• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoglym Multiwash TFR gebruikers test

@ de ervaringsdeskundigen: Kan ik hieruit concluderen dat TFR een waardige vervanger is voor het foamen?

Het is net wat je voorkeur heeft. Ik blijf foamen ook gewoon leuk vinden daarbij was ik soms nog steeds bij de wasboxen bij mij in de buurt met natuurlijk mijn eigen spullen. Dan neem ik nu wel standaard de Autoglym Multiwash TFR mee.

Verder blijf zelf gewoon foamen voor de normale wasbeurten als ik thuis was.
 
  • Leuk
Reactions: Rts83
@tembaco: Welk traject heb jij doorlopen om dit product te kunnen bestellen? Carclean heeft het product niet meer standaard in het assortiment zitten.
 
Het is net wat je voorkeur heeft. Ik blijf foamen ook gewoon leuk vinden daarbij was ik soms nog steeds bij de wasboxen bij mij in de buurt met natuurlijk mijn eigen spullen. Dan neem ik nu wel standaard de Autoglym Multiwash TFR mee.

Verder blijf zelf gewoon foamen voor de normale wasbeurten als ik thuis was.

@tembaco En als je echt zou moeten kiezen tussen foamen of TFR?
 
Op verzoek van ons heeft Carclean het voor ons in het assortiment opgenomen @ArnoldG , maar dat ging dus blijkbaar maar om een paar exemplaren. Ik denk dat ze het binnenkort wel weer bestellen gezien de populariteit.

@Rts83 Ik zou gaan voor deze TFR als ik echt zou moeten kiezen. Goedkoper in aanschaf en gebruik en het werkt net zo goed, zo niet beter dan de meeste foams die ik geprobeerd heb.
 
Ik bedacht net dat ik zou gaan voor foam als ik een auto zou wassen met heel veel modder of zand, want foam is beter in het afvoeren van grove vervuiling en dan blaas je het niet zo over de lak met een HD.
 
  • Leuk
Reactions: Rts83
@tembaco: Welk traject heb jij doorlopen om dit product te kunnen bestellen? Carclean heeft het product niet meer standaard in het assortiment zitten.

Net wat @Jansen zegt. Volgens mij zit die nu standaard in het assortiment van Carclean. Op het moment is die wel niet voorradig maar denk dat dat snel veranderd.

Edit: zie nu dat die van niet meer in voorraad naar niet meer leverbaar is gezet.
 
Laatst bewerkt:
Was net te laat met bestellen helaas heb ergens anders maar even besteld.
Ben toch wel erg benieuwd naar Autoglym TFR, want foamen met een Gloria ben ik een beetje zat en dit kan gewoon met een drukspuit.
Tevens moet dit spul erg veel beter zijn als bijvoorbeeld de Magico die ik nu gebruik.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Als de weergoden a.s. dinsdag mij goed gezind zijn zal ik de TFR testen in de foamlans met verhouding 1:10.

En het was vandaag schitterend weer om de wagen eens grondig aan te pakken!

Allereerst de foamfles gevuld met TFR 1:10.
20170221_104111_resized.jpg


Dit is het test-object: aangezien de achterzijde het duidelijkst vuil was, deze gekozen als test tussen de TFR en Snowfoam.
(auto de laatste twee-en-halve week niet gewassen, helaas gisteren reeds een deel van het vuil eraf geregend.......):
20170221_104816_resized.jpg


TFR aangevuld met warm water en aangesloten op de HD:
20170221_105115_resized.jpg


Spul spuit wel een stuk wateriger dan gedacht:
20170221_105546_resized.jpg

20170221_105531_resized.jpg


Rechterzijde ingespoten met TFR, linker zijde met Waxaddict Snowfoam 1:4.
20170221_110249_resized.jpg


Na inwerken (+/- 5 minuten) en afspuiten met HD:
20170221_111531_resized.jpg


Zoek de verschillen!
Links: Waxaddict Snowfoam: Rechts: AutoGlym Multiwash TFR:
20170221_111526_resized.jpg 20170221_111519_resized.jpg

Of de AG Multiwash LSP-safe is kan ik niet zeggen: de Scholl Neo had so-wie-so zijn laatste stuiptrekkingen gehad volgens mij.........:

20170221_123103_resized.jpg
 
Leuke toevoeging @Kees-sw. Bedankt voor de test met een foamlance.

