• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto Finesse

Auto Finesse Desire beading:

DSC03882.jpg
 
Mooie beading Olivier.

Iemand toevallig ervaring met:

https://www.Carclean.com/product/Auto_Finesse/Auto_Finesse_Hide_Leather_Conditioner_250ml__102206

https://www.Carclean.com/product/Auto_Finesse/Auto_Finesse_Hide_Leather_Cleaner_500ml__102205

Ik wil binnenkort wat bestellen voor de lederen bank thuis, dacht eerst aan Gliptone maar nu zag ik deze producten staan in de shop.

Ben benieuwd naar de ervaringen.
 
Hi Addy, Ik heb afgelopen week de Hide conditioner op m'n stuur en pookje getest. De conditioner is iets dunner dan de conditioner van Gliptone, hierdoor vind ik het makkeljiker qua verwerking. Het leer wordt mooi mat en voelt stroef aan.

Ik heb een zacht badstof padje gebruikt om het product aan te brengen en dat ging perfect. Ongeveer 10 minuten laten staan en afgenomen met een terry towel van meg's.

De cleaner heb ik nog niet getest, binnenkort eens proberen.


Ik kwam vandaag nog dit demo filmpje tegen van Tough Coat, erg simpel qua verwerking!
 
SkyBuMp: In het echt is het net zoals op het filmpje :-d

Heb namelijk van de week heel de auto gedaan. Eerst Rejuvenate en daarna de Tough Coat :love
Beading niks over te klagen! Standtijd is nog onbekend.
Plaatje bij het praatje:
Foto-CKECIC7H.jpg
 
@Dennis, bedankt voor je input. Misschien dat ik dan toch voor de Autofinesse gaat ipv Gliptone. Eens proberen die handel.

@Woody, mooi hoor. :-)^
 
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]



Auto Finesse summer collection !

Auto Finesse heeft de laatste maanden hard gewerkt om een uitgebreider gamma aan detailing producten te ontwikkelen. We zijn daarom dan ook erg fier om jullie 5 nieuwe producten voor te mogen stellen !

Power Seal:
Een erg duurzame en bescherming die volzit met synthetische polymeren en ontwikkeld is voor het eenvoudig aanbrengen met een DAP. De warmte-geactiveerde technologie zorgt ervoor dat de sealant niet enkel een laagje op zichzelf vormt maar ook grip krijgt op de laklaag. Bescherming van 6 tot 12 maanden.

Satin:
De eerste progressieve banden gel, ontworpen voor een extreem duurzaam resultaat. 1 laagje voor een natuurlijke look, 2 laagjes voor een satijn glans, 3 laagjes voor een glanzende finish. Dit is een game changer !

Temptation:
De laatste toevoeging aan het wax gamma is Temptation, 200ml met de hand vervaardigde , carnauba hard wax voor minder dan €35 ! Deze wax is bedoeld voor beginners die een snelle en eenvoudige werking wensen.

Tough prep:
Tough coat heeft er een vriendje bij, een volledig syntetische pre cleaner die dezelfde elementen bevat als Tough coat en zo de perfecte basis vormt voor de Auto Finesse sealants.

Glide:
Het heeft even geduurd maar hij is er ! De perfecte partner voor de clay bar, klaar voor gebruik.

Thx to WaxIt
 
http://www.autofinesse.co.uk/products/waxes-and-sealant/power-seal/

Meer informatie over de producten is inmiddels te vinden op de website van autofinesse.
 
Als je een hoge duurzaamheid wenst van de wax, dan werk je toch best zonder zo'n product?

Eventueel ontvetten met IPA na het kleien?
 
Ik heb navraag gedaan bij James van Auto Finesse en hij zegt het volgende:

Anyway, Tough Prep would be ideal, its basically a pre cleanser for use with sealants (its a slight tweak on Rejuvenate to make it more suited).

Tough Prep dus als basis voor de Power Seal, daar is het voor bedoeld. Ik denk dat je met Rejuvenate ook niet mis kan gaan, zeker gezien dit product geen vettige olie laag achter laat.
 
En komt de nieuwe wax en sealent: Temptation en de Power Seal ook in de webshop?

Heb hier namelijk wel interesse in :-b
 
Die Power Seal zou een mooie tegenhanger zijn voor DGPS en Rejex, zelfde lange standtijd maar het hoeft niet 12 uur droog te staan.
Ideaal zeg ik!
 
Met welk type applicator kan de Tough Coat het beste worden aangebracht? Die van AF is nergens te krijgen??