• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto van binnen drogen

Marijn

Detailing addict
28 jul 2010
760
62
Utrecht
Hey allemaal,

Afgelopen vrijdag stond er een plasje water in de auto. Het water kon na een stortbui niet snel genoeg weglopen door de gootjes bij de ruitenwissers(parafan noemde de garage het????), dit is vanmiddag door de garage opgelost, maar nu is de het vloerkleedje en de vloerbedekking doorweekt.

Het vloerkleedje is al aan het drogen in huis, maar hoe krijg ik die vloerbedekking in de auto droog?? Hebben jullie misschien tips?

Ik hoor het graag!

Gr. Marijn
 
Ja ik heb wel al zitten denken aan vochtvreters.

Extractor heb ik helaas niet:( En om met de fohn iets te drogen heb ik slechte ervaringen mee=-o (Heb een keer mijn broek droog proberen te fohnen nadat ik doorweekt thuis kwam uit school....fohn stuk:schaam )
 
kijk uit met vochtvreters!! ze kunnen ook meer vocht gaan aantrekken.. dus dan heb je straks een permanent probleem.
ik zou eerder je achterklep op een kiertje zetten (blokje hout ertussen) en dan de blower (koud of warm) op stand 1 of 2 via beenruimte laten
blazen.
luchtcirculatie/ ventilatie voert vocht af.
 
Hier nog iemand met een extractor !
We hebben evt woensdagavond wel even tijd
 
Hmmm redelijk simpel toch? Als het tenminste een auto met airco is, auto op binnenlucht zetten, airco op en zo warm mogelijk zetten. De warmte verdampt het water en de airco haalt het water uit de lucht. Kan even duren maar na een uurtje de motor laten draaien ga je al veel resultaat hebben. Heel veel succes he
 
Je kunt ook kranten op de vloerbedekking leggen en die regelmatig vervangen door droge. Is er geen water onder de vloerbedekking gekomen? Anders daar ook kranten leggen.
 
die kranten of keukenpapier gaat inderdaad ook,
maar onder de vloerbekleding? dan moet je al beginnen slopen he(heb het zelf al vele malen gedaan voor het leggen van rca en voedingkabel voor car audio)
en dan loop je het gevaar dat je iets kapot doet....de kans is klein he ZEER klein als je het voorzichtig doet maar weinig mensen durven dit aan vrees ik
 
Bedankt allemaal voor de tips.:cool:

Heb nu even een vochtvreter erin gezet, morgen even de auto laten draaien met de airco.

Doe ik nu al constant als ik rij, dan warme lucht op de beenruimte, werkt al redelijk, hopelijk is die snel helemaal droog.
 
Auto is inmiddels droog, de vochtvreter had zijn werk goed gedaan, matje heb ik even schoongemaakt met APC.

Maar....er hangt een beetje een muffe lucht nu in de auto, zo'n natte (langharige)honden geur. Erg vies in ieder geval, wat kan ik hieraan doen? Heb al een beetje met apc zitten schoonmaken op het 'tapijt' in de auto. Maar ik zat te denken aan de Odor Eliminator van Meg. Werkt dit hiervoor? En zo ja, hoe gebruik je zoiets dan? Rond sprayen in de auto of op de bekleding spuiten??

Eventueel andere tips om dit eruit te krijgen zijn ook welkom:ja
 
Je moet de bron aanpakken, niet verhullen met een luchtje o.i.d. :no

Misschien is er een forumlid die bij je in de buurt woont die de beschikking heeft over een extractor en deze je wilt lenen?

Je kan de Odor Eliminiator van Meguiars gebruiken, kwestie van sprayen óp de vloermatjes, onder de stoelen enz.

Je kan het ook óp de bekleding doen, maar let op dat het niet gaat vlekken ofzo. Testspot :eek:)

Ik heb zelfs laatst de Aquartz So Pure Clean Air Sprayer gebruikt en ik moet zeggen dat er geen geurtjes, muffe lucht o.id. in de auto hangt.

Een tijdje geleden had een vriendin gerookt in de auto :-& , als ik er ergens een hekel aan heb, dan is het wel roken in de auto ]-0 (ben zelf ook een vervente roker, maar never nooit niet in de auto).

De Aquartz is zo goed als geurloos, je ruikt het wel als je téveel opsprayt. Na een paar dagen ruikt de auto naar....................auto, zoals het hoort. ,^^
 
Bedankt voor de reactie Patrick;)

Ik heb alles wat nat was geworden dus al schoongemaakt met APC, moet zeggen dat het er in ieder geval schoner van is geworden. Zo'n extractor is toch ook te huren bij een bouwmarkt of boels ofzo? Wil namelijk toch wel eens de hele bekleding doen.

Maar die Oder Eliminiator werkt dus niet zo goed als het spul dat jij hebt gebruikt?

Maar dan ga ik binnekort nog maar eens de hele auto doen met zo'n extractor. Dat vul je dan toch met een mengels van APC en water?

EDIT: even bij boels gekeken(16 euro per dag) voor een extractor..(mag dit geplaatst worden hier, of wordt dat gezien als reclame???)
 
Met APC reinig je alleen oppervlakkig. Met een extractor reinig je veel dieper de bekleding.
Volgens mij zijn die dingen wel te huur bij een verhuurbedrijf.

Met de Meguiars O.E. is niets mis mee hoor, alleen ik vindt er een geurtje aan zitten. Voor mijn gevoel maskeert het eerder.
 
even een tip hou het in de gaten wil namelijknog wel eens een kitnaad los zitten op het schutbord ,daarbij regelmatig de parafaan doorspoelen.

als je onder de auto kijkt zie je in het midden een rubberen slang zitten met een flapje er aan zorg dat die niet de boel afsluit.

een andere tip op je onderzijde van je dorpels zitten ook afwateringsgaten die afgedekt zijn met een rubberen stop ,vaak komen de armen van de brug in de garage net op de rubbers waardoor de afwatering niet goed werkt.

als je dan remt hoor je water klotsen ,ook in het wielkast voor ter hoogte van de dorpel zie je een gaatje spoel die ook eens door voorkom je zand en troep tussen je spatbord en dorpel
 
Ze hebben het bij de garage opgelost, zat idd wat vuil bij de afwatering onder de parafan. Het water liep wel weg, maar niet snel genoeg als er een flinke bui overheen zou komen, wat dus gebeurt was.

Ze hebben alles schoongemaakt daaronder, en gechecked, het water liep nu gewoon snel weg, zoals het hoort.