Ik ben wel van mening dat het nog dunner gemengd word door de foamlance. Weet niet welke verhouding er precies uit zou komen hoor.

Beide winnaars in dit vlak. Ik zie onderling geen verschil op de foto. Heb jij een toevoeging hierop?
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
@Kees-sw - Leuke toevoeging! :p


Toch ben ik nog steeds benieuwd, en ik an het zelf niet testen omdat ik de TFR niet heb, maar... Hoe is het verschil als je een halve auto inspuit en dan de hele auto met de HD afspuit. :p



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Jeroenk
Uiteraard komt die met een (veel) dunnere verhouding uit de foamlans; ik weet ook niet welke!
Is denk ik afhankelijk van welke HD je gebruikt (wateropbrengst), hoe ver je de stelschroef van de lans open hebt staan, en eventueel de hoeveelheid vervuiling in het zeefje.......

Zelf zag ik ook totaal geen verschil!
Dus de TFR is voor mij een blijvertje (zal ook wel even duren voordat de 5L op is), maar zal nog wel blijven foamen omdat ik nog snowfoam van zowel Monello als Waxaddict heb in groot-verpakking.

@Quantoxx
Ook ik zal dit eens testen (en reviewen), na het wassen een vers laagje Waxaddict Subzero aangebracht dus dan kan ik meteen kijken in hoeverre de TFR wax-safe is.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
@tembaco
@Kees-sw

Thanx guys! Ik zie een prewash als een manier om hardnekkige vervuiling los te weken en vervolgs dus makkelijk van de lak te krijgen middels HD of zelfs tuinslang.

Wanneer je een wax of andere LSP hebt, zou vuil sowieso niet volgas kunnen hechten, dus zou afspuiten met HD voldoende kunnen zijn om merendeels van het vuil eraf te spuiten en de handwas maakt het af.

Een prewash of foam en zijn werking, die baseer ik op hoe goed hij dingen losweekt op een auto die écht vies is en HD afspuiten niet genoeg is.

Ik zou dan de vieze auto afspuiten met HD. Wanneer hij dan al schoon is, is een prewash ook niet nodig.
Wanneer hij niet schoon is en/of meteen vies opdroogt, dan zou ik een helft inspuiten met product, in laten weken en vervolgens de gehele auto opnieuw afspuiten.

Anders is het niet eerlijk, haha! :)
 
@Quantoxx

Snap je punt en ga het testen. Echter is dat puur theoretisch. Bij een coating ben ik het met je eens, omdat dit meer vuil afstoot ipv opneemt en vasthoud.

Ik heb hiervoor (jammer genoeg had ik toen de TFR van Autoglym nog niet) onze C-max lange tijd niet gewassen. Delen hadden zelf een orangepeel behandeling gekregen en afgebouwd gepolijst. Daarna een vers laagje Waxaddict CSG. Dit was na de Kerstdagen. Vervolgens 6 weken niet gewassen. Vervolgens de auto eerst afgespoten om al zoveel mogelijk zout/pekel en vervulling te verwijderen. Maar die filmlaag blijf gewoon zitten hoor.

Het filmpje hierboven laat duidelijk zien welke hardnekkige filmlaag ik bedoel.
 
@tembaco - Jah, en die filmlaag is wat nog achterblijft na de HD en daarvan weet je zeker dat de HD niet goed genoeg is. Dus, dan kan je verschil tussen wel/niet product versus 2 verschillende producten testen. :p

Als je die filmlaag met TFR wegkrijgt c.q. los krijgt en met iets als Artico Magico niet, dan kan je oprecht zeggen dat de TFR krachtiger is.

Laat die TFR ook nog je LSP intact, dan is het een duidelijke winaar. :)

Ik zie een stijgende populariteit, maar in mijn ogen is het niet realistisch. Uiteraard vind ik jullie inzet fantastisch, trust me on that one!


Greetz