de kofferbak een 50/50 gedaan met dezelfde uitslag : Met Spray & Wipe een perfect resultaat en met de Glisten direct ruwe lak en overal miniscule krasjes.

Even ter info : Auto is begin augustus in 2 lagen wax gezet : 1ste laag Dodo Rubbish boys met daaroverheen een laag Dodo Diamond White.
Auto wordt wekelijks gewassen met Dodo BtbM shampoo in de juiste dosering en daarna droog gemaakt met de Delirium icm spray & wipe.

Uiteindelijk heb ik dus de vrije zaterdag middag maar besteed aan het polijsten van de kofferbak en de gehele zijkant.

Wel ben ik erg benieuwd of er meer mensen deze ervaring hebben met de Glisten.
Net als de Lather shampoo gaat deze bij mij voorlopig ook naar een heel donker plekje.
 
Das minder Arjan!
Ik heb alleen de Finale detail spray die gebruik ik wel eens met afdrogen en daar 0.0 problemen mee.
Ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben.
 
Toch even inhaken,.Met glisten anzich is niets mis. Dat het wellicht niet geschikt is als drooghulp is een 2e. Maar om het nu direct naar een donker hoekje te verbannen?
Vind zelf de Glisten veel lijken op de DJ Red Mist, gebruik beide producten icm een MF padje, wat uitstekend gaat. Resulaat is een lekkere glans ;)

Heb je ook foto's gemaakt van de "miniscule krasjes"? Opzich is het wel intressant hoe een product als Glisten krasjes veroorzaakt. Lijkt mij ook verstandig om je verhaal terug
te koppelen naar de fabrikant. Mijn ervaring met AF is dat zij zeker openstaan voor feedback van de klant.


(Overigens ondervond ik ook problemen met de Lathershampoo, echter de crux zat hem in de dosering. Paar ml erbij en "mijn probleem" was opgelost.)
 
Er staat duidelijk in de tekst dat het een hulpmiddel is om te drogen : "je zult zien dat je de auto veel makkelijker droogt met je droogdoek"

Ik vind de glisten in de verste verte niet op red mist lijken. Waar de lak bij red mist lekker glad wordt, word het bij de glisten echt stroef. Enige vergelijk is dat de lak even mat wordt na het aanbrengen.
Heb net een stukje op de Megane geprobeerd : zelfde drama als met de Astra... het lijkt wel of je er velgenreiniger op spuit, zo agressief lijkt het.
Zelfs na gebruik van Dodo's Crudzilla is de lak nog gladder.

Als ik met de hand over het gedeelte wreef waar ik de glisten had gebruikt dan was het net of ik over een auto stond te wrijven waar al jaren geen wax op had gezeten.
Heb direct daarna de washmitt er nog een keer overheen getrokken om te kijken of het niet residu van de glisten is wat de lak zo stroef maakt maar ook dat mocht niet baten. Vervolgens met Spray & Wipe erover heen gegaan maar de lak bleef enorm stroef. Vervolgens de clay erbij gepakt maar zelfs deze had er de eerste paar hits veel moeite mee om de lak weer glad te krijgen.

De krasjes worden mijn inziens veroorzaakt door de doek omdat die enorm veel wrijving krijgt omdat de glisten er lak zo stroef maakt aangezien ze ook weer in de baan zitten waarin ik de auto heb afgedroogd.