• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoglym.

Michael

Detailing rookie
29 mei 2011
6
0
Hallo,

Ik heb een vraagje, (ben helemaal ammateur op dit gebied)

Was en poets met autoglym (bodywork shampoo conditioner en srp) en daarna gaat er extra gloss protection overheen.
Kan je dit nog beter afwerken met een wax of iets dergelijks. Of is dit al een compleet plaatje?

En wat ik wel raar vind is dat de shampoo van autoglym helemaal niet schuimt. Het doet ze werk perfect alleen zonder schuim.

Owja, Ik heb een net gespoten rode auto(met blanke lak). Weet niet of dat nog wat uitmaakt voor de gebruikte spullen.
 
Hallo,
Ik weet niet waar je woont,maar ga ervan uit dat dit in belgie is,vermits daar volgens mij meer autoglym te vinden is bij bepaalde shops.
Dit merk is zeker niet slecht,maar nu je hier toch bent,kijk je beter ff naar enkele show-offs en op de site van Carclean.com om wat meer te weten te komen over ,,andere,, merken.(ff een mailtje naar carclean sturen dus met wat jij wil en kan besteden:-b en zet dit op het forum,en vraag het gedacht van de anderen )
Kijk ook ff in het 5-stappenplan(handmatig) om te zien of je al goed bezig bent,ik ken de produkten niet zo goed van autoglym,enkel de srp ,maar die is zeker niet als laatste stap aan te raden.
Groeten Danny
 
https://forum.Carclean.com/threads/volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4265/ :cool:
 
Heb ik net doorgelezen. Maar autoglym bevalt verder goed. Was alleen benieuwd of het nog nut heeft om te waxen?? Voor een langere bescherming.
Wel net een delerium aangeschaft.
 
EGP oftewel extra gloss protection is een sealant van hoge kwaliteit.

hij doet als het gaat om duurzaamheid niet onder voor de EX-P bijvoorbeeld.

het zou zonde zijn hier nog een wax over te zetten.

als je verder tevreden bent met het resultaat hoef je niks te veranderen aan je werkwijze.
 
Thanks Bartezz, dus het zal geen extra glans of iets geven.
En als ik hem tussen de srp en de sealant doe?? Zou die dan extra glans geven of houd de EGP :) dan niet meer

https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Aquawax_Kit_500ml_10709_100318
Net ook deze nog gevonden. Maar dit is dus ook nutteloos tussen de wasbeurten door na de EGP.

Ben er idd wel tevreden over, maar het zal best nog wel wat beter kunnen.

Grtz, Michael.

Ps, Wat is EX-P ???
 
Is een Sealant van Poorboy's World

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/EXP_Pure_Sealant_473ml_PB-EXP16_100728
 
een sealant houdt inderdaad niet op een wax, dus je kan dat er niet tussen doen. Autoglym heeft wel een hele goede wax, HD. deze is in Engeland onder de detailers erg populair. Schijnt een mooie warme glans te geven met een standtijd die goed is voor rond de 4 maanden. Rodders op dit forum heeft hem ook en is er volgens mij erg over te spreken
 
heb de HD zelf ook enige tijd gehad en goed kunnen testen.

stinkt naar petroleum maar verder liegen de prestaties er niet om.
heb hem door verkocht aan Eelco.

als je op zoek bent naar meer, zou ik de stap SRP anders aan pakken.

oftewel, meer polishen in de zin van pro-polish (1 of 2) van poorboys. Ook lime prime (of de lite) van dodo juice is een mooie glaze/polish.

hiermee maak je de lak ook gladder en met een mooiere glans. terwijl je met SRP een tijdelijk vullend effect hebt.
Ik neem aan dat je al op de hoogte was, dat je glans krijgt met de voorbereiding en niet met wax?


p1905102020.jpg
 
bij handmatig gebruik zou ik juist wel grijpen naar SRP.. dan heb je een cleaner en een glaze en fillers in 1.

bij pro polish of lime prime verwijder je toch geen swirls.. kun je ze liever vullen.
 
persoonlijk vind ik de SRP geen polish, eerder een milde cleaner ala NXT-wax.
ik ben van mening dat de pro-polish meer "polished" dan srp. zeker als je er een neemt met korrel zoals lime prime of pro-polish 2
je hebt dan ook meer kans op een mooiere resultaat.
vervolgens nog eens SRP erover zou ook prima kunnen.
 
Michael zei:
En wat ik wel raar vind is dat de shampoo van autoglym helemaal niet schuimt. Het doet ze werk perfect alleen zonder schuim.

Misschien ga ik nu vloeken in de kerk..... :weetniet..... maar schuim is mijn inziens ook helemaal niet zo belangrijk :no ...belangrijker is volgens mij de "glijdende" eigenschap van een shampoo :ja (zodat je vuil op een veilige manier kan afvoeren)

Persoonlijk heb ik ook helemaal geen behoefte aan schuim......met mijn huidige shampoo's (Meguiar's Gold Class, Poorboy's S&S, Eimann Fabrik) doe ik het als volgt: ik vul mijn shampoo-emmer met water, voeg dan de shampoo toe en roer die dan goed met de hand om (om te mengen)...........gevolg: ook deze shampoo's schuimen dan niet of nauwelijks. (als je hierna ff met een harde waterstraal in de emmer spuit schuimen ze natuurlijk wel maar zoals gezegd, dit doe ik doorgaans niet)
 
GMToyota zei:
Autoglym heeft wel een hele goede wax, HD. deze is in Engeland onder de detailers erg populair. Schijnt een mooie warme glans te geven ...
Ik zou de glans van HD wax niet warm willen noemen, het is eerder aan de koele kant, vergelijkbaar met Dodo Juice Supernatural wax.
 
