• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

auto's in de showroom

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
hallo,

Ik was een paar weken geleden bij de used car selectie van Volvo aan het kijken, eigen auto [ xc70] moest een skidplate hebben voor/achter. En wat valt mij op een volvo v70 uit 2006 die er spik en span bijstaat, zonder enige krasjes en steenslag putjes terwijl hij daar stond met volop het licht erop. Mijn vraag is nou hoe kan dit? een uit van 5 jaar oud moet tekenen hebben van gebruik, en trouwens de andere auto's stonden er ook goed bij.

alvast bedankt!!

Waarschijnlijk is er een product gerbuikt met veel fillers erin.Na een wasbeurtje is dat zo weg.

Maar zo wordt er meestal te werk gegaan bij de snelle poetsers.Mag niks kosten bij dealers.Dus dan maar zo.

Afgelopen week ook bij meerdere dealers geweest.En had alweer genoeg gezien.zo ook gewoon waterstrepen endergelijke.

Cartec is ook een veel voorkomend product bij dealers en handelaren.

Goedkoop in grootverpakking en bomvol filler.

Greetz Rob aka Vadebo

Dat soort wagens zijn ook zo vet als een slak! En Cartec heb ik inderdaad ook vaak gezien bij de profesionele poetsbedrijven. Mijn schoonzus kocht op haar 18de een 50ste hands Golfje, die zag er werkelijk als nieuw uit, na een wasbeurt was het een swirlhalla en krashalla.

Klopt helemaal, heb er ervarig mee. Ik gebruikte vaak de Autoglym Super Resin Polish. Er is vaak sprake van poetswerk en niet van detailen. Zoveel aandacht als wij aan een auto besteden kan voor een dealer gewoon niet. Kost teveel. Al vraag ik me wel af of de hogere kwaliteit van afleveren op termijn niet zal leiden tot meer tevreden klanten en daardoor commercieel toch aantrekkelijk kan zijn.

Als ik mijn eigen 7 jaar oude Volvo V70 als voorbeeld neem. De auto was in grote lijnen wel schoon, maar het lederen stuurwiel plakte van de vervuiling van de vorige eigenaar. Ook zaten er vlekken in de bekleding. Het lakwerk was voorzien van een lekker vettig laagje wat alle lakbeschadigingen mooi maskeerde. Ik verwachte, hoe erg ook, niet anders en heb het geaccepteerd. Ik was onder de indruk en dus een meer tevreden klant geweest als het allemaal wel goed gedaan was.

Ik denk dat de investering in meer aandacht voor het verzorgen van de auto voor aflevering zich op termijn terug zal betalen, maar ja hoe maak je dat bedrijven wijs waar de marges steeds dunner worden en de klant steeds kritischer wordt op de prijs.

LB zei:
Klopt helemaal, heb er ervarig mee. Ik gebruikte vaak de Autoglym Super Resin Polish. Er is vaak sprake van poetswerk en niet van detailen. Zoveel aandacht als wij aan een auto besteden kan voor een dealer gewoon niet. Kost teveel. Al vraag ik me wel af of de hogere kwaliteit van afleveren op termijn niet zal leiden tot meer tevreden klanten en daardoor commercieel toch aantrekkelijk kan zijn.
Ik denk het niet. Ik ben de enige in m'n vriendenkring die echt detailt, de rest trekt hem gewoon door de wasstraat. Alhoewel mijn obsessie aanstekelijk werkt, buurvrouw vroeg laatst al of ik haar roze Daihatsu eens kon poetsen en een paar vrienden heb ik ook al blij gemaakt met een detailbeurtje. Maar als ik ze dan vertel voor hoeveel geld ik in de schuur heb staan en at een simpele wasbeurt al anderhalf uur duurt (incl. kieren en sponningen), dan haakt iedereen af ...

Ik bedoel ook niet dat iedereen het zelf gaat doen, maar dat dealers meer aandacht hebben voor hoe de auto er bij staat bij aflevering. Is de auto gepoetst of gedetailed? Oftewel, is de auto nog steeds zo mooi na de eerste wasbeurt. We denken dat de gemiddelde eigenaar bij het afleveren tevreden is met hoe de auto er bij staat, maar zou deze zelfde eigenaar niet meer tevreden zijn als de auto echt goed is gedetailed. Zou hij/of zij het verschil zien? Ik denk van wel, ik denk dat je de klant blij verrast als de auto er super bij staat.

Ik heb een zwarte volvo, weten jullie of er ook een product bestaat waarmee je steenslag minder zichtbaar maakt in dezelfde kleur??

opvullen met lakstift, en dan bobbel wegnemen met de blob eliminator [ is dat spul nou echt een wondermiddel?]

Andere optie is spuiten,maar iemand die handig kan een hoop zelf bijwerken.
Vertouw je jezelf niet dan zou ik het laten spuiten.
Persoonlijk probeer ik het liever zelf,spuiten kan altijd nog.
Succes verder.

Maar met de blob eliminator krijg je geen krassen of zo he? Dus het moet gewoon veilig te repareren zijn.

Ik kreeg wel hele fijne krasjes met de blob eliminator, toen ik het blobje eraf boende met het dunne doekje in de plastic kaart. Ik kreeg die krasjes gelukkig wel gemakkelijk weg met een handpadje en wat polijstmiddel (zoals ScratchX2.0 of Monello Mezzo).

Ik vraag me trouwens wel af wat voor vettig spul ze op die auto's zetten. Ik gebruik ook SRP, en dat is niet vettig. Misschien iets van cartec ofzo.

Carteq is niet vettig (teminste nooit gemerkt) mits je het goed gebruikt.
Als je een product zoekt met veel (heel veel) fillers dan is Carteq wat je zoekt.

Die vettigheid kan ook goed iets van de detailspray zijn die ze gebruiken om de auto's bij te houden ?