• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoglym Multiwash TFR gebruikers test

tembaco

Detailing guru
12 nov 2009
3.305
193
36
Hamont (België)
Vorige week was het zo ver, het CC pakketje was weer veilig in Belgenland aangekomen met o.a. De Autoglym Multiwash TFR. Het leek mij wel leuk om hier een review over te schrijven. Ik had tenslotte gevraagd CC het kon en wilde leveren. Nogmaals van mij af BEDANKT

Ik heb het product op twee manieren getest en op in totaal 3 auto's. De werking in manier van reinigings kracht en of het überhaupt de LSP aantast.

Een 5L kan Autoglym Multiwash TFR kost €21,99 bij Carclean. https://carclean.com/nl/product/Autoglym/Multiwash_TFR_5000ml_104163?o=pbMTAwMDA2

0392b951bda33a087e96a30d66c01679.jpg


Op de voorzijde staat een duidelijk beschrijving (links in NL en rechts in FR) over op welke manier te gebruiken en zelf hoe. Daaronder vind je vier verschillende meng verhoudingen. De verhouding die ik getest heb en waarover ik deze review schrijf is 1:32. Eigenlijk heb ik 1:30 gebruikt voor de makkelijkheid. Dat zou op mijn 1L pomp sprayer 2ml verschil zijn. Dat gaat het verschil niet maken denk ik.

235cea43fb211662c9c66b85c612a982.jpg


Het aanlengen in de pomp sprayer. Ik heb een 1L inhoud dus ik had 1:30 gedaan wat 32ml Product maakt met de rest water.

89bd08b10a76c8ef30746d414f058809.jpg

2cceb0da2ee30b43e30aadc73e971048.jpg


Test object een, de Benz had erg wat sneeuw en pekel te voortduren gehad met de sneeuw bui van afgelopen Zaterdag. Ideaal om dus de reinigingskracht te testen. De andere, een CLK van vuil van het langere tijd niet wassen.

63d179187d5911d3208ce4af5f68b10e.jpg


2b389e978489050b16e2407c585123a4.jpg


Auto in gespoten en een min of 4 laten zitten. (Beide auto's waren droog en dus op een droge auto gespoten)

b07f2d9d7e32c216461e86ab9a3e44db.jpg


Resultaat met erna met HD afspuiten.

eef9a2a0dd49e1948c03ac99e6763982.jpg

d4cebd476e4ca9ae48c36235fe50f45d.jpg


96e30a13862c222e9fd555d707f65810.jpg


Vervolgens met het 2 BM gewassen en de auto ontdaan van shampoo.

LSP aangetast? Ik zeg nee of zeer weinig.

11ad37cbaeb2a6781be844ea2a38fe1c.jpg



Voor mij geslaagd voor de reinigende werking.

Gisteren de C-Max gewassen. Die heeft 1,5 week geleden een vers laagje Waxadddict Vitreo gehad en heeft grotendeels stilgestaan en was dus niet er vies. Hier ging het er mij om of het de LSP zou aantasten en in welke vorm.

Hier ook weer zelfde mengverhouding (1:30) in de 1L pomp sprayer.

Beading voor het wassen.


Motorkap in gespoten met de Autoglym. Ik weet dat hier de motorkap nat is van het vooraf afspuiten om de beading te laten zien. Echter door de goede sheeting viel het water wat erop lag mee. Zoals te zien is heb ik er ook niet zuinig mee gedaan.

57c3b31857884ae1c1f3bf3e16fb4174.jpg


Na een minuut of 4 afgespoten.


Naja oordeel zelf.

Kortom voor mij zeker een blijver in de collectie. AF Citrus Power was ik altijd een grote fan van. De prijs echter was een killer in vergelijking met de Autoglym Multiwash TFR. Een 5L kan waar je 32ml product van nodig hebt is, 156x een Pre-wash doen. En dat voor €21,99.

Nadelen heb ik dus nog niet ondervonden. Ik heb het nu op drie auto's getest en op geen van drie leken de LSP te zijn verminderd laat staan totaal weg. Dit kon ik in vergelijking met de AF Citrus Power nooit zeggen.
 
Dank voor deze review! Ik weet dat ik had beloofd om ook een review te plaatsen, maar door omstandigheden heb ik geen foto's of video's kunnen maken van de auto's waarop ik dit product heb gebruikt. Werking is vooralsnog uitstekend. Ik heb ook een sprayfles gevuld met dit product dat ik gebruik in combinatie met een kwastje om badges. logo's, grills e.d. mee schoon te maken.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Dit lijkt me een mooi product.

