• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Balanceren: veroorzaakt schade aan velgen en trilling tijdens rijden

Ik heb geen recente ervaring, maar van 2010 tot 2013 met Optigrip gereden en die vond ik echt goed toen; kwamen toen ook beste uit de tests.
 
Mwah, vroeger misschien wel, nu niet beter dan een redelijke band, in elk geval die Efficient Grip serie. Bij mijn vorige auto had ik de laatste keer ook Good Year Efficient Grip eronder laten leggen, en daarna had ik binnen een jaar 4 gecupte banden, een verschijnsel dat ik in 40 jaar auto rijden nog nooit had gezien. Later bleek dat het probleem van cuppen toch wel regelmatig voorkomt bij deze Efficient Grip serie.
Hun high end lijn (de asymmetric's en hun all seasons) zijn tegenwoordig iig erg goed
 
Volgens het YouTube kanaal van tyre review Is de nieuwe efficiënt grip performance 2 een veelbelovende band. Enige nadeel is dat hij vooral in kleinere maten wordt geleverd
 
Ik heb mijn velgen laten poedercoaten:
Bekijk bijlage 133646
Bekijk bijlage 133647
Bekijk bijlage 133649
Bekijk bijlage 133650

Tijdens het rijden merkte ik een trilling vanaf 80 km/h. Ik ben nog wat gaan wisselen met stalen velgen, maar de trilling zit in alle velgen. Ik heb de velgen eraf gehaald en alle plaklood verwijderd met flossdraad. Helaas zit er flink schade op alle velgen van het balanceerapparaat:

Bekijk bijlage 133652
Bekijk bijlage 133653
Bekijk bijlage 133654

Mijn vraag is waar ik op een fatsoenlijke manier velgen kan laten balanceren, zonder schade, en in 1 keer goed dus zonder trillingen tijdens rijden. Ik woon in Bussum.
Hallo je moet naaf afschuren waar velgen op auto komen moet je vlak schuren wij zitten in ****** ik kan dat maken en goed balanceren dat het trillingen vrij is zonder schade
 
Laatst bewerkt door een moderator:
And he's GONE!
200.gif