• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoglym Super Resin Polish en Extra Gloss Protection, welke volgorde voor het maskeren van krasjes?

Porter

Detailing chief
14 feb 2010
107
75
Hallo iedereen,

Na veel lezen heb ik srp en egp van autoglym aangeschaft.
dit heb ik handmatig aangepast op de motorkap van een zwarte auto.
Als test....wanneer de weergoden beter zijn wil ik de hele auto aan gaan pakken,cleanen,polishen en waxen.

Op zich ben ik tevreden met het resultaat maar als ik later weer een laagje srp wil aanbrengen kan dit over de egp heen of moet de extra gloss protection er eerst af en hoe ???
en daarna weer afsealen met epg natuurlijk.

Waarom ik dit wil doen is omdat ik voor 85% tevreden ben, en nog meer lagen wil aanbrengen om de fillers iets beter hun werk te laten doen, of zijn meerdere lagen srp zonde van mijn werk ?

Ik weet dat polijsten beter is en om geen fillers te gebruiken, maar voorlopig is dit mijn keuze en dat wil ik zo goed mogelijk toepassen. Dus wie er uit ervaring antwoordt kan geven graag, ik wil dus iets meer krasjes maskeren dan met deze 1 laag srp.

al vast bedankt voor jullie tijd en het antwoord
 
Welkom op ons forum ;)

Als basis pak je Super Resin Polish en daarover kan Extra Gloss Protection. Later kan je altijd weer een lsag SRP erover zetten en vervolgens weer afsluiten met EGP. Je zou ook twee keer SRP kunnen proberen en daarna pas sealen met EGP, maar of dat daadwerkelijk meer swirls maskeert? Krassen maskeer je er niet mee, swirls wel. De stelregel is meestal: alles dat je in de schaduw niet ziet, maar in de zon wel is (beperkt) maskeerbaar. De rest niet of nagenoeg niet.

Succes!

Zelfs als je niet wilt polijsten is een kleibeurt altijd aan te raden. Dus dat is het overwegen waard.
 
soragoi zei:
Op zich ben ik tevreden met het resultaat maar als ik later weer een laagje srp wil aanbrengen kan dit over de egp heen of moet de extra gloss protection er eerst af en hoe ???

Omdat SRP ook een cleaner bevat, denk ik dat je bij de volgende keer gewoon meteen weer SRP kan gebruiken. Door de cleaners wordt EGP, voor zover deze nog aanwezig zal zijn, ook weer opgelost.

En zoals je zegt: daarna afsluiten met EGP.


Over de meerdere lagen: Ik heb zelf gevonden dat meerdere lagen SRP wel iets meer effect hebben gehad bij het maskeren van swirls. Misschien stapelt het op? Misschien had ik sommige plekken gemist en zorgde de extra laag voor een egalere dekking? Het zag er in ieder geval naar uit dat het iets meer effect had, maar waar het door komt weet ik niet. Ik ben wel blij met SRP met het handje :).

Een ander forumlid: supergroever, is juist niet zo enthousiast over SRP. Dus tsja. probeer het zelf uit en plaats je ervaring hier :)
 
Moi?? :weetniet

Geen idee. Ik heb geen SRP en heb het nog nooit gebruikt.
Het lijkt me wel geschikt spul als je het gebruikt waarvoor het gebruikt moet worden.

Denk toch dat je iemand anders bedoelt. ;)
 
haha ik dacht echt dat jij het was. :) blijkbaar dus iemand anders... weet niet meer wie, maar goed maakt niet uit.
 
Voor met het handje te gebruiken vind ik de SRP zeer goed en uitermate geschikt!!

De EGP heb ik alleen nog maar gebruikt na SRP op mijn laptop ;)