• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto gewassen met schuursponsje

Aze

Detailing addict
15 jul 2017
66
63
Maldegem; BE
Een vriend van mij had 3 plekken op z'n motorkap die hij er niet zomaar af kreeg. Hij heeft een schuursponsje (zo'n gekleurd sponsje met groene schuurlaag) voor in de keuken gebruikt om de plekken weg te poetsen. Natuurlijk is de lak flink beschadigd op die plaatsen. Het zijn 3 plekken van zo'n 10cm in diameter.

Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van zo'n krassen? Ik heb een Rupes en microfiber/wol pads met redelijk wat cut, maar ik weet niet als dit voldoende zou zijn. Of kan ik best even wetsanden met #3000 voor het compounden? Het gaat om een Audi A3 en die hebben (de mijne toch) bikkelharde lak.
 
Heb een soortgelijke plek uit een motorkap van een V70 gehaald door simpelweg Monello geel en Scholl S3 op de Dap.

Eerst testspot doen en rustig beginnen/opschalen, voordat je direct met zwaar geschut in de weer gaat.
 

Ook gewassen met een schuurspons... groene kant... :eyes:

Voor
Tijdens
Na
foto 9.jpg


Voor
Na
foto 10.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ook Porsche eigenaren vertrouwen op de fantastische en ongeëvenaarde werking van die schuursponsjes. Het blijkt dat die sponsje super goed in staat zijn oppervlaktevervuiling te verwijderen....

Ik onderschrijf bovenstaande adviezen. RUSTIG beginnen. Liever vijf keer licht polijsten dan in één keer te grof en te ver. Die schuurspons heeft de lak tenslotte al genoeg beschadigd.

Succes en houd ons op de hoogte.
 
  • Leuk
Reactions: Brad
@The Joy Of Detailing en @nicknameless: Dat is netjes opgelost :) Het schuurpapier laat ik even liggen dan.

@Brad: Lake Country microfiber cutting pad op de Rupes LHR75 mini met Scholl S3 en dan afbouwen met iets fijner (S30/rupes geel). Ik ga gewoon de motorkap wassen, kleien en enkel lokaal polijsten op de plekjes. Hij heeft nooit veel om de auto geven en is altijd bij de krasstraat langsgeweest dusja... Hij wil alleen die plekjes er uit omdat hij anders extra kosten heeft bij het inleveren van de lease wagen.

Ik probeer foto's te maken van voor en na :)