• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto Finesse

Zal ik niet vergeten - we zullen zien hoe de wielen er over 2 weken bij staan. Ik rijd nu een kleine 60 km per dag - dus dat zou redelijk representatief moeten zijn vermoed ik. Zal dan ook een nieuwe show-off maken (2e poging) met de autofinesse producten met voor en na foto's zodat iedereen voor zichzelf kan en mag oordelen.
 
Van de website van Auto Finesse

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Another exciting new development for the Auto Finesse range of car care products is the launch of our new range of correctional compounds, trying to break the mould and make paint correction accessible and easy to understand for enthusiasts, paint correction is no longer a task reserved only for professional detailers.

The Revitalise system has been developed to provide beginners and enthusiasts to the world of machine polishing a simplistic, uncomplicated system to correct swirls and restore vibrance and colour to automotive finishes at home. The kit comprises of three compounds and three accompanying pads, all conveniently colour coded and numbered to indicate their place in the procedure, masking tape, pad prime, microfiber towels, pad conditioning brush and pull out instructions. Developed extensively in conjunction with own in house detailing services the compound polishes have been formulated for use on dual action/random orbital machine polishers. Restoring compound (No:1) is our heavy hitting cutting compound capable of taking care of the most neglected finishes. Polishing compound (No:2) is our all rounder, capable of restoring average swirling and paint dullness. Refining compound (No:3) has been developed to produce an ultra crisp clear finish, all the the above have accompanying pads with foam types chosen to compliment its twinned compound.
 
Dibbuz;315868 zei:
Vergeet niet dat als je auto vies is dat je banden dat ook zijn.
Dus met je auto wassen, als laatste ook even met een kwastje je banden wassen.
Anders denk je onterecht dat het effect al weg is terwijl dat verborgen is onder een laagje vuil net zoals op je lak, wordt vaak vergeten namelijk.

Dus in plaats van om de x aantal keer de banden te ontvetten en tireshine aan te brengen.
Met een kwast en ? Shampoo ? Of met wat ?
 
Gewoon meenemen inderdaad met autoshampoo...
Ik gebruik een (oude) washmitt voor mijn velgen, daarmee neem ik de banden ook gewoon mee ;)
 
Afgelopen weekend James van Auto Finesse kunnen ontmoeten en ea extra over de producten te weten gekomen. De verschillen tussen de diverse waxen vond ik wel leuk om hier te posten. Wat ik er nog van onthouden heb;

Deze 3 waxen zijn in de basis het zelfde maar zijn aangepast op duurzaamheid en type lak:
- Soul Car Wax - wit - carnauba
- Passion Car Wax - uni lakken - carnauba
- Spirit Car Wax - metallic lakken - hybrid wax

Deze 3 waxen zijn apart ontwikkeld en hebben elk een verschillende basis:
- Temptation Car Wax - bestaat uit 8 componenten
- Illusion carnauba wax - bestaat uit 12 componenten
- Desire Car Wax - bestaat uit 16 componenten - hybrid wax
 
:)^ Leuke update over de producten. Alleen vraag ik me dan af bij de onderste 3 wat dan de verschillende componenten zijn en waar ze nu precies voor zorgen bij de bepaalde wax.
 
De Passion heeft bijvoobeeld meer olien zodat de kleur beter tot zijn recht komt.
Bij Spirit zitten er ook wat synthetische componenten in om een zo helder mogelijke laag te creeren zodat de metallic het beste eruit komt (en ook langer blijft zitten).
Bij Soul zit er ook iets in dat wit nog witter maakt, hij had het gezegd maar ik ben de naam helaas vergeten.
 
Nog een aanvulling die weer te binnen schoot vanmiddag :-b

De Spirit wax bevat geen "beeswax" omdat dat juist de metallic flakes "bedekt".
 
Ik heb james ook gesproken en hij wist me te vertellen dat er nog een glaze komt en ook een rain-x variant voor de ruiten .
 
Die tas is top, zware kwaliteit en genoeg vakjes van prima formaat.

Klittenband op de bodem zodat ie perfect blijft staan in de kofferbak.

De nieuwe hog hair kwasten voelen ook zeer degelijk aan.
 
Dat is goed om te weten van de Spirit - dat zou dan voor mijn auto tzt een mooie wax zijn om uit te proberen. Zou alleen tof zijn als ze net als DJ panelpotjes zouden maken dat maakt het uitproberen net wat aantrekkelijker.

Klinkt goed dat er een glaze en een rain-x variant komt. Ben benieuwd wanneer? Dan kan hun glaze die van Mothers mooi gaan vervangen ipv de black hole (die nu op mijn lijstje staat) en de rain-x variant kan dan mooi het verschil laten zien met de Reload die ik daar nu voor gebruik.
 
hondasport;319869 zei:
die kwasten zien er inderdaad goed uit. Ik vind ze wel wat aan de dure kant.
Klopt maar dat komt omdat de kwasten volledig handgemaakt zijn en elke haar individueel is gelijmd.
De Swissvax kwasten schijnen dubbelgevouwen haren te zijn.

We hebben hier ook de Swissvax detail maar die verbleekt bij de AF kwast.
Zowel in kwaliteit als zachtheid van de kwast. Ik ben nog geen betere kwaliteit kwast tegen gekomen.

Als je de haren te lang vind kan je het eerste stuk vastmaken met een elastiek waardoor deze iets steviger wordt.