• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto Finesse

Nou ja,.je zult het ongetwijfeld zo ervaren hebben als dat je het hierboven hebt omschreven. Kan het me alleen niet voorstellen. Misschien kunnen de mensen van CC er wat zinnigs over roepen?
Gebruik Glisten met veel plezier en de glans is fenomenaal!

Ik heb dit ook nog niet eerder gelezen over Glisten, helaas kan ik er zelf niets over zeggen omdat ik dit product niet gebruikt heb.

Fabrikant/webshop een mailtje sturen en wie weet kunnen ze je verder helpen?

De vloeistof zelf kan niet krassen tenzij iemand er zand in heeft gedaan. Het zit dus in de combinatie doek+product.
Hoe oud is de Delirium? Wat is de staat van de vezels?
Heb je een andere goede (vrij nieuwe) doek met Glisten al geprobeerd?

De Delirium is is op de SDD gekocht en is echt in nieuwstaat. Heb meerdere doeken geprobeerd (allemaal deliriums) en alleen bij het gebruik van de Glisten veroorzaakte deze krasjes.
Heb inmiddels contact gezocht met Auto-Finesse en heb ook al een mail terug gehad van James. Deze geeft aan dat "Glisten has been discontinued" waaruit ik opmaak dat ze de voorraad op gaan maken en de productie stoppen.
Ik heb een aanbod gekregen om deze fles om te ruilen tegen een fles Finale om die eens te proberen en dat aanbod neem ik natuurlijk graag aan !

Maar dus geen uitspraak over oorzaak oid.

Kan me niet voorstellen dat het aan iets anders dan verontreiniging van doek of lak ligt.

Nogmaals : de doeken zijn helemaal schoon, kwamen de dagen ervoor uit de wasmaschine en zijn toen ze droog waren direct in de systainer beland waar alleen maar doeken inzitten.
Er zijn 4 verschillende deliriums gebruikt : 2 nieuwe van mijzelf, een oude van mijzelf en een van mijn buurjongen die bij hem thuis is gewassen.
De optie dat er iets met de doeken zou zijn vink ik dus af.

Auto was afgespoeld, gefoamd, afgespoeld, gewassen, afgespoeld en "droog gespoeld". Auto staat tijdens het wassen onder een schone carport. Het is onmogelijk dat er nog troep achter is gebleven op de lak, ook omdat de auto helemaal windvrij en beschut staat. De plek waar ik die krasjes het eerste heb opgelopen is op het achterscherm ter hoogte van het raam. Pas toen ik de panelen had ingeneveld met de glisten werdt de lak vettig en stroef en waren er krasjes te zien.

Diezelfde delirium doeken heb ik ook aan de andere zijde van de auto gebruikt (icm spray & wipe) en daar was na het afnemen niets (aan schade) te zien. De doeken waren na het afnemen ook helemaal schoon.
Ik heb net op de Megane ook een stukje geprobeerd : na het wassen was de lak glad, na het aanbrengen van de glisten is de lak direct stroef. Zodra ik de glisten erop nevel zie je eerst een vette waas en zodra je er met een doek (in dit geval een fonkel nieuwe peluche verde uit de verpakking) overheen wrijft is de lak direct schraal en stroef.

Ik heb James aangegeven hoe ik de auto's heb behandeld en welke wax / selants er op beide auto's zitten en waarmee ik de auto's heb gewassen. Hij geeft aan dat ze dit bij hun gaan nabootsen om te kijken of daar wellicht iets in te vinden is. Blijf het trouwens ook vaag vinden dat een detailspray direct zo machtig vette waas achterlaat ?

Ja, dan kan het niet anders dan dat het aan het product heeft gelegen. Wellicht een beetje ingedroogd/gekristaliseerd, ik zou het anders ook niet weten.

Gisteren voor het eerst de Auto Finesse klei gebruikt.
Dit is voor mij de beste klei dat ik tot nu toe gebruikt heb.

Veel beter als de DJ supernatural klei :)

AF Finale besteld en gebruikt..
DAMN! Wat is die fijn werken. Zowel als QD, als drooghulp.
Dat is iig een blijvertje

NHke;302026 zei:
Gisteren voor het eerst de Auto Finesse klei gebruikt.
Dit is voor mij de beste klei dat ik tot nu toe gebruikt heb.

Veel beter als de DJ supernatural klei :)

Hmmm, ik heb het juist andersom, de AF klei heeft veel minder 'bite' dan de Dodo Juice SN klei.

Bij Dennis (SkyBump) de AF klei gebruikt ik vond hem niet zo. Veels te mild als je toch een Full Detail gaat doen aangezien je vrij lang bezig bent om een hardnekkig puntje weg te krijgen.

Ik sluit me aan bij Patrick, ideaal voor tussendoor maar voor het zwarte werk net wat bite te kort.

Ik was vandaag eens de site aan het bezoeken van Auto Finesse en zag ik daar een monello doek ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn meerdere merken die een witte doek met rode rand hebben. Deze doeken komen in ieder geval niet bij ons vandaan.

Iron Out, Avalanche en stickers zijn binnen:
https://www.Carclean.com/nieuw

De witte stickers was helaas niet op voorraad en wordt nagestuurd alleen niet bekend wanneer.

Die stinkt ook een uur in de wind. Persoonlijk meer richting de vorige geur van IronX.

McShine;305058 zei:
Main question: Hoe ruikt de Iron-Out?

Dibbuz;305061 zei:
Die stinkt ook een uur in de wind. Persoonlijk meer richting de vorige geur van IronX.

Hmm aangezien jullie ook weten hoe het ruikt. Hebben jullie het ook al getest?
Als ik zo het verhaal van Iron out lees met stank en verkleuring krijg ik een beetje de indruk dat men dit inkoopt bij Carpro om er vervolgens een eigen naam op te zetten. Voor dezelfde hoeveelheid van Iron-Out betaal je dan ook €2- meer dan voor Iron X.

Iron Out komt zeker niet bij C.Pro vandaan. Echt een andere fabrikant.