• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto polijsten na nachtje in garage?

Volgens mij had je vd week nog de naam @TheMBP toen waren er ook al veel vragen over detailing plek etc waarom nu een nieuw account? Toch zelf een dap set gekocht?

Was helaas het wachtwoord van dat andere account vergeten omdat ik die op mijn mobiel had aangemaakt. (na het verwijderen van mijn cookies waren mijn opgeslagen wachtwoord weg en wachtwoord van mn mail wist ik ook niet meer :p)

Zelf geen DAP gekocht, maar heb iemand gevonden die hem 2 dagen wou lenen met de bijbehorende producten :D
 
@Zluytr Duidelijke uitleg! Maar het is toch heel onhandig om na elk paneel naar de kraan te gaan en daar je pad af te spoelen?

En over de pad sizes, ik zie dat er met 5.5" wordt gewerkt bij de DAP sets. Is 1 van elk wel genoeg voor een hele auto? Of is het switchen naar een kleinere pad noodzakelijk? (om bijvoorbeeld het stukje tussen de voorste en achterste zijruiten te polijsten)

En is het de bedoeling om na DJ Clay Lube de auto af te spoelen en dan te drogen?
 
Het mooiste is zelfs dat je na elke 2-3 hits de pad uit wast! Is echt essentieel om de compound/polish zijn werk goed te laten doen. Pads zijn verzadigd voor je het weet.

Ik zou die ddj clay lube inruilen voor spray en wipe van poorboys. Heb je veel meer aan. Je kan er lettelijk alles mee. Wassen, kleinen, reinigen. Topspulletje.

En ja, je zult moeten wisselen van grote naar kleine pads, voor de kleinere stukjes. Ik heb er speciaal de rupes mini voor aangeschaft. Werk fantastisch voor de bumpers en dergelijke.
 
Het is in inderdaad heel onhandig om elke keer naar de kraan te gaan, dus daarom hebben de meeste mensen hier een padwasher en/of meerdere pads, zodat je de pads sneller kan schoonmaken of minder vaak naar de kraan hoeft te lopen. Dus ja, je kan de auto met één pad doen, maar dan ben je heel veel aan het schoonmaken.

Daarnaast is het ook handig om wat 4" pads te hebben zodat je inderdaad de lastiger te bereiken plekken kan polijsten.
 
@Blade Ik heb een manier gezien voor het schoonmaken van een pad, maar ik weet niet of iemand dit zo doet?

Link:

Leek mij opzich wel een goede methode (Mike Phillips lijkt mij iemand die er wel veel van af weet)

PB SW heb ik gister besteld maar ik zou het zonde vinden om de clay lube niet te gebruiken van daar dat ik het vraag.

En ik denk niet dat ik allerlei pads ga aanschaffen omdat ik de pads kreeg van de persoon van wie ik de DAP leende.
Een DAP power pack heeft toch alles om een auto te polijsten? Want ik zou liever niet 40 euro extra uitgeven aan kleinere pads als dat niet hoeft.
 
Wat een lachwekkend filmpje...

De tips die worden gegeven zijn heel goed. Maar je maakt er steeds weer wat anders van. :D

Gebruik je Clay Lube voor het kleien.
Gebruik de Spray&Wipe voor verschillende doeleinden.
Gebruik de pads die je geleend heb en kijk hoever je komt.

Je hebt een DAP + Pads geleend, dus kan je mooi de boel proberen. Wanneer je dan merkt dat de gegeven tips niet voor niks waren, kan je daarmee rekening houden als je zelf een DAP-kit gaat aanschaffen.



Greeetz
 
Ik snap niet zo goed dat je niet bereid bent om wat te investeren als je goed wilt detailen. Anders gewoon de auto laten doen, kost je dan ook tussen de 200-500€ bij een hobbyist.

Ik ben ook begonnen met 3 pads, na elk paneel uitwassen enz. Ik heb wel meteen na die dag een padwasher gekocht...
 
Ik wil even terug naar de oorspronkelijke vraag:

Ik ga binnenkort aan mijn DS beginnen (eindelijk!) maar heb waarschijnlijk niet genoeg tijd om alles wat ik wil/moet doen in 1x te doen.

Hoe lang kan ik tussentijds wachten voor ik weer moet schoonmaken? Dus wanneer kan ik gewoon verder, wanneer moet ik even met s&w eroverheen, wanneer moet ik uitgebreider wassen/kleien?
Of is er een trucje om het te zien/voelen zoals bvb boterhamzakjes methode?

Mijn garage is redelijk schoon, de poort gaat 2x per dag open om de fiets te pakken en te stallen.
 
Hoe lang kan ik tussentijds wachten voor ik weer moet schoonmaken?

Dat ligt eraan wat je verstaat onder schoonmaken en wat je van plan bent?

Aangezien jouw auto gewoon in een garage staat -->
Ben je op dag #1 begonnen met alles om te kunnen polijsten (wassen/kleien) en wil je bijv. een week later pas daadwerkelijk gaan polijsten, heb je alleen te maken met stof. Even afspoelen of met een detailer de boel afnemen en je kan weer verder.

Gebruik je de auto tijdens deze week -->
Dan zou ik de auto zeker weer opnieuw wassen en misschien wat overdreven, maar ook opnieuw kleien om zeker te zijn dat je geen hardnekkige vervuiling hebt opgepakt. Maar het moge logisch zijn dat als je de auto grondig wast en kleit, dat je vervolgens niet met een onbeschermde auto moet gaan rijden om pas later te gaan polijsten. :p
 
Ben je op dag #1 begonnen met alles om te kunnen polijsten (wassen/kleien) en wil je bijv. een week later pas daadwerkelijk gaan polijsten

Dit is inderdaad wat ik bedoelde, en de auto wordt in de tussentijd inderdaad niet gebruikt :)

Thanks!
 
En hoe is het nou afgelopen @just_clean ?

Ik heb een manier gevonden om in mijn garage te kunnen polijsten, heb hiervoor toestemming aan iemand gevraagd die toevallig een plekje had heel dichtbij een stopcontact.

Ik moet nu wel gaan sparen voor een DAP en wat pads dus ik zal wel eventjes moeten wachten. (ik heb helaas geen reactie meer gekregen van wie ik een DAP wou lenen)
 
Wat een gedoe zeg. Zonder dat plekje kan dat toch ook met een verlengsnoer? Succes.

Het probleem zat hem meer in de plek waar het stopcontact zat. Die zat namelijk bij de gangen van de kelders, en de sleutel hiervan heb ik niet. Maar diegene heeft zijn sleutel ter beschikking gesteld dus dat is fijn. (Ik wist eerst ook helemaal niet dat er een stopcontact was, dit zag ik toevallig toen ik tijdens het parkeren iemand de kelder uit zag lopen)

Erg bedankt voor de tips trouwens!
 
Als je vooraf weet dat je het in stappen gaat doen, zou ik na het wassen van de auto, niet de hele auto kleien, maar alleen de delen die je gaat polijsten (dan blijft er eventueel ook nog een bescherming op zitten voor de delen die je niet doet, als je toch tussendoor met de auto gaat rijden).

Als je later verder gaat: als de auto korter dan een week in de garage staat en niet gebruikt is, kun je eventueel na gebruik van spray & wipe gaan kleien en de volgende panelen polijsten. Als ie langer dan een week in de garage staat, zou ik 'm minimaal afspoelen of even een snelle wasbeurt.