• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto Finesse

Hoe kan je rejuvenate best verwerken? Kan je het verwerken zoals BH van poorboy's? Standje 3 op de dap, paneel per paneel, overlappende bewegingen?
 
Mijns inziens ligt het eraan wat je van de Rejuvenate verwacht.
Wil je nog lichte correctie/hologram removal? Dan hogere snelheid en kleinere vlakken per keer.
Wil je puur cleaning, dan kan het evt zoals je zelf beschrijft denk ik.
 
Yep dat is meer dan prima. Spaarzaam aanbrengen en afnemen per paneel. Verwerken in de volle zon is geen succes heb ik ervaren, dan krijg je vrij veel stof. Gewoon een zwarte of licht groene pad verwerken. Laat een mooie en schone lak achter!

Het product kun je ook met de hand verwerken (mede doordat het zo vloeibaar is), op een witte MF applicator en dan verwerken/afnemen.
 
Ik heb de hele wagen dit weekend gepolijst. Ik wil het eigenlijk nog als een cleaner/glaze gebruiken, alvorens tough coat aan te brengen.

Ivo's, SkyBuMp alvast bedankt voor de info :)^
 
Tough Coat zit prima op een Rejuvenate laag is mijn ervaring, succes en ben benieuwd naar je resultaat!
 
Zeer spaarzaam aan te brengen dmv een foam padje, 1 pufje en het blijft maar gaan :heart_eyes:

Ben stiekem toch benieuwd naar de Power Seal en de Tough prep ook...de Satin bandendressing schijnt ook serieus een matte look te geven.
 
Ik heb het geprobeerd op me nieuwe scooter, maar soms leek het net niks te doen en heb ik em wat dikker aangebracht :D
Dan zie je het glanzen, en dan slaat ie 'mat' uit, en dan zie je ook meteen waar het wel/niet zat. Dus voor de makkelijkheid maar 2 lagen aangebracht.

Die Satin wil ik ook wel eens proberen. Ben benieuwd naar de matte look ervan
 
Het is aan te raden om de eerste laag Tough Coat aan te brengen dmv direct Tough Coat vernevelen op je foam applicator en daarna aanbrengen. De 2de laag kun je aanbrengen door direct het oppervlak in te sprayen en daarna verdelen.
 
Allereest een algemene opmerkeing over de AF producten, ruiken erg synthetische.

Oblitarate Tar Remover, ruikt naar Terpentine, maar doet zijn werk goed, geen teer
spetters meer te ontdekken, wel afnemen met een 'oude doek' krijg de geur er niet meer uit.
De TarX ruikt lekkerder.

Tough Prep Paint Preparator, lekker kleurtje, erg zuinig in gebruik, makkelijk easy on easy off.
Direct een mooie diepe glans te zien.
Opgebracht met zwarte pad op Dap, afgenomen met Fantastic Fur.
Doet niet onder voor de Glaze 3.0 van WG

Tough Coat Paint Sealant, lekker handig in een sprayer, doseert lekker zo, 1 x sprayer op een
hand applicator en opbrengen, afgenomen met Fantastic Fur.
Ook weer lekker zuinig in gebruik en een lekkere glans.
DGPS is de glans dieper en 'natter' maar moet dan ook 12u. uitharden.

Temptation Car Wax, mooi kleurtje en kan de geur niet helemaal thuis brengen.
Lekker zo'n hard wax, makkelijk op te brengen en (mits niet te veel opgebracht) makkelijk
uit te bufferen met Fantastic Fur. Paneel waar iets te veel op zat afgenomen met Finale Detail Spray.
Lekkere spray kop verneveld goed.

Bovenstaande producten opgebracht op de gehele auto en daarna uitgebufferd

Glisten Detail Spray ga ik binnenkort nog een keertje gebruiken als ik de auto gewassen heb
en ga drogen.

Mijn ervaring is positief met de AF maar heb ook nog andere favorieten.
 
Omdat de gebruiksaanwijzing op de fles wat onduidelijk is,hier even het filmpje over hoe de AF Powerseal aangebracht dient te worden met de DA.

Edit: ik heb 'm zelf iets langer laten curen voor ik heb afgenomen voor de zekerheid, 1 Paneel later om precies te zijn en dat was geen enkel probleem, veegde het er zo vanaf.