Misschien een domme vraag, maar kan dit product het foamen vervangen? Het weekt veel rommel los en tast je LSP niet aan?
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Misschien een domme vraag, maar kan dit product het foamen vervangen?

Ja, dat kan. Ik heb het nu 1 keer gebruikt i.p.v. foam en 2 keer in combinatie met foam. Dus dan spray ik eerste Multiwash TFR op de auto en daarna nog een foam, zodat het iets langer kan weken en omdat ik toch een keer van alle zooi af moet komen die hier in huis staat. Daarnaast geeft het mij meer tijd om met een kwastje de auto rond te gaan op plekken waar de washmitt tekort schiet. Zonder foam werkt het ook prima, zoals ook in deze review te zien is.
 
Thnx voor de review, heeft mij ook over de streep getrokken :)
Ziet eruit als n mooi product voor een mooi prijsje!
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Heb het vandaag ook voor het eerst geprobeerd op onze nieuwe smart. De auto is twee weken oud en sindsdien heeft die goed wat sneeuw en pekel te verduren gehad. Ik heb hem eerst gefoamed afgespoeld en daarna TFR gepakt. Ook hier een tevreden klant. Waar ik normaal moeite me heb om er met enkel de hogedruk eraf krijgen ging dat nu wel. en dat voor de prijs van 22 euro. Heb 46 ml gebruikt in een pomp van 1,5 liter. Dat zijn meer dan 100 wasbeurten ongeveer 20 cent per wasbeurt nou das geen geld
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Bedankt voor de leuke reacties mensen. Dat motiveert

Ik zie het altijd als twee verschillende soorten voorwas. Foam en TFR. Waarbij je de foamlance kan gebruiken voor een normale wasbeurt en een TFR voor ergere vervuiling. Nou zou dat in dit geval dus niet uitmaken omdat dit dus blijkbaar niet je LSP aantast.

@Zluytr, je kan het in een foamlance doen. Weet niet hoe het gaat kwa werking. Wellicht eens proberen volgende keer. Denk eens mee over de mengverhouding in een foamlance, 1:10?

@Dylandr, ik zou de volgende keer zelf ook eens 1:25 of 1:20 proberen. Dit werkte echter al zeer goed maar omdat ze zelfs aangeven 1:7 voor het interieur ben ik wel eens benieuwd.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV en Ferdy
Is het de bedoeling dat je hiermee je hele auto inspuit? Dus auto afspoelen, dit spul erop spuiten en daarna wassen? Of is het meer voor "plaatselijk" gebruik op erg vervuilde plekken?
 
Ik gebruik het op plaatselijk erg vervuilde plekken. Zoals de achterkant, voorbumper en onderkanten van de auto.
Hierna afspuiten en vervolgens de auto foamen.

Je kan er ook voor kiezen om de hele auto met deze TFR te doen. Het is aan jou de keuze wat je fijn vindt.
Ik gebruik het wel altijd op een droge auto, dus niet eerst afspuiten.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Nice review, pik! Thanx voor de tijd en moeite. :)

Vraagje: Bij de 50/50 foto's en het meest duidelijke bij de grijze auto, heb je dan de gehele auto ingespoten met het product en toen alleen de helft afgespoten met de HD?

Ik heb het vermoeden dat als je de linkerzijde ook gewoon met de HD afgespoten had, deze ook wel schoon zou zijn?
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Nice review, pik! Thanx voor de tijd en moeite. :)

Vraagje: Bij de 50/50 foto's en het meest duidelijke bij de grijze auto, heb je dan de gehele auto ingespoten met het product en toen alleen de helft afgespoten met de HD?

Ik heb het vermoeden dat als je de linkerzijde ook gewoon met de HD afgespoten had, deze ook wel schoon zou zijn?

Goede vraag. Had de gehele zijkant en achter bumper in dit geval ingespoten en deels afgespoten met de HD.

Vaak blijft de filmlaag toch van plakken na alleen afspuiten met een HD. Maar daarom heb ik hem ook nog getest op de zwarte CLK.
 
@ de ervaringsdeskundigen: Kan ik hieruit concluderen dat TFR een waardige vervanger is voor het foamen?