Bartezzz zei:
heb de HD zelf ook enige tijd gehad en goed kunnen testen.

stinkt naar petroleum maar verder liegen de prestaties er niet om.
Ik heb nog eens aan mijn pot AG HD wax geroken, maar ik kan niet zeggen dat het stinkt, en zeker niet naar petroleum. Het is een zoetig luchtje, wat mij in de verte wat aan kokos doet denken.
 
Bartezzz zei:
Heb jij andere ervaringen GMToyota?
Ik heb ervaring met SRP, PB's Black Hole, Dodo Lime Prime Lite en PB's Pro Polish. Van die 4 heb ik alleen nog Pro polish en SRP in m'n collectie, BH en LPL had ik hier via het forum verkocht.

SRP heeft een korrel en goede cleanende eigenschappen, naar mijn gevoel sterker dan Pro Polish en op diverse fora lees ik dat het in de buurt komt van de gewaardeerde Jeff's Werkstat Prime (=Carlack NSC). Ik heb helaas geen ervaring met Lime Prime of NXT wax, dus kan helaas niet vertellen hoe die zich verhouden. Het zou natuurlijk best kunnen dat de korrel van LP grover is dan de korrel van SRP.

Ewald zei:
Ik zou de glans van HD wax niet warm willen noemen, het is eerder aan de koele kant, vergelijkbaar met Dodo Juice Supernatural wax.
Zoals vermeld heb ik helaas geen ervaring met de HD wax :( . Vandaar ook het woordje "schijnt", waarbij ik die stelling baseerde op de diverse dingen die ik heb gelezen over de HD wax. Bijvoorbeeld hier:
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=217518&page=6
Zegt Dodo Juice iets over HD Wax:
"There is a slight difference between oils darkening the paint, as per HD Wax (which will darken blacks, blues etc) and pigment/dye altering the look of paint. Vics may be a combination of the two".

"Warm" of "koel", het is allemaal vrij vreemd natuurlijk :p , maar ik heb in ieder geval van meerdere gebruikers gelezen dat HD wax heel goed geschikt is voor donkere lakken en daar een mooie uitstraling op heeft.
 
Dan zou TS er nog voor kunnen kiezen SRP machinaal te gaan verwerken en zo meer uit zijn producten te halen.

Voor wat betreft de geur, het is een tijd geleden dat ik een potje had (lees 6maanden terug) en kon me herinneren dat hij net zo stonk als col 915.
en niet zo lekker als dodo juice rainforest bijvoorbeeld.
 
2 nieuwe producten in de webshop gespot!

Autoglym Air-Con Sanitizer Spray - 150ml
ShowProdImg.ashx?id=102173&o=true&f=d.jpg

Autoglym Air-Con Sanitizer is een langhoudende desinfectant voor het verwijderen van schadelijke bacteriën en slechte geur uit airconditioningsystemen. Dit product werkt effectief tegen bacteriën, gisten en schimmels, die ziekten en slechte geurtjes kunnen veroorzaken.

Deze airco-reiniger is zeer simpel in gebruik; de gehele behandeling kost zo'n 20 minuten, waarbij de spuitbus alleen maar neergezet hoeft te worden volgens de instructie en daarna zijn werk kan doen (de motor moet wel draaien tijdens de behandeling).

Het actieve ingrediënt in Air-Con Sanitizer desinfecteert ook bekleding en vloerbedekking met een langdurig effect, zodat je auto-interieur pas na zes maanden weer behandeld hoeft te worden.

€ 17,99

Autoglym High Definition Cleanser kit - 500ml
(was al beschikbaar via andere kanalen maar nu ook bij Carclean.com
ShowProdImg.ashx?id=102172&o=true&f=d.jpg


Om perfecte resultaten te behalen bij het aanbrengen van een wax, is het uitermate belangrijk dat het oppervlak eerst diep gereinigd is. Alle eventuele resten van vuil, insecten en oude waxlagen moeten grondig verwijderd zijn, zodat de waxlaag zo goed mogelijk kan hechten aan het lakoppervlak.

Terwijl gewone shampoos en klei niet altijd alle polijstresten verwijderen, zal High Definition Cleanser van Autoglym effectief alle residu van het oppervlak halen, zoals watervlekken, stof en vuil. Hierna blijft een net gereinigd oppervlak over, ideaal om het beste resultaat te garanderen bij het aanbrengen van de beschermlaag. De High Definition Cleanser is dan ook ultiem geschikt om als voorbereiding te gebruiken voor de Autoglym High Defintion Wax.

Deze kit bevat:

HD Cleanser 500ml
2x HD applicator
Hi-Tech Finishing Cloth

€ 38,98