• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autobrite Magifoam

Deze ga ik me ook eens aanschaffen als die echt beter is dan CC SSF of Autobrite SSF want die laten me eigenlijk wat in de steek op gebied van werking.
 
Ik zit na te denken om zo HD autobrite set aan te schaffen incl Magifoam voor mijn Nilfisk. Nu heb ik alleen twee vragen:
1: is 115 bar genoeg om een goede dikke schuimlaag te maken?
2: ik heb een aantal keer gelezen dat mensen wax of shampoo erbij mengen. Wat is hier de reden van?

Gr, Pascal
 
1 115 bar is MEER. dan genoeg,
2 wax lijkt me sterk,shampoo kan wel (extra reinigende werking,of voor de geur lid...)
 
Ok ik denk dat het shampoo was dan ja. Maar ik heb nog een oude paarse fles van meguiars staan (weet de naam even niet meer) en shampoo van poorboys. Maar Magifoam heeft al de beste reinigende werking. Dus of het daadwerkelijk nut heeft om dit toe te voegen. Geur haha de neus wilt ook wat :)
 
Denk dat i.p.v. wax je misschien APC bedoelt?
Soms doet men dat als men de bestaande waxlaag wil strippen. Scheutje APC erbij helpt dan wel.
 
De Magifoam wil ik ook wel. Maar 1 liter vind ik te weinig en 5 liter te veel. Heb nog zeker 3 liter SSF.
Wie wil met me delen? Dan kun je me een pm sturen.
 
Ik denk dat het APC was ja. Wax laag zal er niet opzitten. Heb deze auto nu 3 a 4 maanden en zit volgens mij geen wax laag op.
 
Ik heb nu een aantal maal de Magifoam gebruikt, maar volgens mij wordt de wax laag minder.
Zijn er meer met deze ervaring?
Ik gebruik 100ml foam en vul de fles af met warm water.(1:9)
Ik spuit de hele fles(1Liter) leeg op de auto.
Doe ik wat verkeerd?
 
sorry , ik heb voorlopig geen antwoord op bovenstaande vraag , MAAR ....(iets totaal anders maar heeft ook met foamen te maken :-b ) :

ik heb geprobeert/getest of er ook andere flessen op de foamgun passen en kwam tot dit resultaat :

de aansluiting/schroefdraad van een "bilberry" (velgenreiniger) komt exact overeen met de originele fles

misschien wel handig , moest je originele stuk zijn of al wat ouderdom hebben of als je veeeeeeeeeeeeeeeeeeel schuim zoekt te spuiten

op bvb meerdere wagens tegelijk of een caravan/mobilhome :ja


ik heb voorlopig enkel de "foam" die origineel bijgeleverd werd bij mijn spuit en ik neem volgende verhouding :

100 ml foam en 500 ml warm water erbij , ruim genoeg om bijna 2 keer rond mijn wagen te lopen (GSIII)

deze shampoo schuimt zeker niet hard maar zou wel erg effectief zijn , en dat is wat telt , niet ?
 
@Vonred,

ik doe tegenwoordig 75ml magifoam in een literfles, probeer dat eens. Ik heb niet gemerkt dat mijn waxlaag minder werd, maar ik foam ook alleen als die echt heel, heel vuil is. Ik foam gewoon de auto en als alles onder zit is het klaar voor mij. Dus ik maak niet perse die liter op.
 
+ 1 niet teveel nemen.
Magifoam is nogal krachtig t.o.v. de anderen en blijft lang hangen
De werking is afhankelijk van de kracht en de contacttijd, dus ...
Dat nog versterkt door de warmte ... en misschien onthard water :weetniet