• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autobrite Foam Kit voor Karcher lekt?

dimitrivdw

Detailing rookie
7 apr 2009
12
0
Hallo,

De laatste tijd merk ik op dat mijn Autobrite foam kit minder krachtig schuim spuit. ook loopt er nu altijd een straaltje schuim gewoon uit. Als ik het voorste deel afschuif, zie ik dat er ergens vloeistof uit lekt en zo gewoon eruit loopt. Waarschijnlijk is er daarom ook minder druk... Is dit een gekend probleem en kan ik dit zelf oplossen?

mvg

Dimitri

Eerst heb ik een liter supa snow foam gebruikt, daarna ben ik overgeschakeld op een product dat m'n vader al een hele tijd gebruikt voor zijn wagen, dat hij via zijn werk goedkoop kan krijgen. Het wordt gebruikt om de vrachtwagens mee te foamen. Dit gaat al een tijdje goed, maar nu begin ik erop te letten dat de foamer lekt. M'n pa is al van het begin dat hij z'n foamer (ook een autobrite foam kit) heeft met dat product bezig en ik heb nog niets gehoord van problemen. Zou het daar aan kunnen liggen? Als ik zonder fles spuit, blijft hij lekken...

Juist eens gecontroleerd op de verpakking. Er staat vermeld dat het perfect geschikt is voor in elke schuimeenheid en het is speciaal bedoeld voor personenwagens. Zou dus toch niet slecht mogen zijn voor de foamer?

Normaal gesproken niet, maar ik weet inmiddels dat Hyper Wash een wittig residu achterlaat in de Foam Kit, en de boel gemakkelijk kan verstoppen.

Hij mag uiteraard naar ons opgestuurd worden voor inspectie. :ja

En is er een mogelijkheid om dat zelf vlug te controleren, of moeten er "rare" handelingen uitgevoerd worden om aan de leidingen te geraken? Zoals gelijmde onderdelen losmaken ofzo?

Anders zend ik hem terug. :-)^

Daar heb ik inderdaad al op gelet :)

Zijn er gevolgen voor de garantie als ik hem demonteer?

Die buitenste buis kan ik er makkelijk af schuiven, maar daarna vind ik niet direct hoe ik hem verder uit elkaar kan halen?

Zo, heb hem toch uit elkaar gekregen. Bleek helemaal niet moeilijk te zijn. Zat gewoon goed vast :)

Buisjes zien er allemaal nog tiptop uit. Heb dan dat ijzerdraad-achtig geval een tijdje in een potje met water en dreft gestoken... en het lijkt opgelost te zijn, voorlopig.

Zal waarschijnlijk wel opnieuw verstoppen met dat product, dan?

Nu, zal volgende week dan wel zien wat er gebeurt als ik weer begin met foamen!

Ik hou jullie op de hoogte!

Alleszins bedankt voor de vlugge respons!

De volgende keer na het foamen schoon water zonder SSF in de fles doen en dan de boel even doorspuiten voordat je ´m opruimt ;)