• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Averechts

Averechts

Detailing chief
8 jul 2010
292
85
Hi ik ben Averechts en zowel nieuw op het forum als in de wereld van de auto verzorging/detailing... In de afgelopen 11 jaar heb ik diverse auto's gehad maar dat waren vooral oude barrels waar geen eer aan te behalen was :(
Pas heb ik mijn nieuwe autotje bij de dealer opgehaald. Helaas had de lak op diverse plaatsen al swirls en krassen en ben ik terug gegaan naar de dealer. Die heeft de poetser de plekken opnieuw laten polijsten. Ik heb toen gelijk navraag gedaan over hoe en met wat ik de lak het beste kon onderhouden. Dat was wassen met dreft en eens in de 3 maanden in de was zetten. Eenmaal thuis kreeg ik van vrienden juist te horen dat ik de auto absoluut niet met dreft mag wassen en dus ben ik op internet op zoek gegaan naar wat meer info... Ik heb al een hoop doorgelezen maar het duizeld me nog van de verschillende pads, doeken, waxen,shampoo's, sprays en al dat soort dingen... Geen flauw idee wat nou wijsheid is voor mn metalic blauwe bug... Mijn doel is de lak zijn sprankelende blauwe kleur te laten behouden en zo nu en dan te (laten) polijsten ivm mijn kras bevorderende poezekop..}:)w . Zodra ik mn auto parkeer is de auto onderdeel van zijn territorium, krijg je em er met geen mogelijkheid meer af en ligt ie er uren lang op te lounchen ! en nee, er word niks ingeslapen, getrokken of geamputeerd :!
Al met al hoop ik hier wat poets en onderhoud advies los te peuteren :-" en ik kan wel wat hulp gebruiken met het samenstellen van een bescheiden starterskitje...:-d

Welkom Averechts.
Goed dat je vrienden hebt die beter op de hoogte zijn dan de 'professionals', voor wat betreft shampoo dan.
Vorige week zag ik precies hetzelfde bij de splinternieuwe 5008 van mijn pa:
her en der swirls, vettige vlekken die ze vergeten waren uit te poetsen (misschien maar goed ook; scheelt swirls)
en banden waar ze een of andere vettige prut op hadden gedaan waar ze blijkbaar vanaf moesten.

Neem de komende tijd gerust wat tijd om hier op het forum te lezen. Komt het allemaal goed.

Mooi introductieverhaal. Een autoliefhebber die ook van zijn kat houdt. 100 punten.

Bij mij is de (in dit geval) poes niet welkom op mijn lak. Met water heb ik haar daarvan weten te overtuigen...

Succes met je aankopen en het onderhouden van je mooie Peug.

Ha ha kleine correctie; autoliefhebster die ook van haar kat houdt :lol
Tja om nou te zeggen dat ie welkom is op mn auto., nee maar ik heb het hem vroeger nooit afgeleerd omdat ik a. Weinig thuis was/ben en b. altijd barrels heb gehad waar die krassen nooit echt opvielen rofl
Nu hoef ik het met water niet meer te proberen, is ie weinig van onder de indruk en mocht ie toch wegschieten staan zn nagels er zeker in ! Ga binnenkort een carport bouwen met een speciaal plankje boven in de nok misschien kan ik hem overtuigen dat dat een nog leukere plek is om te gaan rondhangen... :-d

Welkom op het forum.
En idd een kat/poes laten schrikken door hem te verjagen geeft meestal het effect van meer krassen, dus dat zou niet slim zijn.
je kan beter een opstapje en afstapje maken zodat die niet op de auto hoeft te springen waardoor de kans van wegglijden vermindert :lol

Uhhm dat zal weinig uitmaken, hij staat zich er ook prins heerlijk uit te rekken of een gevangen vogeltje op te peuzelen... Ik weet het... its a cat from hell... Maar zoooo lief !!! Nee er moet een plek komen die die nog leuker gaat vinden eerder komik er niet vanaf:(

Wel grappig dat je kat jouw auto ook lijkt te waarderen. OP de foto lijkt 'meneer' zeer content te zijn met je keuze.

IK zou nog even wachten met kleien en waxen, want dan voelt de lak zo zacht aan, dat hij er echt niet meer vanaf te krijgen is...

Waar in de buurt van Zuid Holland woont deze kat zo ongeveer? Dit in verband met je openingspost vragen.

regio Rijnmond. Ik heb zo al een beetje zitte neuzen en had zo de delerium in gedachte voor het drogen (heb nu heel veel kalk op mn lak en ramen) maar de rest dat is veeeeeel te veel keuze voor een groentje ! :-d daar is wel wat hulp bij nodig ja ! Alvast bedankt !

Welkom,

Tips over rustig lezen en afspraak bij CC zijn goud waard. Gewoon doen als je tijd hebt.
Ik houd niet van katten, maar ik kan mij voorstellen dat je deze niet wegjaagt.
Om het politiek uit te drukken "hij kijkt zo lief" :lol

Hans

Welkom!

Als de lak goed behandeld is en voorzien is van een goede wax, dan zal de lak gladder aanvoelen en zullen er ook minder snel krassen van de kat ontstaan.

CC zit in Berkel, naast de deur dus eigenlijk :-d Eerst even bellen voor een afspraak en het komt helemaal goed! :-)^

Is het evt ook op zaterdag mogelijk ? Doordeweeks weet ik nooit hoe laat ik klaar ben met werken en word moeilijk afspreken !