• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bakker stelt zich hier even voor.

Bakker

Detailing addict
1 mei 2014
22
60
Musselkanaal
Hallo Mede auto poetsers/detailers
Ben woonachtig in zuid-oost Groningen.
hoop hier op het forum veel bij te kunnen leren en zal dan ook aandachtig de topics gaan door lezen die mij interessant lijken om te weten.
En heb je tips of suggesties dan hoor ik het graag.

Mvg,
BakkerNL
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Na enige tijd er uit zijn geweest wil ik mij nu dan hobbymatig voor eigen gebruik weer gaan oriënteren op detailen van mijn auto.

Heb nu een setje gezien van Stipt polish die in de aanbieding is voor 299,- maar gezien vele verhalen over kwaliteit en dat het elders weg komt ipv want wat hun beweren twijfel ik hier een beetje aan om dit setje te kopen want wat is er van waar ? maar misschien dat jullie hier tips of sugesties hebben om mij hier verder mee te helpen om zo soort compleet setje te bemachtigen wat wel echt goed is. Ik had het volgende setje op het oog bij stipt polish point zie ook de foto.

Stipt Dual Action Set bestaande uit:

Stipt Dual Action inclusief opbergtas (excentrische polijstmachine)
Stipt Polish Extreme
Stipt Polish Soft
Stipt Paint Protect
Stipt Multi Cloth
Stipt Ceramic Wax
Dual Action Soft
Dual Action Medium
Dual Action Hard

Het betreft een stp1000
1000 watt
Uitslag 15mm
125mm backingplate
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220408-175034_Chrome.jpg
    Screenshot_20220408-175034_Chrome.jpg
    120,6 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad rommel wat Stipt verkoopt, dus dat zou ik lekker laten staan. Hier op het forum zijn veel startershandleidingen te vinden en ook in de webshop staan veel setjes voor beginners.
 
Afgezien van alle commotie rondom de producten en diensten van Stipt is een positief advies omtrent dat pakket natuurlijk niet te verwachten op de website van een andere leverancier :)
Maar precies wat Jansen zegt: hier op het forum zoeken onder het kopje 'handleidingen' en op de webshop onder het kopje 'setjes en kits'
 

Bijlagen

  • setjes.jpg
    setjes.jpg
    71,8 KB · Weergaven: 41
  • Leuk
Reactions: 1 person
Scholl is prima spul, daar ga je niet mee stuk, Gyon ken ik niet uit eigen ervaring maar men loopt er hier hoog mee weg. Ik vermoed weinig verschil. Iene miene mutte dan maar? :)
 
  • Leuk
Reactions: Bakker
Welkom terug hier!
Inderdaad de Stipt spullen weg laten. Ik zeg niet dat de machines slecht zullen zijn, want de DAP Machines komen nou eenmaal ook uit het verre oosten. Maar mocht je problemen hebben, dan weet Carclean je altijd te helpen. En bij stippie kun je dat wel vergeten. Dus gewoon een DAP set bestellen bij Carclean.com
Mijn voorkeur gaat uit naar de DAP Evo 8mm, omdat deze net wat fijner langs randjes en dergelijke kan werken. Ik weet ook niet of je bij de 15mm een 4 inch steunplaat meegeleverd krijgt? Bij de 8mm was dit wel altijd het geval.
 
Bij twijfel even Carclean bellen of mailen.. het uiteindelijke advies is altijd naar wat jouw persoonlijke wensen zijn.
Dat is met stip(t) hét verschil. Zij zullen je niet verkopen wat niet werkt voor jou.
 
Geen persoonlijke ervaring met spullen van Stipt, maar ook van de machines heb ik van anderen begrepen dat deze te duur zijn voor het apparaat dat het daadwerkelijk is.

Voor hobbymatig gebruik zou ik als enige polijstmachine niet voor de plusversie maar voor de gewone 8 mm versie gaan, zoals @RoyR ook al aangeeft: zo'n 8 mm machine is zeker in combinatie met een kleine backingplate veel meer een allrounder dan de versie met 15 mm uitslag.
 
  • Leuk
Reactions: Bakker en RoyR
Denk dat ik er uit ben. Dat is dat ik inderdaad de machine van Stipt links laat liggen.

Ga nu voor de Dap Evo Plus. Met Gyeon Quartz Evaluation pack.

En schaf mij er over 1 a 2 maanden de Dap Evo Mini met monello Raffini er bij aan.

En dan kan ik later altijd nog bekijken welke pad of welke pasta ik het mooiste en lekkerste vindt werken. Maar denk dat ik met deze set wel een hoop kan bereiken gezien de reviews en topics die ik hier heb doorgelezen.

En dan langzamerhand uitbreiden qua schoonmaakmiddelen. Zo dat ik een mooie collectie samen krijg.

Screenshot_20220409-170813_Chrome.jpg
Screenshot_20220409-171016_Chrome.jpg
 
Je kunt je zinnen zetten op de afgekeurde batch 'mini's'. Dat is echt een schijntje voor een kleine machine met 12mm uitslag.
Ja die had ik ook gezien, maar heb liever 1 die volledig 100% goed werkt zoals het hoort al hebben de afgekeurde niet een echt groot probleem volgens hun. Maar nee doe mij maar gewoon 1 die volledig goed functioneert zoals het hoort.